2016-01-08, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Och VAD har denna information med något i fallet att göra?
Fortsätt du att stalka 80-åriga farbror GJ på facebook, om du finner det intressant.
Vem som jobbar med internetbedrägerier i Falköping är otroligt ointressant för det här fallet.

Nu var det ju inte 70 årige Ar*e Jö*nsson jag nämnde, nu vart det en av sönerna.
Pga spekulationer om att NB har planerats in i att bli anklagad som den skyldige som te.x planterat dna på endast kläder kan jag tänka mig att isådanafall borde personen bakom ha ankytning till personer inom yrken som gärna hjälper till att sopa igen riktiga spår för en tjock bunt pengar. dold korruption finns det gott om.
2016-01-08, 23:35
Medlem
En sak som stör mig lite.
I FUP sidan 454-461 så förhörs en person som jobbar på Martorp:
* I Lisas ålder
* Flickvän som påminner om Lisa
* Kan hela området
* Alibit är hans flickvän, men hon verkar ej styrka det eller blivit förhörd?
* Poserar med militärkläder
* Säger att han pratat med lokala "medier" och letat själv runt Martorp
* Väldigt mån att beskriva att han "försökt"
* Varit på Martorp vid 18:30 och sedan åkt i riktning mot Västerplana/Blomberg.

Han om någon borde sett eller hört något alternativt blivit kontaktad tidigt eftersom hans flickvän dessutom påstås ha köpt bullar av Lisa på söndagen.

Bara väldigt konstigt hela förhöret.
2016-01-09, 09:06
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krycek66
* I Lisas ålder
* Kan hela området

Han om någon borde sett eller hört något alternativt blivit kontaktad tidigt eftersom hans flickvän dessutom påstås ha köpt bullar av Lisa på söndagen.

Ingenting konstigt alls. Han blev ju förhörd. "Kan hela området", han måste vara mer intressant
2016-01-09, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kill bill
Ingenting konstigt alls. Han blev ju förhörd. "Kan hela området", han måste vara mer intressant

Precis
Han borde nog pressats mer..
2016-01-09, 19:24
Medlem
JV står anklagad för 3 misshandel, 2 skadegörelse, 4 ofredande, 2 sexuellt ofredande, 1 stöld, 3 olaga hot och 3 snatteri
2016-01-09, 20:34
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Precis
Han borde nog pressats mer..

På vad? Hur?
2016-01-10, 07:11
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashFB
Intressant att G*stav Jö*n*sson är facebook vän med Tors*en Jeac*el som tidigare har han varit utredningsbefäl på polisen i Skövde och nu jobbar som polischef inom internetbirägerier i falköping. Artikel: http://www.skovdenyheter.se/article/jaeckel-chef-for-ny-polisgrupp/

Undra om herr Jö*nsson även känner någon inom SKL/NFC

Ja det där var ju ganska så intressant!
2016-01-10, 07:22
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
* I Lisas ålder
* Kan hela området

Han var desutom, Tisdag den 9 Juni, och kikade inn i byssan/arbetsboden där Lisa hittades.

FUP 457 +458
Förhör med Berggren, Christoffer; 2015-06-14 13:30

Efter att vi ätit lunch på tisdagen, strax efter ett, så gick jag ner mot byssan som står i ena
hörnet av Martorp. Jag såg att det höga gräset till entrédörren på byssan var nedtrampat och
att långt gräs var fastklämt in under dörren. Jag lade också märke till att en kvist satt fast i
dörren. Min reflektion var att någon bör ha varit där inne och letat efter flickan redan.

