Citat:
Ursprungligen postat av
Nickan
Jenny Nilsson
Han som gjorde detta mot 15 åringen har inte blivit mobbad. Han va på min dotter och tafsade och skickade snusk bilder till henne. Hon visade rektorn,men han trodde inte på henne fast bild bevis. I stället blev hon avstängd från skolan. Tycker synd om arminas som fick sätta livet till för att han skyddade sina tjej kompisar. Vila i frid arminas❤
[/quote]
En elev blir inte avstängd från skolan för att ha blivit tafsad på och visat rektorn snuskbilder. Det ligger en hund begraven här.[/quote]
Håller fullkomligt med. Det ska verkligen finnas starka skäl för att en avstängning ska kunna ske.
Noterar att denna "Jenny Nilsson" inte säger något om att hon själv har varit i kontakt med rektorn, vad hon sagt eller rektorn sagt till henne om denna avstängning. Utan det låter mer som att "dottern kilade in till rektorn och visade snuskbilden och så blev hon avstängd"... Vilken förälder skulle godta något sådant? Tvivlar på att det är en förälder som har skrivit den där texten.[/quote]
Ja, detta reagerade jag också på! Det är en sådan hätsk stämning att allt blir svart eller vitt. Barnen eldar upp sig och målar upp Arminas till ett helgon, sedan finns det de som vill göra honom till världens mobbare. Sanningen ligger väl lite mitt emellan. Uppenbart är det åtminstone att Aftonbladet inte haft sin ljusaste dag idag..
En sak är alldeles självklar, man tar inte en kniv med sig till skolan för att hugga ner en annan elev oavsett anledning. Det är alldeles självklart och odiskutabelt!