2015-11-06, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattej
Så med andra ord kunde du inte svara på vilka egenskaper som dom har en fördel med?
Annars hade du ju kunnat svara.
Fördelarna du påstår finns ändras ju inte med hur folket ställer sig till ditt resonemang?

Nej det gör dom inte men svaret jag väntade på visar attityden gentemot det jag framförde.

Vad det handlar om är intresse. Jag har inget intresse av att berätta vad jag anser och sedan få gå i polemik med efterblivna -personer som dig. Detta framförallt eftersom jag inte har något intresse av att promota onecoin.
Citera
2015-11-06, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyssna Kompis
Nej det gör dom inte men svaret jag väntade på visar attityden gentemot det jag framförde.

Vad det handlar om är intresse. Jag har inget intresse av att berätta vad jag anser och sedan få gå i polemik med efterblivna -personer som dig. Detta framförallt eftersom jag inte har något intresse av att promota onecoin.

Du hade ju tydligen så mycket intresse att berätta det då du skrev det?
Vad baserar du ditt påstående att jag skulle vara efterbliven? Mer än att jag är kritiskt till hela denna cirkusen som kallas Onecoin?

Du har inget intresse av att promota Onecoin säger du? Ändå försöker du försvara det hela tiden?
Citera
2015-11-06, 21:32
Medlem
Citat:
Du hade ju tydligen så mycket intresse att berätta det då du skrev det?

Japp till följd av ett svar från tidigare inlägg där jag pekade på felaktigheter

Citat:
Vad baserar du ditt påstående att jag skulle vara efterbliven? Mer än att jag är kritiskt till hela denna cirkusen som kallas Onecoin?

Två saker. Det första var att du drog dina egna slutsatser till varför jag inte svarade på din fråga direkt utan ville vänta. Det andra är att du har en stöddig attityd gentemot meningsmotståndare.

Citat:
Du har inget intresse av att promota Onecoin säger du? Ändå försöker du försvara det hela tiden?

Nej, jag försvarar min ståndpunkt, inget annat.
Senast redigerad av Lyssna Kompis 2015-11-06 kl. 22:02.
Citera
2015-11-06, 21:38
Medlem
Citat:
Det andra är att du har en stöddig attityd gentemot meningsmotståndare.

Ok, hur ska man tolka din attityd då som kallar mig efterbliven?
Citera
2015-11-06, 22:02
Medlem
Citat:

Om någon hävdar att jorden är platt kommer folk att argumentera mot.

Så antingen skriver du vad du tycker ger Onecoin en edge mot Bitcoin (och andra kryptovalutor), får mer eller mindre nyanserade svar där du kan få medhåll på vissa delar. Eller så gör du inte det och erkänner implicit att det du tycker är helt galet.
Senast redigerad av hmflb 2015-11-06 kl. 22:08.
Citera
2015-11-06, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hmflb
Om någon hävdar att jorden är platt kommer folk att argumentera mot.

Så antingen skriver du vad du tycker ger Onecoin en edge mot Bitcoin (och andra kryptovalutor), får mer eller mindre nyanserade svar där du kan få medhåll på vissa delar. Eller så gör du inte det och erkänner explicit att det du tycker är helt galet.

Alltså kom igen nu, kan vi försöka föra någorlunda verklighetsförankrade resonemang. Jag har skrivit ett påstående (edge-grejen) som del av en argumentation. När jag sedan blir tillfrågad om att utveckla mitt påstående så svarade jag att jag inte har någon lust eftersom det är åsikter som jag inte har något intresse av att framföra/diskutera. Och du är nu person nummer två som då direkt bestämmer att jag inte har några valida påståenden att komma med? Ni får väl tro vad ni vill, det rör mig inte.
Citera
2015-11-06, 22:17
Medlem
Citat:
Och där bytte du ståndpunkt i frågan och garderade dig med ett par "om" och ett "borde". Jo - du bytte ståndpunkt även fast du skriver "OM!!!" eftersom ditt efterföljande resonemang går stick i stäv med det här:

Det är heller inte konstigt att ditt resonemang kring var värdet hamnar mynnar ut i "borde hamna på...". Det är nämligen grundlöst att försöka dra slutsatser via ett utbud/efterfråge-resonemang när man inte har rimliga uppgifter om de faktorer som kommer att påverka priset. Vi vet hur stort utbudet när alla onecoins är minade men vi vet inte hur många onecoins som vid varje given tidpunkt kommer ligga ute till försäljning. När det gäller efterfrågan så skulle jag vilja säga att vi inte kan säga någonting alls egentligen. Efterfrågan kommer bero på faktorer som ligger framför oss.

Nej - Jag har inte bytt ståndpunkt , men för att förklara hur värdelös Onecoin är och kommer att bli - oavsett om dom blir accepterade av marknaden så är det att det helt enkelt finns alldelels för många Onecoins för att det skall kunne finnas något hopp om ett rimligt marknadespris.

Onecoin kan inte komma ut på marknaden - det finns ingen näringsidkare som kommer att ta emot detta som betalmedel. Onecoin kan säkert leva sitt egna lilla liv inom "Mongo-Bongo sekten" men så mycket mer blir det inte...

Och att vänta med att släppa källakoden? Alla accepterade virtuella valutor är publika och har alltid varit publika....
Citera
2015-11-06, 22:17
Medlem
Citat:
Alltså kom igen nu, kan vi försöka föra någorlunda verklighetsförankrade resonemang.