Jag öppnade dörren, lutar mig in och tittar åt båda håll.
Christoffer ombeds beskriva vad han ser.
Fört rakt fram så finns det orange omklädningsskåp. Till vänster är det ett bord och en
kökssoffa och stolar.
Christoffer uppger att det är svårt att minnas exakt hur det såg ut denna gång eftersom han
tidigare besökt byssan då den var fikarum fram till 2007.
Christoffer ritar en skiss över byssan och uppger att han försöker plocka minnesbilderna från
då han tittade in i tisdags. (Bifogas förhöret).
Christoffer beskriver utifrån skissen att det finns en kökssoffa till vänster längst bortre
väggen, framför den finns ett bord. Det brukar vara stolar framför bordet men Christoffer är
osäker om han såg några stolar denna dag. Han tror det var vita gardiner som hängde i
fönstert ovanför köksbordet.
Fanns det något på bordet?
Jag tänkte inte på det.
Christoffer fortsätter att beskriva: Jag minns att det fanns trasmattor på golvet framför skåpen.
Sedan tidigare vet jag att det finns ett kylskåp och en micro till höger i hörnet men om det
var där i tisdagseftermiddag vet jag inte.
Det kan ha stått ett par gamla stövlar inne i byssan, det var ett par gröna stövlar. Stövlarna
stod i hörnet vid skiljeväggen och skåpen.
Christoffer beskriver att vissa av skåpen är stängda något kan ha varit öppet. Christoffer tror
det var sex skåp. Kanske var det tredje skåpet ifrån vänster som stod lite på glänt, eller så var
det helt öppet. Christoffer vet inte om det var något i skåpet, han minns inte om det var kläder
i det eller inte. Jag tror de andra skåpen kan innehålla gamla kläder. Kanske att det hänger
gamla overaller eller så.
När var du där senast?
Det var kanske ett år sedan jag senast var där.
Christoffer tillägger att det kan ha stått ett element till höger innanför dörren.
Finns det något annat inne i byssan som du minns?
Det är ganska så skräpigt på golvet där inne, stövlarna, sockar. Jag konstaterade bara att det
inte var någon som låg därinne eller så.
Fanns det någon bensindunk inne i byssan?
Det kan det ha gjort, men jag vet inte, det var mycket grejer där inne. Kanske att det stod en
dunk, typ fem liters framför skåpen.
Var det låst till byssan?
Nej det är bara att gå in, det var inga lås. Men jag minns att jag såg att gräset var fastklämt i
dörren. Det syntes väldigt väl att någon varit där.
Minns du någon speciell lukt inne i byssan?
Instängd lukt. Inget jag reagerade på.
2016-01-10, 11:53
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Iom inlägg angående eventuell plantering av NBs blod på Lisa's kläder och på röret i mjölkrommet där Lisa skulle ha blivit hängd inte är tillåtet i huvudtråden postar jag mitt inlägg om var det planterade blodet skulle ha kunnat komma ifrån:

Det här som advokat IR säger i sin slutplädering DEN 3 NOVEMBER, 2015, är ju också mycket bekymrande, jag menar ;

VAD SKULLE POLISEN MED NBs BLOD TILL?

IR
http://rout.netdialoglive.com/ChatNo...style=NvNaFaQG
Man kan undra varför han har topsats så många gånger? Varför har man hämtmat blod på hans hand? Har det varit skakigt och rörigt. Har man av misstag blandat ihop något här?, undrar Rönnbäck.
15:35, 3 November 2015

Och i tillägg till advokat IBs utlåtande den 3 November, angående om polisen hade tillgång till NBs blod, så står det FUP att det togs "spårsäkring" i förbindelse med
kropsbesiktning, som då stämmer med det IR sa i sin slutplädering under rättegången nämligen att det togs "skrap" från de hudavskrapningar NB hade på sina händer, som polisen då tog vara på, varför tog polisen vara på det blodet ???
Varför skickade inte läkaren, eller sjuksköterskan, som tog skrapet det vidare till kriminalteknisk undersökning ?:

FUP 1723 + 1724 + 1725 angående NBs hudavskrapningar:

13 Juni, 2015 kl 02:55
Spårsäkring har utförts på begäran av polisen. Materialet har tillvaratagits av polisen för kriminalteknisk undersökning.

OBS! och så står det "finns inget bildmaterial" dvs att det inte tagits foto NBs skador !?
Hur kommer det sig?
Kan det verkligen vara så?
Man brukar väl altid ta foton av sådana skador så att de kan dokumenteras!

