2016-01-09, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlopFer
http://onecoinsverige.se

"På grund av tidsbrist har vi inte längre möjlighet att hålla sidan uppdaterad i den takt som behövs.
Att lämna föråldrad information på hemsidan skulle leda till större skada än nytta.
Vi tackar för oss och lämnar därför vid årskiftet över facklan till andra"

Tidsbrist? Vadå har man 35.000€ i veckan borde man väl knappast ha något annat jobb än onecoin?

Kolla in http://www.onecoinvaluta.se/om-oss/ som http://onecoinsverige.se hänvisar till!!!

Särskrivningar, stora bokstäver där det ska vara små och tvärtom

Denna är rätt bra också:
http://www.onecoinvaluta.se/registrerapaonecoin/ Där kan dom inte ens stava rätt till Onecoin under deras "steg1"

Finns hur mycket som helst att skratta åt på sidan.

Om man nu skapar en sån hemsida för att försöka få med fler hjärnslöa i Onecoin, borde man då inte be sin lärare på särskolan att kolla igenom det man skrivit innan man publicerar det?

Någon av de trogna Onecoin-anhängarna i denna tråden som ligger bakom sidan?
Senast redigerad av Mattej 2016-01-09 kl. 23:45.
Citera
2016-01-09, 23:46
Medlem
Jag tillhandahåller uträkningar för att försöka utreda huruvida Onecoin klarar av sina bonusutbetalningar eller ej.

(Jag har lagt till en ny signatur.)
Citera
2016-01-09, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liketothink
Jag tillhandahåller uträkningar för att försöka utreda huruvida Onecoin klarar av sina bonusutbetalningar eller ej.

(Jag har lagt till en ny signatur.)

Men det har ju Pellets överbevisat dig om säkert tio gånger redan

Sen tror jag inte så många bryr sig om att du lagt till en ny signatur eller inte
Citera
2016-01-09, 23:53
Medlem
Men mina uträkningar visar ju att Onecoin klarar av bonusutbetalningarna, förutom om alla köper €5000-paket och går in långsamt så att inte maxtaket överskrids.

Kan inte någon motbevisa med uträkningar?
Citera
2016-01-10, 00:27
Medlem
Citat:
Men mina uträkningar visar ju att Onecoin klarar av bonusutbetalningarna, förutom om alla köper €5000-paket och går in långsamt så att inte maxtaket överskrids.

Kan inte någon motbevisa med uträkningar?
Du har blivit motbevisad minst 10 gånger av Pellets, men valt att ignorera det. Läs om, läs rätt.

Väntar spänt på den flygande åkaren och lite svar om utbildningen!
Citera
2016-01-10, 00:34
Medlem
Ingen har presenterat någon uträkning och konkreta argument. Försök igen.
Citera
2016-01-10, 01:11
Medlem
Flyingrider78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Jag tar frågorna igen. Du har hittills svarat att de är på distans, men inte vilket utbildningsinstitution som genomfør dem før Onecoins räkning. Här är de, igen:

Levererar de i førhållande till priset?

Blir kursplanen presenterad innan man køper kursen så man vet vad man får?

Kan du ge exempel här?

Gäller distanskøpslagstiftningen?

Om kursen inte uppfyller det som marknadsførs får man pengarna tillbaka då?

Är utbildningen användbar inom andra områden?

Vilken utbildningsbakgrund behøvs før att kunna tillgodogøra sig den?

Har du tillgång till kursplanen och litteraturlistan?

Kan man køpa motsvarande utbildning på andra ställen som ger samma kunskapsbas som den man får här?

Måste man på sikt ha gått kursen før att kunna använda Onecoin som betalningsmedel eller vad är syftet med utbildningen?

Svarade faktiskt på varenda en, men verkar som mitt svar är borta?? konstigt?

Hittade..tråden fylls på så snabbt att det hade hamnat långt bak.

Ja kurserna är sk studera på distans, Jag tycker det med tanken på att man erhåller en viss mängd tokens, när man köper dessa olika utbildningspaketen, vilka man efter att studerat lägger i mining i gruvan, för att erhålla onecoin som belöning. huruvida dessa utbildningar är certifierade eller ej, har jag däremot inga svar att ge för tillfället. Det krävs inga som helst förkunskaper, eftersom man börjar på grundläggande nivå. Ja man kan ha nytta av dessa utbidningar eftersom man får lära bla hur man investerar övrigt ex aktier samt hur man skyddar för att klara ekonomin i kristider. Kursplanen och utbildningsmaterialet hittar man på oneacademys sida. Vad man kan använda kunskaperna från utbildningen till är väl upp var och en själv eftersom man lär så mycket mer än bara hur uppbyggnaden av själva onecoin är, samt hur miningen går till.Ja om man inte är nöjd, kan man alltid sälja tillbaka tokens och få tillbaka det man lagt ut eller till och med mer. Prov gör man på oneacademys sida och man kommer ej vidare i sin utbildning, fören man lämnat korrekta svar.
Senast redigerad av Flyingrider78 2016-01-10 kl. 01:17.
Citera
2016-01-10, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyingrider78

