Citat:
Ursprungligen postat av
Moosky
Men nu tog han kniven hemifrån. Och är skolan till för att vakta barnen eller till för utbildning?
Jag vet inte vad som skett med mobbning eller annat och det är långt ifrån fastställt. Däremot vet jag att rent lagmässigt finns det ingen ursäkt för mord.
Föräldrarna pratar om heder vilket inte är något som svenska samhället är bekant med på det viset att vi ska styra upp ungdomars hederskultur. Nej, brott borde medföra direkt utvisning och det tillsammans med föräldrarna. Vi lever efter vår kultur och vårt samhälle och det bör hans föräldrar ta till sig och lära honom och sig själva. Vår lagstiftning och vår kultur gäller. Inte en massa extra resurser i skolan för att stoppa diverse världskulturer.
Skolan ansvarar högst tillsammans med polis för att alla elever ska vara trygga i skolan.
Jag förstår inte varför föräldrarna ska utvisas? Kollektiv bestraffning ingår inte i svensk lagstiftning utan låter mera som något plockat från IS sharialagar. Vår lagstiftning kommer att följas och polisen jobbar väl på den biten nu. Sen innebär det inte att vår lagstiftning är bra, för troligtvis kommer GM slippa straff pga låga åldern.
Jag får en känsla som att du försöker indikera att det ligger i GM´s kultur att mörda ?
Samt att straffa föräldrarna? Då kan vi lika gärna låsa upp föräldrarna till trollhättan mördaren. Han beställde ju vapen via nätet hem till sig. Vi kan straffa hans bror också som är vapen intresserad samt intresserad av högern och förmodligen fick sin lillebror på fel spår som ledde till att han blev dödat av polis.