Citat:
Jag har inget intresse av att berätta vad jag anser och sedan få gå i polemik med efterblivna -personer som dig. Detta framförallt eftersom jag inte har något intresse av att promota onecoin.

Så dina uttalanden om hur efterbliven bland annat jag är ingår i kategorin "verklighetsförankrade resonemang"?
Citera
2015-11-06, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Nej - Jag har inte bytt ståndpunkt , men för att förklara hur värdelös Onecoin är och kommer att bli - oavsett om dom blir accepterade av marknaden så är det att det helt enkelt finns alldelels för många Onecoins för att det skall kunne finnas något hopp om ett rimligt marknadespris.

Jo du bytte ståndpunkt från "inget värde" till "lågt värde". Angående frågan om marknadspris, är det som kommer att vara styrande hur många mynt som läggs ut till försäljning och hur efterfrågetrycket ser ut.

Citat:
Onecoin kan inte komma ut på marknaden - det finns ingen näringsidkare som kommer att ta emot detta som betalmedel. Onecoin kan säkert leva sitt egna lilla liv inom "Mongo-Bongo sekten" men så mycket mer blir det inte...

Öh? Hur har andra kryptovalutor som inte accepteras som betalningsmedel kunnat komma ut på marknaden då? (Publika exchanges är en del av marknaden, en VÄLDIGT betydande del...)

Citat:
Och att vänta med att släppa källakoden? Alla accepterade virtuella valutor är publika och har alltid varit publika....

Jo absolut, låt gå för det, men som jag sa tidigare, marknaden skiter högaktningsfullt i olika former av attribut om de tror på en framtida värdeökning.
Senast redigerad av Lyssna Kompis 2015-11-06 kl. 22:34.
Citera
2015-11-06, 22:31
Medlem
Citat:
Så dina uttalanden om hur efterbliven bland annat jag är ingår i kategorin "verklighetsförankrade resonemang"?

Absolut, jag förankrar det nämligen på hur du har betett dig i den här tråden. Och den här tråden är en del av verkligheten.
Citera
2015-11-07, 11:44
Medlem
Citat:
Jo du bytte ståndpunkt från "inget värde" till "lågt värde". Angående frågan om marknadspris, är det som kommer att vara styrande hur många mynt som läggs ut till försäljning och hur efterfrågetrycket ser ut.

För att resonera vad som händer om det skulle bli publikt access - så hamnar man i diskussionen om eventuellt värde. Och med 2,1 Miljarder mynt så lär värdet per mynt bli extremt minimalt.

Min ståndpunkt är och kommer alltid att vara att det aldrig kommer att finnas något värde.

Citat:
Öh? Hur har andra kryptovalutor som inte accepteras som betalningsmedel kunnat komma ut på marknaden då? (Publika exchanges är en del av marknaden, en VÄLDIGT betydande del...)

Publika kryptovalutor kommer ut på marknaden av just den anledningen att källkoden är synlig för alla och att ingen kan dölja hur många som finns och kommer att finnas.

I Onecoins fall så är allt dolt och det finns ingen insyn i "Miningen" av Onecoins ö.h.t. och därav så kommer det aldrig att accepteras som betalmedel av marknaden.

Citat:
Jo absolut, låt gå för det, men som jag sa tidigare, marknaden skiter högaktningsfullt i olika former av attribut om de tror på en framtida värdeökning.

Marknaden kommer aldrig att se en framtida värdeökning om det slungas ut 2,1 Miljarder mynt av en "hubbaBubba valuta" på marknaden från ingenstans.

Onecoin är ett pyramidspel som är dömt att haverera - den enda frågan är hur lång tid kommer det att ta innan det rasar. 1 dag , 1 vecka , 1 månad , 1 år?
Citera
2015-11-07, 12:30
Medlem
Citat:
För att resonera vad som händer om det skulle bli publikt access - så hamnar man i diskussionen om eventuellt värde. Och med 2,1 Miljarder mynt så lär värdet per mynt bli extremt minimalt.

Min ståndpunkt är och kommer alltid att vara att det aldrig kommer att finnas något värde.

Återigen, det finns betydligt fler faktorer än utbud som påverkar marknadsvärde. Men jag respekterar givetvis din ståndpunkt.

Citat:
Publika kryptovalutor kommer ut på marknaden av just den anledningen att källkoden är synlig för alla och att ingen kan dölja hur många som finns och kommer att finnas.

Källa på det?

Citat:
I Onecoins fall så är allt dolt och det finns ingen insyn i "Miningen" av Onecoins ö.h.t. och därav så kommer det aldrig att accepteras som betalmedel av marknaden.

Marknaden kommer aldrig att se en framtida värdeökning om det slungas ut 2,1 Miljarder mynt av en "hubbaBubba valuta" på marknaden från ingenstans.

Detta är endast spekulationer från din sida, och jag är övertygad om att, som jag upprepat:
a) Marknaden skiter i attribut om man ser möjlighet till en framtida värdeökning.
b) Marknaden skiter också i det totala utbudet, det väsentliga är hur många coins som ligger till försäljning vid varje given tidpunkt och hur efterfrågetrycket ser ut vid dessa tidpunkter.

Dessutom finns det viss insyn i miningen, men det är en annan diskussion känner jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in