2016-01-09, 17:45
Medlem
Citat:
Det behöver du inte oroa dig för. Köp/Försäljning går mellan medlemmarna. Cashaccount medlem 1 -> Onecoinaccount medlem 2. Hur det ser ut bakom kulliserna vet ju givetvis få, men out front så är upplägget ivf på det viset

Men det är inte säkert att någon vill köpa. Då är det väl Onecoin som måste betala ut? Eller blir det ingen försäljning då? Onecoin själva köper inte onecoins? Någon som vet?
Citera
2016-01-09, 18:22
Medlem
Flyingrider78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattej
Ja, då är det ju så klart sant med tanke på att en sån trovärdig sida skrivit det

Borde inte detta nämnas på Onecoins officiella hemsida?

Här från den officiella sidan.

New Cryptocurrency Rules and Regulations in the USA
Dear Member,

On September 17th, 2015 the CFTC defined Bitcoin and all other legitimate cryptocurrencies as commodities, and put them all under the same regulations:

http://www.cftc.gov/PressRoom/PressReleases/pr7231-15

This is a great step towards making cryptocurrency more legitimate and tangible as well as more tradable.

OneCoin examines the new developments with our legal team – if and what licenses will be needed for the company to operate and respect all rules and new regulations. We also strive to register with the SEC in the next time.

Therefore until all matters are clarified, we need to temporarily suspend new registrations from the USA. OneCoin trading will be also restricted for this time period. We also kindly ask all our affiliates to not market the concept during events and through other media.

Please, stay posted for all new developments! We are looking forward to bring OneCoin to the next level!

Regards,
The OneCoin Team
Citera
2016-01-09, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liketothink
Men det är inte säkert att någon vill köpa. Då är det väl Onecoin som måste betala ut? Eller blir det ingen försäljning då? Onecoin själva köper inte onecoins? Någon som vet?

Precis! Kanske det har äntligen växt en tanke hos dig trots allt...

Eftersom ALLA kan sälja x coins per dag (X är beroende av vilken nivå du har) och det INTE finns ett motsvarande stopp på köp av Onecoins så går denna ekvation som "Ingen Kompis" försöker pålysa inte ihop....

Eftersom 800.000 medlemmar kan sälja sina Onecoins med en bestämd enhet per dag , OCH få betalt trots att det INTE finns något krav på köporder så faller hela resonemanget.

1) Medlemmar kan ALLTID sälja Onecoins utan krav på att en annan medlem köper .
Vem betalar denna summa?

Att Onecoins som kreeras ur tomma intet bekostas av den kostanden som medlemmen lägger på paketet är en lögn , eftersom den kostnaden skall täcka alla bonus utbetalningar i medlemmens upline.

Citat:
Ursprungligen postat av Lyssna Kompis
Köpet som en medlem gör av paket finansierar bonusar till andra medlemmar
Köpordrar finansierar säljordrar
Onecoins som genereras (dvs. mineas) behöver inte finansieras

Sluta dribbla och håll dig stringent!

Utgångspunkten för hela diskussionen är att köp och säljordrar matchas mot varandra. Hur fan ska jag kunna bevisa hur det egentligen går till? Men två lägen (och nu blir det upprepningar men det är tydligen ett måste i diskussionerna med dig):

1) Köp- och säljordrar matchar - Företaget onecoin har inga kostnader
2) Företaget Onecoin köper alla säljordrar och betalar ut coins till alla köpordrar - Företaget Onecoin kommer inte ha täckning

Du kan inte låsa dig vid att alternativ 2 är det som tillämpas enkom mot bakgrund av att alternativ 1 inte ledits i bevis som det varande tillvägagångssättet

Jo , jag låser mig vid punkt 2 , eftersom det kan se ut så här dags dato.

800.000 medlemmar säljer sina 30 Onecoins var som dom är berättigade att sälja (24.000.000 Onecoins ligger för försäljning). Dessa säljs och pengarna kommer in på alla medlemmars Cashaccounts

0 medlemmar köper Onecoins , eftersom alla redan har Onecoins i samband med att dom köpt sina paket.

Med andra ord så faller punkt 1

Redan i detta svar borde till och med ett klappmongo som du begripa att Ruja när som helst kan bestämma att priset sätts till 0,000001 USD - lägga ner verksamheten och dra dit pepparn växer med allas pengar.

Citat:
Citera mig någonstans där jag ger sken av att inte begripa detta?

