2015-11-06, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyingrider78
Ring eller be någon att ringa krp i finland. (fler som gjort och fått till svar)
Enligt dom så har det aldrig varit någon förundersökning och nu valde man även att inte ens starta upp det med den befintliga informationen.

"Esitutkinnan käynnistämiselle ei tämän hetkisillä tiedoilla ole edellytyksiä. KRP jatkaa asiaan liittyvää tiedonhankintaa käyttäen hyväksi kotimaisia ja kansainvälisiä tiedonhankintakanavia. Mikäli tilanne muuttuu, asiaa arvioidaan uudelleen."

Ursäkta? Nu får du fan i mig ta och ge dig med att vrida information....

Är det finska polisen som ljuger i sitt pressmeddelande nu?

"National Bureau of Investigation has investigated ONECOIN-VIRTUAL MONEY"

1) KRP HAR undersökt Onecoin
2) KRP har inte hittat något i dagsläget som gör att åtal kan väckas MEN kommer att fortsätta hålla koll , och speciellt när källkoden släpps.

Tittar vi på din länkning

"Esitutkinnan käynnistämiselle ei tämän hetkisillä tiedoilla ole edellytyksiä. KRP jatkaa asiaan liittyvää tiedonhankintaa käyttäen hyväksi kotimaisia ja kansainvälisiä tiedonhankintakanavia. Mikäli tilanne muuttuu, asiaa arvioidaan uudelleen."

"The preliminary investigation, there are no prerequisites for starting with current results. KRP will continue with relevant information gathering utilizing the domestic and international intelligence channels. Should the situation change, the matter will be reviewed."

Begrip för en gång för alla att KRP fortsätter att hålla koll på Onecoin
Begrip att det har skett en undersökning från KRPs sida.
Citera
2015-11-06, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyssna Kompis
I framtiden då, när/om handel med onecoin sker på den öppna marknaden (publika exchanges)?

Vem vill köpa Onecoin?
Jag kan ju inte använda dom någonstans?

Så länge det inte finns någon använding finns inget värde.
Citera
2015-11-06, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Vem vill köpa Onecoin?

Tänk till lite nu, istället för att bara bjäfsa på i gamla fotspår. Undantaget bitcoin och möjligen ett fåtal andra kryptovalutor (har inte full koll men rätta mig om jag har fel) så finns det inga kryptovalutor som du kan använda som betalmedel någonstans. Det finns däremot andra egenskaper och andra användningsområden som ger dessa kryptovalutor ett värde på marknaden, förklara för mig hur de annars kan existera och varför folk bedriver handel med dem? Dessutom finns det några egenskaper hos onecoin som jag ser som unika och som jag tror gör att den kan skapa sig en edge gentemot många andra kryptovalutor.
Senast redigerad av Lyssna Kompis 2015-11-06 kl. 15:32.
Citera
2015-11-06, 16:17
Medlem
Citat:
Dessutom finns det några egenskaper hos onecoin som jag ser som unika och som jag tror gör att den kan skapa sig en edge gentemot många andra kryptovalutor.

Kan du förklara vilka dessa egenskaper är och vilken fördel dom har om man jämför med andra kryptovalutor?
Citera
2015-11-06, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattej
Kan du förklara vilka dessa egenskaper är och vilken fördel dom har om man jämför med andra kryptovalutor?

Kanske längre fram. Först och främst vill jag se hur folk ställer sig till mitt resonemang i mitt förra inlägg
Citera
2015-11-06, 16:59
Medlem
Citat:
Kanske längre fram. Först och främst vill jag se hur folk ställer sig till mitt resonemang i mitt förra inlägg

Citat:
Tänk till lite nu, istället för att bara bjäfsa på i gamla fotspår. Undantaget bitcoin och möjligen ett fåtal andra kryptovalutor (har inte full koll men rätta mig om jag har fel) så finns det inga kryptovalutor som du kan använda som betalmedel någonstans. Det finns däremot andra egenskaper och andra användningsområden som ger dessa kryptovalutor ett värde på marknaden, förklara för mig hur de annars kan existera och varför folk bedriver handel med dem? Dessutom finns det några egenskaper hos onecoin som jag ser som unika och som jag tror gör att den kan skapa sig en edge gentemot många andra kryptovalutor.

Utan att bli alltför långrandig

* Slipper bankavgifter
* Handlar över landsgränser utan valutaomräkning. (Globalt täckande)
* Motsvarar kontanter och ingen har insyn i min plånbok
* Ingen Centraliserad Kontroll

På sista punkten fallerar Onecoin pyramiden totalt.
Hur många Onecoins sitter Ruja på? Eftersom källkoden eller liknande aldrig har offentliggjorts
så är detta dolt och detta är helt galet.
Citera
2015-11-06, 17:46
Medlem
Citat:
Utan att bli alltför långrandig

* Slipper bankavgifter
* Handlar över landsgränser utan valutaomräkning. (Globalt täckande)
* Motsvarar kontanter och ingen har insyn i min plånbok
* Ingen Centraliserad Kontroll

På sista punkten fallerar Onecoin pyramiden totalt.
Hur många Onecoins sitter Ruja på? Eftersom källkoden eller liknande aldrig har offentliggjorts
så är detta dolt och detta är helt galet.