Ja kurserna är sk studera på distans, Jag tycker det med tanken på att man erhåller en viss mängd tokens, när man köper dessa olika utbildningspaketen, vilka man efter att studerat lägger i mining i gruvan, för att erhålla onecoin som belöning. huruvida dessa utbildningar är certifierade eller ej, har jag däremot inga svar att ge för tillfället. Det krävs inga som helst förkunskaper, eftersom man börjar på grundläggande nivå. Ja man kan ha nytta av dessa utbidningar eftersom man får lära bla hur man investerar övrigt ex aktier samt hur man skyddar för att klara ekonomin i kristider. Kursplanen och utbildningsmaterialet hittar man på oneacademys sida. Vad man kan använda kunskaperna från utbildningen till är väl upp var och en själv eftersom man lär så mycket mer än bara hur uppbyggnaden av själva onecoin är, samt hur miningen går till.Ja om man inte är nöjd, kan man alltid sälja tillbaka tokens och få tillbaka det man lagt ut eller till och med mer. Prov gör man på oneacademys sida och man kommer ej vidare i sin utbildning, fören man lämnat korrekta svar.

Men ska man verkligen behöva lära sig hur man investerar i aktier när man redan investerat i detta makalösa Onecoin? Det är ju flera "har jag hört" som drar in 35000 € / vecka
Citera
2016-01-10, 04:12
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyingrider78

Väldigt rørigt. Ta fråga før fråga i stället och ta lite tid på dig att svara ordentligt.
Citera
2016-01-10, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets

Eftersom 800.000 medlemmar kan sälja sina Onecoins med en bestämd enhet per dag , OCH få betalt trots att det INTE finns något krav på köporder så faller hela resonemanget.

1) Medlemmar kan ALLTID sälja Onecoins utan krav på att en annan medlem köper .
Vem betalar denna summa?

[...]

Jo , jag låser mig vid punkt 2 , eftersom det kan se ut så här dags dato.

800.000 medlemmar säljer sina 30 Onecoins var som dom är berättigade att sälja (24.000.000 Onecoins ligger för försäljning). Dessa säljs och pengarna kommer in på alla medlemmars Cashaccounts

0 medlemmar köper Onecoins , eftersom alla redan har Onecoins i samband med att dom köpt sina paket.

Med andra ord så faller punkt 1

Vad kommer det sig då att säljordrar med jämna mellanrum hamnar som expired? Dvs alla säljordrar effektueras inte.

Du har inga belägg att 0 medlemmar lägger köpordrar. Inse istället att varken du eller jag till 100% kan veta huruvida handeln är uppbyggd enligt 1 eller 2!

Citat:
Redan i detta svar borde till och med ett klappmongo som du begripa att Ruja när som helst kan bestämma att priset sätts till 0,000001 USD - lägga ner verksamheten och dra dit pepparn växer med allas pengar.

Citat:
Ursprungligen postat av Lyssna Kompis
Citera mig någonstans där jag ger sken av att inte begripa detta?

När det visas ett bevis på att Köp och Säljordrar läggs mot varandra så kommer jag att bevisa detta också.

Fail - Du påstår något om mig här och nu, jag ber dig backa upp detta påstående, du hänvisar till att du ska göra det om vissa händelser inträffar.

Citat:
Tyvärr verkar du helt enkelt spela efter någon annans pipa....

Citat:
Utveckla genom att antingen förklara eller hänvisa till tidigare inlägg jag gjort som gör att min argumentationslinje från dag 1 i den här tråden inte blir stringent

Köp och säljorderar läggs inte emot varandra och dina svar är endast svammel

Fail - Du påstod att jag dansade efter någon annans pipa. Det behäftar du dels med att det inte är bevisat att köp- och säljordrar matchas och dels med mina svar "är endast svammel". Jag tror att du själv ser att ditt svar inte ger någon särskillt stark grund till ditt påstående.

Citat:
Onecoin ÄR en scam , du bevisar det genom att dels hitta på att alla Onecoins köps och Säljs via medlemmar genom köp och säljordrar. (Omöjlighet)
Och dels besvarar frågor med "Vet inte , fråga Onecoin" när det blir för känsligt....

Citat:
Känsligt... Om vi börjar med att backa bandet hit:
(FB) Onecoin
"... jag inte har något egenintresse i att gröna onecoin med något som inte vore sanningsenligt"
och om du sedan vill kan du följa mina inlägg framåt så kommer du märka att jag håller den linjen.

Berätta nu för mig varför jag skulle tycka det var känsligt ifall det kom fram att onecoin är en bluff. Varsågod:

Om du inte har ett eget intresse i att hela tiden försöka säga att Onecoin någonstans skulle kunna vara legitimt med alla bevis som lagts fram så finns det bara ett svar...