Rättsläkare Lena Ström Leerech kan ha kontaminerat DNA och blod från NB, och DNA från IB, till Lisa's tillhörigheter

Nu har jag just hittat info att den läkaren som tog blod-skrap från NBs sår
den 13 Juni kl 02:55 var överläkare Lena Ström Leerech som bara 1 timma och 45 minuter senare anlände på Martorp som rättsläkare och där hanterade Lisa's krop och kläder mm. på olika vis i ca 2 timmar nämligen mellan kl 04:40 och 06:35

Lena Ström Leerech hade ju dessutom kl kl 02:45 utfört Rättsmedicinsk Kroppsundersökning av Irina Bilevicius och också på henne utfört spårsäkring.

Det vil säga att det är absolut möjligt att överläkare/rättsläkare Lena Ström Leerech kan ha kontaminerat både DNA och blod från NB till Lisa's kläder och snöret om hennes hals och DNA från IB till Lisa's trosor !

FUP 1336
13 Juni, 2015, kl 02:45 Rättsmedicinsk Kroppsundersökning av Bilevicius, Irena
Undersökningen utfördes i Polishuset i Skövde av:
Överläkare Lena Ström Leerech

Närvarande vid undersökningen var Pa 11039
Spårsäkring har utförts på begäran av polisen. Materialet har tillvaratagits av polisen för kriminalteknisk undersökning.

FUP 1722 + 1723
13 Juni, 2015, kl 02:55 Rättsmedicinsk Kroppsundersökning av Bilevicius, Nerijus

Närvarande vid undersökningen var Pa 10284 Mats Karlsson

FUP 1237 +1238 +1239
13 Juni, 2015, kl 03:10 Rättsmedicinsk Kroppsundersökning av Bilevicius, Aivaras

Närvarande vid undersökningen var Pa 10284 (Mats Karlsson)
2016-01-10, 15:03
Medlem
Ruggedos avatar
Finns det två Gunnar Johansson som jobbar på Martorp eller är det samme Johansson som förhörs den 14/6 (s. 462) och den 23/6 (s. 464) eller är det två olika?

Om det är samme så är det ju lite underligt att han i andra förhöret den 23/6 uppger:

"Gunnar uppger att han inte är hörd av polisen tidigare och att ingen har pratat med honom."
2016-01-10, 15:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Rättsläkare Lena Ström Leerech kan ha kontaminerat DNA och blod från NB, och DNA från IB, till Lisa's tillhörigheter

den 13 Juni kl 02:55 var överläkare Lena Ström Leerech som bara 1 timma och 45 minuter senare anlände på Martorp som rättsläkare och där hanterade Lisa's krop och kläder mm. på olika vis i ca 2 timmar nämligen mellan kl 04:40 och 06:35

Lena Ström Leerech hade ju dessutom kl kl 02:45 utfört Rättsmedicinsk Kroppsundersökning av Irina Bilevicius och också på henne utfört spårsäkring.

Det vil säga att det är absolut möjligt att överläkare/rättsläkare Lena Ström Leerech kan ha kontaminerat både DNA och blod från NB till Lisa's kläder och snöret om hennes hals och DNA från IB till Lisa's trosor !
Vet inte vilken tråd du befinner dig men här har du förklaring:
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Var försiktig med vad du påstår iom att du lägger ut fullt namn.
2016-01-10, 15:37
Medlem
Citat:

FUP 1336
13 Juni, 2015, kl 02:45 Rättsmedicinsk Kroppsundersökning av Bilevicius, Irena

Närvarande vid undersökningen var Pa 11039

FUP 1722 + 1723
13 Juni, 2015, kl 02:55 Rättsmedicinsk Kroppsundersökning av Bilevicius, Nerijus

Närvarande vid undersökningen var Pa 10284 Mats Karlsson

FUP 1237 +1238 +1239
13 Juni, 2015, kl 03:10 Rättsmedicinsk Kroppsundersökning av Bilevicius, Aivaras

Närvarande vid undersökningen var Pa 10284 (Mats Karlsson)

Mycket intressant info!!
Det var ju även poliser medverkande här- ett namn är ju inte nämnt mer än nr.
Det här måste granskas noggrant.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in