Citat:
Ursprungligen postat av
dronegan
Ja det stämmer. BO är tidigare känd av polisen. BO verkar för övrigt inte vara någon ängel direkt och har ställt till med problem på skolan tidigare där polis ska ha varit inblandat.
GM är inte känd av polisen sen tidigare.
Detta är bekräftade uppgifter av polisen.
För övrigt så har teorin om att BO skulle ha försvarat flickor från GM bara en teori. Som har kommit från flashback (ett konto som utger sig vara en person på skolan)
Förstår att denna information kan vara lite jobbig för vissa här att ta in. Typ ni som runka till att GM är muslim och er världsbild om att alla muslimer är onda.
Hur som helst är det ett fruktansvärt dåd och minst sagt oroande.
Okej, nu måste du ta och lära dig ett par saker. Få människor är änglar, de allra flesta av oss bryter någon gång mot lagen, sårar någon eller på annat sätt gör misstag. Det innebär inte att vi förtjänar att bli mördade på grund av det.
Det allra mesta som skrivs på Flashback är teorier tills dess att vi får ta del av ett förundersökningsprotokoll och/eller en dom. Vilket de allra flesta av oss också vet och således inte behöver få förklarade för oss av andra medlemmar.
Du menar alltså att den "informationen" du lämnar skulle vara jobbig för många av oss? Till att börja med så har du ju inte lämnar någon information av värde.
Till sist måste du förstå att ingen kan säga att
alla muslimer är onda. Den världsbilden de flesta av oss har är dock den att dessa människor är överrepresenterade vad gäller våldsbrott och sexualbrott. Du kan försöka bevisa mig motsatsen i den frågan men bespara både dig och mig den tiden.
Jag gick i en skola med enbart svenska barn och det var aldrig ens någon som tänkte tanken på att ett sexualbrott eller våldsbrott kunde ske. Det värsta som hände under min tid i skolan var då årskurs 9 gjorde inbrott en natt och skrev "Rektorn är ett fetto" med senap på dennes dörr. Polisen kom och spärrade av hela skolan och var och en av oss var livrädda efter det. Ja inte för årskurs 9 utan för polisen. Det berodde på respekt. När jag var tonåring hade man respekt för polisen, ja, man hade respekt för alla människor som var äldre.
BTW. Jag är kvinna så jag har svårt att runka och finner det inte särskilt attraktivt att GM är muslim.