Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
med "åldras värdigare" syftade jag på: i familjens hägn med vänner i lugn och ro, inte ensamma och gravt alkoholiserade med strupcancer.
Det jag har lärt mig i mitt liv ivarjefall, är att det är större spridning på människoöden hos män jämte kvinnor.
Jag har sett fler män än kvinnor bli riktigt framgångsrika, men jag har sett fler mäns liv gå åt helvete också. Kvinnor verkar generellt sätt klara sig jävligt bra, men de når sällan toppen, de når inte heller botten.
Det är ofta det jag vill påvisa när jag diskuterar med feminister. Feminister brukar sig stirra sig blinda på alla lyckade män, som har riskerat allt för att nå sina positioner, men de ser inte på de män som försökt nå toppen men misslyckats totalt.
Det är därför Silicon Valley har så många lyckade män, några få lyckas; men många män misslyckas och begår faktiskt självmord i uppstartsvärlden.
http://www.theatlantic.com/magazine/archive/2015/12/the-silicon-valley-suicides/413140/
Det gäller ju allmänt också, män begår oftare självmord än kvinnor. Mycket oftare.
Sen det är med jämställdhet, hur attraktiv är en arbetslös man jämfört en arbetslös kvinna? Är du en hyfsad attraktiv kvinna och arbetslös har du en stor chans att starta en familj och kanske bli försörjd av mannen/staten, bo i ett fint hus och ha ett bra liv.
En arbetslös hyfsad attraktiv man hamnar istället på en sosse 1:a och super, och är längst ner på samhällsstegen.
Män riskerar allt för framgång, eftersom det ger massor av sexuella fördeler samt status. För kvinnor är de sexuella fördelarna mindre eftersom de värderas mer efter sitt utseende. En snygg tjej får alltid knulla och kan få en bra man.
För mannen betyder arbetet hur snygg fru du kan få, hur fint hus du kan bo i, vilka vänner du kan få osv.
Liksom, hur många "lyxmän" finns det? Lyxfruar, trophy wife, hemmafruar finns det massor av. Framgångsrika kvinnor vill ha framgångsrika män, men framgångsrika män vill ha en snygg och trevlig fru.