De är bra på såna saker där man inte bör ta risker. Kanske vi skulle förbjuda män från att köra bil t.ex. , iaf män i ålder 18-25 år.
Kvinnor tjänar faktiskt generellt sätt mer på aktier än vad män gör. (om vi snackar "hobby"-nivå, inte börshajar) Detta eftersom männen tar större risker och ofta gör av med alla pengar. Vissa blir ju väldigt rika förstås, men TOTALT sett förlorar männen mer pengar än vad kvinnorna gör.
Kvinnor är bättre på olika pusselspel (tvspel). En man KAN bli bra men jag blir oftare slagen av tjejer....
Kvinnor kan också prata oavsett vad de än gör. Redan små tjejer kan det, medans pojkar inte kan det. Jag har gjort lite undersökningar i det.
Kvinnor är bättre på att sprida god stämning. Studier har visat att ju fler systrar man har, desto gladare än man. Gäller ej bröder.
Sen kan man nämna att kvinnor har bättre smak än män.
Kan nog komma på en massa fler saker.
Citat:
Ursprungligen postat av
ProdigousPunchline
Ja, frågan jag ställer är simpel. Är kvinnor bättre än män på något? Man kan ju givetvis skylla på patriarkatet och påpeka hur kvinnor förtryckts och därmed inte kunnat utveckla någon vidare expertis i områden som STEM sciences, shack och diverse andra domäner där mental kapacitet värderas, men i västvärlden idag så förhåller det sig fortfarande inte proportionerligt med det ökade antalet kvinnor i dessa fält.
Fler kvinnor tar högskoleexamen i ett antal länder i västvärlden, men trots detta lyckas de inte förmå sig att uppnå några större prestationer inom vetenskapliga fält. De presterar helt enkelt sämre i den högsta percentilen och detta är sant för alla områden man kan tänka sig.
Är det inte rättvist att säga att könsskillnaderna helt enkelt inte är begränsade till endast det fysiska?
Ge mig gärna exempel på vad kvinnor är bättre än män på.
Edit: Merapi, this one is for you. Du har nu din chans att visa kvinnans styrka!
Du bevisar att du är en tekniknörd som aldrig förstått dig på kvinnor.
Detta med att man ska jämföra resultat rakt av är nog en manlig tävlingsegenskap. Att kvinnor är sämre på att bli nobelpristagare beror mycket på att de ofta spenderar tid med att uppfostra barn. Sen så kanske männen faktiskt kan bli bättre på saker om de anstränger sig riktigt mycket, såsom inom teknikområden. Men världen består av mer än teknikområden.