2016-01-11, 15:57
Medlem
Yamals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xanathaar
Snabbast är nog cuba rares, yangs är ganska vanligt förekommande, så det blir nog billigare än reforga leg.

Generellt sett vill man ha +12 max disc, +10% dmg, 7% ias, 1000 dex, 50% rcr samt maxad ele dmg.
Tackar! : )

EDIT: Säkert cubat 80 rares nu, inte fått en enda ancient.. vafan är det här
Senast redigerad av Yamal 2016-01-11 kl. 16:45.
Citera
2016-01-11, 21:37
Medlem
Opilus5500s avatar
Vilken klass blir de i Säsong 5 då? sist spelade jag en WD de var förvånansvärt rolig klass , men i säsong 5 vill jag testa vara den som står längst fram tar all stryk

Vilken bästa tanken i spelet tro? nu efter patch 2.4?

De skall iallfall blir väldigt roligt spela D3 i säsong5! har inte spelat sen November!
Senast redigerad av Opilus5500 2016-01-11 kl. 21:40.
Citera
2016-01-12, 00:40
Medlem
Citat:
Snabbast är nog cuba rares, yangs är ganska vanligt förekommande, så det blir nog billigare än reforga leg.

Generellt sett vill man ha +12 max disc, +10% dmg, 7% ias, 1000 dex, 50% rcr samt maxad ele dmg.

Skulle ta Area damage alla dagar i veckan över IAS.

Citat:
Ursprungligen postat av Yamal
Tackar! : )

EDIT: Säkert cubat 80 rares nu, inte fått en enda ancient.. vafan är det här

1/10 att det blir ancient, bäst att bara rerolla bågen direkt.
Har du matsen får du ett ancient vapen på två minuter

Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Vilken klass blir de i Säsong 5 då? sist spelade jag en WD de var förvånansvärt rolig klass , men i säsong 5 vill jag testa vara den som står längst fram tar all stryk

Vilken bästa tanken i spelet tro? nu efter patch 2.4?

De skall iallfall blir väldigt roligt spela D3 i säsong5! har inte spelat sen November!

Den som kan ta mest stryk är wizard så det blir väl bästa tanken. Tror dock ej den builden kommer vara i meta så hitta grupp kan bli svårt.
Citera
2016-01-12, 00:55
Medlem
Ingenssons avatar
Hejsan, spelat Diablo 3 ganska länge nu men mest som ensamspelare. Borde jag börja med multiplayer eller är det bara lika repetitiv som Single.
Det med Torment nivån är ju bara fånigt då det igentligen inte tjänar något till. Kanske man får 1000 procent mer sannolikhet på de bästa Itemsen men det tar ju fan 10 gånger mer tid och döda en simple zombie.
Jag vet att jag pratar väldigt amatör här för jag har inte spelat mycket med folk men har ni några tips hur man kan göra det roligt igen?
Hur funkar säsongerna?
Citera
2016-01-12, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingensson
Hejsan, spelat Diablo 3 ganska länge nu men mest som ensamspelare. Borde jag börja med multiplayer eller är det bara lika repetitiv som Single.
Det med Torment nivån är ju bara fånigt då det igentligen inte tjänar något till. Kanske man får 1000 procent mer sannolikhet på de bästa Itemsen men det tar ju fan 10 gånger mer tid och döda en simple zombie.
Jag vet att jag pratar väldigt amatör här för jag har inte spelat mycket med folk men har ni några tips hur man kan göra det roligt igen?
Hur funkar säsongerna?

Märks att du är amatör om du tycker torment är fånigt åt det hållet. Från min sida är det att t10 är för enkelt.
Alla klasser har möjlighet att döda på torment10 med en skill (one hit), en helt t10 rift kan gå på 1-2 minuter.
Jag tycker solo är helt värdelöst och man tappar så mycket av att köra solo. Bara av att spela i en korrekt grupp kan du trippla din dmg och öka din toughness oändligt.

