2016-01-12, 15:34
Medlem
Om TS är en man så är de flesta kvinnor bättre än iaf den mannen på att tänka.
Tror någon seriöst att ALLA kvinnor är sämre eller bättre än ALLA män på någonting?
Finns garanterat tusentals kvinnor runt om i världen som är bättre än mig på precis allt.
Tror man att man kan dra alla över en kam pga kön, ras eller någonting annat är man verkligen en undermänniska i ordets alla bemärkelser.
Citera
2016-01-12, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Även om de är en myt om att man mätt hjärnor och sånt så tillhör de ena kvinnlig intelligens och den andra manlig. Begreppet är fullt möjligt att använda ändå. Tråden är ju att generalisera, så varför lägga vikt vid sånt här? Inga svar i tråden lär få riktiga bevis.

Vad snackar du om? Vilken tillhör kvinnlig respektive manlig intelligens? Källa på detta hade uppskattats.
Citera
2016-01-12, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pillemarisk
Om TS är en man så är de flesta kvinnor bättre än iaf den mannen på att tänka.
Tror någon seriöst att ALLA kvinnor är sämre eller bättre än ALLA män på någonting?
Finns garanterat tusentals kvinnor runt om i världen som är bättre än mig på precis allt.
Tror man att man kan dra alla över en kam pga kön, ras eller någonting annat är man verkligen en undermänniska i ordets alla bemärkelser.

Var i TS skriver jag att alla män är bättre än alla kvinnor? Jag skriver bokstavligen att kvinnor är sämre än män i den högsta percentilen, as in... den bästa mannen kommer alltid att vara bättre än den bästa kvinnan. Medianet är helt irrelevant i vetenskap, det är den absolut högsta percentilen som för teknologin framåt. Jisses, hur är det med läsförståelsen?
Citera
2016-01-12, 15:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ProdigousPunchline
Vad snackar du om? Vilken tillhör kvinnlig respektive manlig intelligens? Källa på detta hade uppskattats.

vänster är manlig intelligens och höger är kvinnlig.
Och det har inget alls med politik att göra! man utgår ifrån hjärnhalvorna.
Trodde detta var allmänt känt vad begreppen stod för.

Hjärnan är inte likadan på män och kvinnor. Den är annorlunda wired, precis som asperger har en annan variant av wired.

http://www.brainfitnessforlife.com/differences-between-the-male-and-female-brain/

http://www.the-scientist.com/?articles.view/articleNo/38539/title/Male-and-Female-Brains-Wired-Differently/
Citera
2016-01-12, 16:00
Medlem
Sebzors avatar
Tjejer är bättre på att tala i gåtor och vara knepiga.
Citera
2016-01-12, 16:01
Medlem
Finns väl massor:

Manipulera
ljuga
gråta
uppvigling
skapa intressanta intriger
skytte
skrika höga toner
gå ner i spagat
byta fokus
ta hand om små barn
följa gruppen / normen
Intuitivt minimera risker
amma
föda barn
Leva längre

blabla bla ...
Citera
2016-01-12, 16:08
Medlem
-IamTheWalrus-s avatar
Tjejer är bättra än män på att gnälla, städa, skvallra och spela candy crush. Kan inte komma på något annat som kvinnor är bättre på.

Hade varit enklare om frågan hade varit huruvida kvinnor är bättre än till exempel manliga tonåringar.
Då hade man kunnat lägga till tex stryka, laga mat, läsa, köra bil.
Nej just ja, äldre tonåringar får ju köra bil. Stryk det
Citera
2016-01-12, 16:20
Medlem
Knotknets avatar
Kvinnor är resor bättre än män på att rida kukar.
Citera
2016-01-12, 16:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Kvinnor är resor bättre än män på att rida kukar.

Ja du har ju erfarenhet nog att veta
Citera
2016-01-12, 16:46
Medlem
Jag skulle skriva att gnälla, men efter att ha suttit och läst flashback i över ett år är jag inte så säker längre.
Citera
2016-01-12, 16:50
Medlem
nedboys avatar
Kvinnor är bättre än män på att förstå ologiska känsloyttringar.
Citera
2016-01-12, 16:52
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Kvinnor bidrar till "rätt stämning" och fred mellan män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in