2016-01-12, 22:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NattJur
Jo, vi kvinnor är bättre på att inte slösa vår tid på att samla på onödiga kunskaper.
haha då har ni väldigt konstiga referenser av vad som är onödigt.
Citera
2016-01-12, 22:42
Medlem
Tungknulla-asss avatar
Kvinnor är överlägsna när det gäller att mensa ner sig!
Citera
2016-01-12, 22:47
Medlem
Kvinnor är bäst på det som är viktigast i hela universum: Att ge kärlek och ta hand om dig när du var barn! (Med några få undantag förstås.)

Tänk på hur mycket din mamma har betytt för dig som barn? Hur hade ditt liv blivit utan din mamma?
Tänk på det när ni kritisera kvinnor för att inte vara bättre än män på något!
Citera
2016-01-12, 22:49
Medlem
Sprattelvinkelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuneiforme
Eh, källa på det?

Jag känner en statistiker som jobbar inom försäkringsbranschen och det han visat för mig indikerar att kvinnor är mycket sämre bilförare än män. Män dominerar singelolyckor men kvinnor är experter på kollisioner i tätorter och på parkeringar.

En annan sak är att många män även äger sina kvinnors bilar så när kvinnan krockar så är det mannen som hamnar i statistiken. Dessutom lånar många kvinnor sina mäns bilar som oftast är så mycket större och kraftfullare och krockar med dem. Gissa vem som hamnar i statistiken?

Jag tror att män är mer benägna att ta risker genom att exempelvis leka och köra (på tok) för fort. Så på den punkten vinner säkert kvinnor. Men när det gäller blodigt allvar är jag helt övertygad om att män är bättre bilförare.
Citera
2016-01-12, 22:56
Medlem
Ziayas avatar
Att kunna baka och klämma ut en unge själv. De behöver bara nåra frysta spermier och insemination.
Sorry, men människosläktet skulle bara gå under om alla av kvinnokön dog på en gång.

Tål mer fysisk smärta. Jag tyckte tatueringen gjorde svinont. Tatueraren sa, ja tjejerna tål alltid smärtan bättre.
Senast redigerad av Ziaya 2016-01-12 kl. 22:59. Anledning: korr
Citera
2016-01-12, 23:12
Medlem
Matthew_Hopkinss avatar
Ta hand om barn. Ta hand om gamla. Ta hand om sjuka. De är bättre på ganska många viktiga saker.
Citera
2016-01-12, 23:24
Medlem
De är bra på såna saker där man inte bör ta risker. Kanske vi skulle förbjuda män från att köra bil t.ex. , iaf män i ålder 18-25 år.

Kvinnor tjänar faktiskt generellt sätt mer på aktier än vad män gör. (om vi snackar "hobby"-nivå, inte börshajar) Detta eftersom männen tar större risker och ofta gör av med alla pengar. Vissa blir ju väldigt rika förstås, men TOTALT sett förlorar männen mer pengar än vad kvinnorna gör.

Kvinnor är bättre på olika pusselspel (tvspel). En man KAN bli bra men jag blir oftare slagen av tjejer....

Kvinnor kan också prata oavsett vad de än gör. Redan små tjejer kan det, medans pojkar inte kan det. Jag har gjort lite undersökningar i det.

Kvinnor är bättre på att sprida god stämning. Studier har visat att ju fler systrar man har, desto gladare än man. Gäller ej bröder.

Sen kan man nämna att kvinnor har bättre smak än män.

Kan nog komma på en massa fler saker.

Citat:
Ursprungligen postat av ProdigousPunchline
Ja, frågan jag ställer är simpel. Är kvinnor bättre än män på något? Man kan ju givetvis skylla på patriarkatet och påpeka hur kvinnor förtryckts och därmed inte kunnat utveckla någon vidare expertis i områden som STEM sciences, shack och diverse andra domäner där mental kapacitet värderas, men i västvärlden idag så förhåller det sig fortfarande inte proportionerligt med det ökade antalet kvinnor i dessa fält.

Fler kvinnor tar högskoleexamen i ett antal länder i västvärlden, men trots detta lyckas de inte förmå sig att uppnå några större prestationer inom vetenskapliga fält. De presterar helt enkelt sämre i den högsta percentilen och detta är sant för alla områden man kan tänka sig.

Är det inte rättvist att säga att könsskillnaderna helt enkelt inte är begränsade till endast det fysiska?

Ge mig gärna exempel på vad kvinnor är bättre än män på.

Edit: Merapi, this one is for you. Du har nu din chans att visa kvinnans styrka!

Du bevisar att du är en tekniknörd som aldrig förstått dig på kvinnor.

Detta med att man ska jämföra resultat rakt av är nog en manlig tävlingsegenskap. Att kvinnor är sämre på att bli nobelpristagare beror mycket på att de ofta spenderar tid med att uppfostra barn. Sen så kanske männen faktiskt kan bli bättre på saker om de anstränger sig riktigt mycket, såsom inom teknikområden. Men världen består av mer än teknikområden.
Citera
2016-01-13, 00:03
Medlem
GilGrissom82s avatar
Vete sjutton om män verkligen är bättre. Läs detta (om ni törs):

Citera
2016-01-13, 00:03
Medlem
ThisExiles avatar
Kvinnor är bättre på att ta hand om barn. Kvinnor är sympatiska och är duktiga på att hjälpa andra människor. Flashback-eliten har kassa mammor, det är därför hälften av alla trådar handlar om hat och misslyckande.
Senast redigerad av ThisExile 2016-01-13 kl. 00:13.
Citera
2016-01-13, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sprattelvinkeln
Jag tror att män är mer benägna att ta risker genom att exempelvis leka och köra (på tok) för fort. Så på den punkten vinner säkert kvinnor. Men när det gäller blodigt allvar är jag helt övertygad om att män är bättre bilförare.

Män är mer riskbenägna då det är vår natur. Vi blir inte belönade om vi inte tar risker.

Jag kör väldigt mycket och brukar ha vadslagningar med kollegor och kompisar om framförvarande bil körs av en man eller kvinna. Förvånansvärt ofta så är det en kvinna bak ratten och det är sällan jag gissar fel.

Är det en hipster som kör så får man ett halvt rätt om man gissade på en kvinna.
Citera
2016-01-13, 00:51
Medlem
TruckUrbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillemarisk
Om TS är en man så är de flesta kvinnor bättre än iaf den mannen på att tänka.
Tror någon seriöst att ALLA kvinnor är sämre eller bättre än ALLA män på någonting?
Finns garanterat tusentals kvinnor runt om i världen som är bättre än mig på precis allt.
Tror man att man kan dra alla över en kam pga kön, ras eller någonting annat är man verkligen en undermänniska i ordets alla bemärkelser.
Vem är du att dela upp folk i grupper?

OnT: Kvinnor är mer kreativa. Det är väl typ det enda.
Citera
2016-01-13, 00:55
Medlem
johanjosefssons avatar
De är proffs på att gnälla, skrika och bröstföda. Sen där någonstans tar det stopp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in