Du påstod att onecoin inte har ett värde, jag bygger upp ett resonemang om att onecoin (komplementärt med en mängd andra kryptovalutor) visste kommer att ha ett värde. Du bekräftar detta resonemang.

Din sista punkt har ingen som helst bäring. Du har nämligen ingen aning vilket värde marknaden kommer att tillskriva onecoin den dag den releasas, oavsett hur dess attribut då ser ut. Vare sig de gör förändringar eller ej i upplägget så är det marknaden som kommer att sätta priset på onecoin - utifrån utbud/efterfrågan. Och marknaden skiter högaktningsfullt i olika former av attribut om de tror på en framtida värdeökning.
Citera
2015-11-06, 19:09
Medlem
ben300s avatar
en liten parodi... Självklart om Onecoin

https://youtu.be/C_V4qj6gz8M
Citera
2015-11-06, 19:11
Medlem
Citat:

Citat:

Så med andra ord kunde du inte svara på vilka egenskaper som dom har en fördel med?
Annars hade du ju kunnat svara.
Fördelarna du påstår finns ändras ju inte med hur folket ställer sig till ditt resonemang?
Citera
2015-11-06, 19:42
Medlem
Citat:
Du påstod att onecoin inte har ett värde, jag bygger upp ett resonemang om att onecoin (komplementärt med en mängd andra kryptovalutor) visste kommer att ha ett värde. Du bekräftar detta resonemang.

Din sista punkt har ingen som helst bäring. Du har nämligen ingen aning vilket värde marknaden kommer att tillskriva onecoin den dag den releasas, oavsett hur dess attribut då ser ut. Vare sig de gör förändringar eller ej i upplägget så är det marknaden som kommer att sätta priset på onecoin - utifrån utbud/efterfrågan. Och marknaden skiter högaktningsfullt i olika former av attribut om de tror på en framtida värdeökning.

Jo - min sista punkt har extrem bäring...

Citat:
Ursprungligen postat av ben300
jämför Onecoin med BitCoin
Det räcker bara att jämföra OneCoins noteringspriset med Bitcoins. DET ÄR 1000x HÖGRE!

Onecoins 2.100.000.000 möjliga st priset --1.15€ (manipulerad börs endast för medlemmar)
Bitcoins 21.000.000 möjliga st ----0.1$ (marknadspris, vem som helst kunde köpa/sälja obegränsat)

Fråga vilken aktie eller valuta eller fondhandlare som helst som köper/säljer på en normal börs.. det kommer bara att skratta åt skiten och folk att de kan vara så jävla korkade.

Text...

Helt plötsligt - kommer det att dundras ut Miljarder Onecoins på marknaden.
Och dom enda som tycker att det finns ett värde i detta är dom själva i "Mongo Bongo sekten"

Om vi säger att hälften av Bitcoins är klara idag , och har ett värde på 3418.57 så bör värdet på Bitcoin bli ungefär 1709:- sek när miningen är klar.

OM! , Jag säger OM!!! Onecoin skulle accepteras av Marknaden så borde värdet hamna på 1:- sek....
Anledningen är att det finns 100 gånger mer av Onecoins och det finns inget riktigt värde i att äga en Onecoin när miningen av 2,1 Miljarder är klar...
Citera
2015-11-06, 20:20
Medlem
Citat:
Jo - min sista punkt har extrem bäring...

Helt plötsligt - kommer det att dundras ut Miljarder Onecoins på marknaden.
Och dom enda som tycker att det finns ett värde i detta är dom själva i "Mongo Bongo sekten"

Om vi säger att hälften av Bitcoins är klara idag , och har ett värde på 3418.57 så bör värdet på Bitcoin bli ungefär 1709:- sek när miningen är klar.

OM! , Jag säger OM!!! Onecoin skulle accepteras av Marknaden så borde värdet hamna på 1:- sek....
Anledningen är att det finns 100 gånger mer av Onecoins och det finns inget riktigt värde i att äga en Onecoin när miningen av 2,1 Miljarder är klar...

Och där bytte du ståndpunkt i frågan och garderade dig med ett par "om" och ett "borde". Jo - du bytte ståndpunkt även fast du skriver "OM!!!" eftersom ditt efterföljande resonemang går stick i stäv med det här:

Citat:
Vem vill köpa Onecoin?

Det är heller inte konstigt att ditt resonemang kring var värdet hamnar mynnar ut i "borde hamna på...". Det är nämligen grundlöst att försöka dra slutsatser via ett utbud/efterfråge-resonemang när man inte har rimliga uppgifter om de faktorer som kommer att påverka priset. Vi vet hur stort utbudet när alla onecoins är minade men vi vet inte hur många onecoins som vid varje given tidpunkt kommer ligga ute till försäljning. När det gäller efterfrågan så skulle jag vilja säga att vi inte kan säga någonting alls egentligen. Efterfrågan kommer bero på faktorer som ligger framför oss.
Senast redigerad av Lyssna Kompis 2015-11-06 kl. 20:25.
Citera
2015-11-06, 21:21
Medlem
Citat:
Så med andra ord kunde du inte svara på vilka egenskaper som dom har en fördel med?
Annars hade du ju kunnat svara.
Fördelarna du påstår finns ändras ju inte med hur folket ställer sig till ditt resonemang?

Du kör samma taktik som din kompis Flyingrider78? Hoppa över frågor som är jobbiga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in