När det visas ett bevis på att Köp och Säljordrar läggs mot varandra så kommer jag att bevisa detta också.

Ursprungligen postat av Pellets
Tyvärr verkar du helt enkelt spela efter någon annans pipa....

Citat:
Utveckla genom att antingen förklara eller hänvisa till tidigare inlägg jag gjort som gör att min argumentationslinje från dag 1 i den här tråden inte blir stringent

Köp och säljorderar läggs inte emot varandra och dina svar är endast svammel

Onecoin ÄR en scam , du bevisar det genom att dels hitta på att alla Onecoins köps och Säljs via medlemmar genom köp och säljordrar. (Omöjlighet)
Och dels besvarar frågor med "Vet inte , fråga Onecoin" när det blir för känsligt....

Citat:
Känsligt... Om vi börjar med att backa bandet hit:
(FB) Onecoin
"... jag inte har något egenintresse i att gröna onecoin med något som inte vore sanningsenligt"
och om du sedan vill kan du följa mina inlägg framåt så kommer du märka att jag håller den linjen.

Berätta nu för mig varför jag skulle tycka det var känsligt ifall det kom fram att onecoin är en bluff. Varsågod:

Om du inte har ett eget intresse i att hela tiden försöka säga att Onecoin någonstans skulle kunna vara legitimt med alla bevis som lagts fram så finns det bara ett svar...

Du är på ren svenska - Korkad
Citera
2016-01-09, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyingrider78
Här från den officiella sidan.

New Cryptocurrency Rules and Regulations in the USA
Dear Member,

On September 17th, 2015 the CFTC defined Bitcoin and all other legitimate cryptocurrencies as commodities, and put them all under the same regulations:

http://www.cftc.gov/PressRoom/PressReleases/pr7231-15

This is a great step towards making cryptocurrency more legitimate and tangible as well as more tradable.

OneCoin examines the new developments with our legal team – if and what licenses will be needed for the company to operate and respect all rules and new regulations. We also strive to register with the SEC in the next time.

Therefore until all matters are clarified, we need to temporarily suspend new registrations from the USA. OneCoin trading will be also restricted for this time period. We also kindly ask all our affiliates to not market the concept during events and through other media.

Please, stay posted for all new developments! We are looking forward to bring OneCoin to the next level!

Regards,
The OneCoin Team
Och?

Du kommer med en länk , som avser ett helt annat företag som heter Coinflip Inc (eller: Derivabit)
som bedrivit näthandel med Bitcoin.

Detta inlägg har ingenting med Onecoin att göra någonstans....
Citera
2016-01-09, 18:38
Medlem
Flyingrider78s avatar
Citat:
Och?

Du kommer med en länk , som avser ett helt annat företag som heter Coinflip Inc (eller: Derivabit)
som bedrivit näthandel med Bitcoin.

Detta inlägg har ingenting med Onecoin att göra någonstans....

Onecoin själva kommer med denna länk, som jag enbart kopierat (hela texten) från deras officiella sida och för att accepteras av myndigheterna i USA bla, måste samtliga medlemmar KYC registreras.
Senast redigerad av Flyingrider78 2016-01-09 kl. 18:41.
Citera
2016-01-09, 18:43
Medlem
Men om det nu är så att Onecoin själva inte köper upp valutan utan endast andra onecoin-kunder gör det är det inga problem att få pengarna att räcka för Ruja. Då går ca hälften av pengarna till bonus i stället.
Citera
2016-01-09, 18:53
Medlem
Flyingrider78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liketothink
Men om det nu är så att Onecoin själva inte köper upp valutan utan endast andra onecoin-kunder gör det är det inga problem att få pengarna att räcka för Ruja. Då går ca hälften av pengarna till bonus i stället.

Ev bonus fördelas mellan 60% cash account och 40% tradig account.

Pengarna från cash account bestämmer man själv vad man vill göra med, medans pengarna från trading account måste handla handla med antingen tokens eller onecoin. När spliten ligger nära, (över 60%) så handlar dom flesta tokens men där i mellan blir det bäst att köpa onecoin. Pengarna på trading account ligger kvar en vecka och om inte kontoinnehavaren har handlat själv något av dessa, hjälper det automatiska systemet och lägger in en order åt dem. Med andra ord läggs köporder varje vecka av dom som har pengar på sitt trading account.
Citera
2016-01-09, 18:58
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
...

