2016-01-12, 23:23
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nickan
Jenny Nilsson
Han som gjorde detta mot 15 åringen har inte blivit mobbad. Han va på min dotter och tafsade och skickade snusk bilder till henne. Hon visade rektorn,men han trodde inte på henne fast bild bevis. I stället blev hon avstängd från skolan. Tycker synd om arminas som fick sätta livet till för att han skyddade sina tjej kompisar. Vila i frid arminas❤
[/quote]

En elev blir inte avstängd från skolan för att ha blivit tafsad på och visat rektorn snuskbilder. Det ligger en hund begraven här.[/quote]

Håller fullkomligt med. Det ska verkligen finnas starka skäl för att en avstängning ska kunna ske.

Noterar att denna "Jenny Nilsson" inte säger något om att hon själv har varit i kontakt med rektorn, vad hon sagt eller rektorn sagt till henne om denna avstängning. Utan det låter mer som att "dottern kilade in till rektorn och visade snuskbilden och så blev hon avstängd"... Vilken förälder skulle godta något sådant? Tvivlar på att det är en förälder som har skrivit den där texten.[/quote]

Ja, detta reagerade jag också på! Det är en sådan hätsk stämning att allt blir svart eller vitt. Barnen eldar upp sig och målar upp Arminas till ett helgon, sedan finns det de som vill göra honom till världens mobbare. Sanningen ligger väl lite mitt emellan. Uppenbart är det åtminstone att Aftonbladet inte haft sin ljusaste dag idag..

En sak är alldeles självklar, man tar inte en kniv med sig till skolan för att hugga ner en annan elev oavsett anledning. Det är alldeles självklart och odiskutabelt!
Senast redigerad av why123 2016-01-12 kl. 23:28. Anledning: .
Citera
2016-01-12, 23:24
Medlem
Den fjortonårige lilla pojken som trodde han skulle komma undan kommer får sitta på sis institution inlåst 12 timmar om dagen utan att kunna göra sig illa på något i många många år, medans hans miljö förstör honom för all framtid, welcome to Sweden!
Citera
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av augusta66
Que?
- men jag förstår att det är en GM-positiv kommentar.....men ger ändå ingen mening...finns verkligen mycket arbete framför oss med att lära dessa människor hur man lever i Sverige....

Ha skriver attt det inte finns någon lag. Det han menar med att det i te finns sharia i sverige. I gen sharia lika med laglöst land i en arabhunds tänk.
Citera
Medlem
På minnessidan har någon länkat till den sk videon som filmats då de bråkat veckorna innan.
Citera
2016-01-12, 23:25
Medlem
PippiDrengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 81032041X6
https://www.facebook.com/alkompis/vi...c_location=ufi

A: ...varför du var så sur på...
GM: Det var inte jag!
? : Sluta!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loxa
Flera människor insatta i situationen har berättat för bl.a. Aftonbladet att GM var mobbad.
Det där med att GM skulle ha ofredat kvinnor är en konspirationsteori som startades här på Flashback.
Fortfarande, berättigar det mord?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Och en örfil ger en rätt att mörda en annan person?

Gå och lägg dig, det är skola imorgon.

Det har jag ALDRIG skrivit, du läser det du vill läsa. Jag har tidigare i tråden skrivit om andra incidenter där han har betett sig illa.

Helgonförklaringen av Arminas är absurd.
Citera
2016-01-12, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
Haha, ingen trodde mig när jag sa att Arminas är en mobbare. Sa även att han är storväxt och inte alls oväntat att han gav sig på någon som är så mycket mindre.
Man förstår ju vems sida du står på!
Citera
2016-01-12, 23:27
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BingBong011

Din bror ville göra normala, hej land behöver en rättigheter genom eftersom det inte finns någon lag, och om jag är någonstans ahmad brukade sätta kniven släpp honom och gick ut från mörkret..... Gud välsigne hjälten ahmad

Skulle tippa på att han menar ungefär; Det din bror gjorde är det normala. Det är en rättighet när det inte finns någon lag (gissar att han syftar på att sverige inte har såkallade sharialagar, eller vad dom nu har för lagar i syrien). släpp ut honom från mörkret, menas kanske att han ska släppas fri? Den sista meningen behöver vi inte spekulera i..

Ja ungefär så.

Din bror gjorde rätt, det finns inga lagar där och jag hade också använt kniven för att slippa mörkret/plågan. Gud välsigne hjälten Ahmad.

Det är så invandrare upplever Sverige. Därför de går i grupp och dödar svenskar. Det är ett laglöst land och då ska man slå hårt och skoningslöst. Polisen har även gett dem fri lejd i samhället att göra precis så som dom vill.

Hyllningarna på Facebook är så djävla vidriga.
Citera
2016-01-12, 23:29
Medlem
mjukosten78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amnezia1
Om det nu stämmer att BO säger till GM för något GM gjort mot en tjej, varför behövde han ge honom en örfil? Vad fan är det för sätt att säga till någon på genom att förnedra honom på det sättet och det hela dessutom filmas. Säkerligen har filmen spridits till hela skolan och mobbingen har antagligen eskalerat så pass mycket utan att någon vuxen tagit tag i problemet. Det hela kulminerade i att GM löste det då på sitt eget sätt. Lärare och vuxna vaknade försent, ännu en gång...

Så, fel att ge någon en örfil för att denne slagit/sextrakasserat en tjej. Rätt att knivhugga någon till döds för att denne har gett en örfil.
Vi vet inte vad som hänt och du försvarar ett mord.
Citera
2016-01-12, 23:34
Medlem
-DaRude-s avatar
Arminas var rätt stor och auktoritär verkar det som, medan GM verkar ha varit en tanig liten myra som tog vatten över huvudet för många gånger. Stor i käften? Då det är en omöjlighet för honom att klå upp Arminas måste han ta till kniven när offret minst anar det. Fan vilken fegis. Det var väl antingen det eller leja 5 polare på honom, men han ville väl ordna upp det hela på egen hand.
Citera
2016-01-12, 23:35
Medlem
Facebacks avatar
Citat:
Först spelas låten ”You raise me up”.

– Den speglar verkligen hur du var mot alla människor, säger kyrkoherden.

Låten följs av ”Guardian angel” och ”Främling” med Lasse Stefanz
http://www.kristianstadsbladet.se/os...r-varit-tufft/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in