Du är på ren svenska - Korkad

Fail - Dels finns det inga bevis i tråden för att Onecoin är en bluff. Det finns bevis på ageranden som kan tyda på bluff (t.ex Bankbyten med långa uttagsväntetider som följd, Semper Fortis-historien). Men det finns inga bevis på att det är en bluff, vilket är en jävla skillnad. Dels har jag också vid flera tillfällen berättat varför jag inte köper dina s.k. bevis och argument. T.ex: här här här här och här.

Summa summarum: Du lyckas inte backa upp dina påhopp

Citat:
Men det är inte säkert att någon vill köpa. Då är det väl Onecoin som måste betala ut? Eller blir det ingen försäljning då? Onecoin själva köper inte onecoins? Någon som vet?

Jag har haft flera säljordrar som hamnat som "expired", dvs det har då inte blivit någon försäljning.
Senast redigerad av Lyssna Kompis 2016-01-10 kl. 12:17.
Citera
2016-01-10, 13:24
Medlem
Citat:
Vad kommer det sig då att säljordrar med jämna mellanrum hamnar som expired? Dvs alla säljordrar effektueras inte.

Du har inga belägg att 0 medlemmar lägger köpordrar. Inse istället att varken du eller jag till 100% kan veta huruvida handeln är uppbyggd enligt 1 eller 2!

Det finns heller inget belägg att medlemmar lägger köpordrar.
Det enda som finns är att en del av Bonusen TVINGAS in (40%) att läggas som köp...

Så du kan skrika om belägg , tillika som jag kan skrika om belägg...

Citat:
Fail - Du påstår något om mig här och nu, jag ber dig backa upp detta påstående, du hänvisar till att du ska göra det om vissa händelser inträffar.

Nej - åter igen , upp med bevis att medlemmar (i.e. pluralis) lägger köpordrar och att dessa läggs mot säljordrar så kan vi fortsätta diskutera denna punkt.

Citat:
Fail - Du påstod att jag dansade efter någon annans pipa. Det behäftar du dels med att det inte är bevisat att köp- och säljordrar matchas och dels med mina svar "är endast svammel". Jag tror att du själv ser att ditt svar inte ger någon särskillt stark grund till ditt påstående.
Eftersom du är medlem i Onecoin och vill påskina att det är ett fungerande koncept så dansar du efter Onecoins pipa.

Citat:
Fail - Dels finns det inga bevis i tråden för att Onecoin är en bluff. Det finns bevis på ageranden som kan tyda på bluff (t.ex Bankbyten med långa uttagsväntetider som följd, Semper Fortis-historien). Men det finns inga bevis på att det är en bluff, vilket är en jävla skillnad. Dels har jag också vid flera tillfällen berättat varför jag inte köper dina s.k. bevis och argument. T.ex: här här här här och här.

Summa summarum: Du lyckas inte backa upp dina påhopp
Jo , det är precis det jag har...

(FB) Onecoin

Framgångar
Inga.

Bakslag
*Ingen insyn i verksamheten.
*Det legitima Audit företag som anlitades har avsagt sig ALLT och vill inte befatta sig med Onecoin
*Flertalet banker vägrar att befatta sig med Onecoin som kund
*Går inte att handla med någonstans
*Går inte att "mina" gratis utan man är tvingad att köpa utbildningspaket
*Ljuger om köpta banker
*Ljuger om omslag på Forbes (Det var en köpt annonsplats)
*OneCoin abandon US operations (http://behindmlm.com/companies/oneco...us-operations/)
*Välgörenhetsorganisation gav tillbaka Onecoins donation och ville inte ha med dom att göra (http://behindmlm.com/companies/oneco...d-severs-ties/ - Vilken välgörenhet tackar nej till pengar om det inte är Buffel&Båg företaget)
*Polisanmälda i flera länder

Vart är fördelarna? Det går omöjligt att vara positiv till ett liknande företag......
Självklart rackar vi ner på samtliga som kommer och försöker hitta positiva saker när det endast handlar om Buffel & Båg AB

Citat:
Jag har haft flera säljordrar som hamnat som "expired", dvs det har då inte blivit någon försäljning.

Bara där så bluffar dom och gör sig skyldiga till bedrägeri.
Dom har själva gått ut med att det är tillåtet att sälja X antal Onecoin , beroende på vilken nivå du ligger på.

Om du inte får sälja dina Onecoin - vad har Onecoin för nytta då?

Här erkänner du själv ytterligare ett dilemma...

Du kan inte ens sälja deras "Produkt" vilket gör det hela till ett rent pyramidspel och ännu lättare att förbjuda för Lotteriinspektionen.

(Btw - upp med skärmdump på din nivå , och att en legitim säljorder inte gått igenom!)
Citera
2016-01-10, 13:26
Medlem
Sedan spelar det heller ingen roll hurvida den matematiska beräkningen av Bonus går ihop eller inte...

Dilemmat är att det rent ekonomiskt inte finns den ekonomin där flertalet medlemmar i Sverige skall plocka ut 35.000 Euro i Network bonus vecka efter vecka.

I sådanafall skulle Onecoin ha en omsättning som knäcker flertalet välbärgade länders ekonomi flera gånger om!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in