Du är ju mer aktiv än de andra och Onecoin är ju en orgianisation som säljer kurser, poletterna är ju sekundära i upplägget. Så jag ställde lite frågor om de här kurserna, kanske du kan svara i stället:

Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Är kurserna bra då? Kursgård med helpension eller hur ser de ut? Levererar de i førhållande till priset? Blir kursplanen presenterad innan man køper kursen så man vet vad man får? Kan du ge exempel här? Gäller distanskøpslagstiftningen? Om kursen inte uppfyller det som marknadsførs får man pengarna tillbaka då?

Är utbildningen användbar inom andra områden? Vilken utbildningsbakgrund behøvs før att kunna tillgodogøra sig den? Har du tillgång till kursplanen och litteraturlistan? Kan man køpa motsvarande utbildning på andra ställen som ger samma kunskapsbas som den man får här? Måste man på sikt ha gått kursen før att kunna använda Onecoin som betalningsmedel eller vad är syftet med utbildningen?
Citera
2016-01-09, 18:58
Medlem
Citat:
Onecoin själva kommer med denna länk, som jag enbart kopierat (hela texten) från deras officiella sida och för att accepteras av myndigheterna i USA bla, måste samtliga medlemmar KYC registreras.
Källa på ditt påstående att KYC är myndighetskrav eller kryp tillbaka under stenen!
Citera
2016-01-09, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hmflb
Källa på ditt påstående att KYC är myndighetskrav eller kryp tillbaka under stenen!
Det behövs - eftersom länken inte har Ett skvatt med KYC att göra...
Helt orelevant länk i sammanhanget
Citera
2016-01-09, 19:19
Medlem
Citat:
Ev bonus fördelas mellan 60% cash account och 40% tradig account.

Pengarna från cash account bestämmer man själv vad man vill göra med, medans pengarna från trading account måste handla handla med antingen tokens eller onecoin. När spliten ligger nära, (över 60%) så handlar dom flesta tokens men där i mellan blir det bäst att köpa onecoin. Pengarna på trading account ligger kvar en vecka och om inte kontoinnehavaren har handlat själv något av dessa, hjälper det automatiska systemet och lägger in en order åt dem. Med andra ord läggs köporder varje vecka av dom som har pengar på sitt trading account.
Nu blandar du äpplen och päron.

1) Ny medlem köper ett paket för 5000 Euro.
2) Medlemmen erhåller bonus + upline får bonus i 4 steg uppåt 'a 10% (2500 Euro)
3) Nya medlemmen erhåller xxxx antal Tokens som ger hen rätt till xxxx antal Onecoins.

Nu kommer problemet....

Eftersom det endast kvarstår 2500 euro (grovt räknat) av medlemmens insats. Så kan medlemmen endast erhålla Dagskurs/2500 Euro i antal onecoins.

Detta finns det noll information om.
Eftersom det redan är givet att tycoon får xxxx antal.

Mao - ej ekonomiskt hållbart i långa loppet
Citera
2016-01-09, 19:35
Medlem
Flyingrider78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Du är ju mer aktiv än de andra och Onecoin är ju en orgianisation som säljer kurser, poletterna är ju sekundära i upplägget. Så jag ställde lite frågor om de här kurserna, kanske du kan svara i stället:

Kurserna är sk studera på distans, Att studera på distans är en annorlunda utbildningsform jämfört med traditionell undervisning. ,eftersom du själv ansvarar för din studietid är det upp till dig själv att hålla disciplin i studierna samt anskaffa plats där du vill studera. Distansstudier innebär både stor frihet och stort ansvar, eftersom det är ingen som kontrollerar dig hur pass flitigt du sköter dina studier. Du kan lätt få förhandsinformation, bara att skaffa ett "gratiskonto" ex: https://www.onecoin.eu/signup/annau1
Här får man en gratis ställning som en "nybörjare". Som nybörjare kan du få tillgång på alla nödvändiga material, för att förstå det totala innehållet av vad företaget onecoin är, du får ytterligare uppföljning via webbsidor vilka du lätt hittar länkar till på företagets hemsida.

Du får kunskap om bla hur du hanterar din ekonomi på bästa sättet för att klara av kristider samt hur olika investeringar går till, du lär dig även ekonomiska normer, vilka du kan ha nytta av i framtiden. Du lär dig även hur själva miningen går till, samt hur du beräknar fram värdet. Detta och mycket mer får man när man köper dessa olika nivåer av utbildningspaketen.

Jag rekommenderar varmt dessa utbildningar.
Senast redigerad av Flyingrider78 2016-01-09 kl. 19:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in