Citat:
Ursprungligen postat av
Pellets
Eftersom 800.000 medlemmar kan sälja sina Onecoins med en bestämd enhet per dag , OCH få betalt trots att det INTE finns något krav på köporder så faller hela resonemanget.
1) Medlemmar kan ALLTID sälja Onecoins utan krav på att en annan medlem köper .
Vem betalar denna summa?
[...]
Jo , jag låser mig vid punkt 2 , eftersom det kan se ut så här dags dato.
800.000 medlemmar säljer sina 30 Onecoins var som dom är berättigade att sälja (24.000.000 Onecoins ligger för försäljning). Dessa säljs och pengarna kommer in på alla medlemmars Cashaccounts
0 medlemmar köper Onecoins , eftersom alla redan har Onecoins i samband med att dom köpt sina paket.
Med andra ord så faller punkt 1
Vad kommer det sig då att säljordrar med jämna mellanrum hamnar som expired? Dvs alla säljordrar effektueras inte.
Du har inga belägg att 0 medlemmar lägger köpordrar. Inse istället att varken du eller jag till 100% kan veta huruvida handeln är uppbyggd enligt 1 eller 2!
Citat:
Ursprungligen postat av
Pellets
Redan i detta svar borde till och med ett klappmongo som du begripa att Ruja när som helst kan bestämma att priset sätts till 0,000001 USD - lägga ner verksamheten och dra dit pepparn växer med allas pengar.
Citat:
Ursprungligen postat av Lyssna Kompis
Citera mig någonstans där jag ger sken av att inte begripa detta?
När det visas ett bevis på att Köp och Säljordrar läggs mot varandra så kommer jag att bevisa detta också.
Fail - Du påstår något om mig
här och nu, jag ber dig backa upp detta påstående, du hänvisar till att du ska göra det
om vissa händelser inträffar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pellets
Ursprungligen postat av Pellets
Tyvärr verkar du helt enkelt spela efter någon annans pipa....
Citat:
Utveckla genom att antingen förklara eller hänvisa till tidigare inlägg jag gjort som gör att min argumentationslinje från dag 1 i den här tråden inte blir stringent
Köp och säljorderar läggs inte emot varandra och dina svar är endast svammel
Fail - Du påstod att jag dansade efter någon annans pipa. Det behäftar du dels med att det inte är bevisat att köp- och säljordrar matchas och dels med mina svar "är endast svammel". Jag tror att du själv ser att ditt svar inte ger någon särskillt stark grund till ditt påstående.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pellets
Ursprungligen postat av Pellets
Onecoin ÄR en scam , du bevisar det genom att dels hitta på att alla Onecoins köps och Säljs via medlemmar genom köp och säljordrar. (Omöjlighet)
Och dels besvarar frågor med "Vet inte , fråga Onecoin" när det blir för känsligt....
Citat:
Känsligt... Om vi börjar med att backa bandet hit:
(FB) Onecoin
"... jag inte har något egenintresse i att gröna onecoin med något som inte vore sanningsenligt"
och om du sedan vill kan du följa mina inlägg framåt så kommer du märka att jag håller den linjen.
Berätta nu för mig varför jag skulle tycka det var känsligt ifall det kom fram att onecoin är en bluff. Varsågod:
Om du inte har ett eget intresse i att hela tiden försöka säga att Onecoin någonstans skulle kunna vara legitimt med alla bevis som lagts fram så finns det bara ett svar...
Du är på ren svenska - Korkad
Fail - Dels finns det inga
bevis i tråden för att Onecoin är en bluff. Det finns bevis på ageranden som kan
tyda på bluff (t.ex Bankbyten med långa uttagsväntetider som följd, Semper Fortis-historien). Men det finns inga bevis på att det
är en bluff, vilket är en jävla skillnad. Dels har jag också vid flera tillfällen berättat varför jag inte köper dina s.k. bevis och argument. T.ex:
här här här här och här.
Summa summarum: Du lyckas inte backa upp dina påhopp
Citat:
Ursprungligen postat av
liketothink
Men det är inte säkert att någon vill köpa. Då är det väl Onecoin som måste betala ut? Eller blir det ingen försäljning då? Onecoin själva köper inte onecoins? Någon som vet?
Jag har haft flera säljordrar som hamnat som "expired", dvs det har då inte blivit någon försäljning.