Säsonger = ny start, man börjar från noll igen.
Citera
2016-01-12, 02:27
Medlem
Ingenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrOsocial
Märks att du är amatör om du tycker torment är fånigt åt det hållet. Från min sida är det att t10 är för enkelt.
Alla klasser har möjlighet att döda på torment10 med en skill (one hit), en helt t10 rift kan gå på 1-2 minuter.
Jag tycker solo är helt värdelöst och man tappar så mycket av att köra solo. Bara av att spela i en korrekt grupp kan du trippla din dmg och öka din toughness oändligt.

Säsonger = ny start, man börjar från noll igen.

Hur ska jag komma upp till t10? Får jag köra varje T innan jag kommer upp dit? Eller köra multi?
Citera
2016-01-12, 09:37
Medlem
Lanoos avatar
Citat:

Nej, det är inte optimalt med 7% ias, utan det är Area Damage som gäller!

Jag kan säga att jag har slutat räkna, men ligger på lätt +70 yangs under S4 och har fått EN ancient. Skrek ut min frustration i tråden tidigare när S4 var bara ett par veckor gammal. Så att få en vettig som dessutom är ancient verkar inte helt enkelt :P
Citera
2016-01-12, 09:42
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Hur ska jag komma upp till t10? Får jag köra varje T innan jag kommer upp dit? Eller köra multi?

Diablo ska spelas i grupp! Du har allt att vinna på det!
När du är relativt optimal klipper du en T10 rift på ca 2min beroende på density.
Och tänk på att du måste spela på torment nivå för att ens ha möjligheten att få vissa legs.

Farma först på en nivå där du har möjlighet att hålla tempo, samla på dig ett helt set till din aktuella char, sen är det bara att börja optimera bit för bit. I starten är det bara viktigt att ditt vapen är ancient. Se på www.diablofans.com för att hitta builds som kan funka med den gear du redan har.
Citera
2016-01-12, 10:07
Medlem
Citat:

Sånt kommer av sig själv. Man ökar eftersom när det tidigare är för enkelt.

Nu vet jag ej vad du har och hur du har spelat
Men man kör ju t1/t2 direkt efter man tagit lvl70 för att få sitt set. Direkt man har setet kan man öka till t6/t7. Detta sker första kvällen får oss som är lite rutinerade. På season5 som kommer nu kan man klara detta på under tre timmar.

Så man kör t.ex t7, efter någon dag är t7 så enkelt att man kan byta till t8 utan att tappa fart. Några dagar till och t8 är för enkelt, då blir det t9. Målet är att ta rifts på under tre minuter hela tiden.
När man kan göra det på t10 så börjar man närma sig paragon 1000 och har full ancient gear.

Och man kör ju bara rifts för att få nycklar till greater rifts, GRs ger absolut bäst exp och exp är allt i diablo3. En bra grupp under season4 drog in så mycket exp (speed 70+) att en ny person skulle kunna joina och ta paragon 1-800 på första kvällen =D
Citera
2016-01-12, 11:30
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrOsocial
Och man kör ju bara rifts för att få nycklar till greater rifts, GRs ger absolut bäst exp och exp är allt i diablo3. En bra grupp under season4 drog in så mycket exp (speed 70+) att en ny person skulle kunna joina och ta paragon 1-800 på första kvällen =D

Ja men satan ja, minns när vi var någon vecka in i S4 och en polare kom online utan char, fick honom till 70 på en kvart och sen körde vi rätt hårt med grifter efter det. Vet inte om jag minns rätt men tror han hamnade runt 400 innan vi var klara. (då var vi tvungna att blanda in en del rifter för att han ju hade noll grift-keys vid start)
Citera
2016-01-12, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo

Ja, det kan nog stämma. Har inte spelat sen i början på s4, och då var det snack om att AD var buggat.
Citera
2016-01-12, 13:54
Medlem
Yamals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo

Jag kan säga att jag har slutat räkna, men ligger på lätt +70 yangs under S4 och har fått EN ancient. Skrek ut min frustration i tråden tidigare när S4 var bara ett par veckor gammal. Så att få en vettig som dessutom är ancient verkar inte helt enkelt :P
Hade en "gammal" Yangs i lådan, fick duga för tillfället, vilken av delarna ska jag försöka få ancient först?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Yamal-2190/hero/60498743
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in