Citat:
Ursprungligen postat av
Hallowen
Hur fan kan det vara så svårt att förstå.
Det var ju ett svar till Fargo där han påstod att det är omöjligt att själv lyfta upp en mindre kropp i strupsnara i ett rör eller bjälklag.
Jag svarade att det kan man visst om man skadat el. hotat offret så det är stilla finns bla olyckshändelser där en ensam person har hängt offret för att få det att se ut som självmord.
3. Vad gäller Quick sp var även det ett till Fargo som hävdade att då polisen sökt i ladan utan att markera så kunde inte Lisa var dör vid den tidpunkten. Hundarna huttar inga spår och markerar inte i NBs bil det tar Fargo till intäkt för att kroppen inte varit i ladan eller bilen och att mordet inte kunde ske i ladan.
Jag blandade då in Quick målet där hunden zampo markerade vid massor av ställen utan att man hittade något. Jag menar att Fargo inte kan dra dessa slutsatser och har en felaktig kunskap
om hur polisen hanterar när hundarna markerar eller inte markerar, det var alltså ett svar till Fargos felaktiga utsaga.
Det som gäller i Lisa fallet är att det var en levande person som skulle hissas upp och att personen avlider genom hängning, det är förutsättningen.
Det här röret som snöret skulle ha varit fäst vid går paralellt med väggen och ligger 11 cm från väggen, det menas att en person som hängs upp skulle skrapas mot väggen, med massor av bevis för det, som inte fanns.
Att hissa upp 50 kg genom att låta snöret gå över röret och sedan dra i snöret skulle aldrig fungera, det blir en mycket stor friktion genom att snöret går med en U-sväng över vattenledningsröret, som gör det omöjligt att rubba en tyngd på 50 kg.
Att hänga en person på det här sättet är en fantasiprodukt och har ingenting med verkligheten att göra.
Jag har aldrig påstått att inte en hund kan markera fel, det kan de och har också gjort, men det är polisen som alltid skall undersöka vad hunden markerar. En hunds markering är aldrig något bevis mot en människa, men det kan leda till bevis.
Polisen använde många hundar för sök i ladan och ingen hund markerade för någonting som visade att det var en mordplats, att inte hundarna markerade är inget bevis men en indicier att ladan var ingen mordplats.
När man gör en sammanfattning och inser att det fanns saker som var planterade i ladan och att en hängning som påstås ha skett där, endast är en fantasiprodukt, sedan att inga hundar markerade i ladan blir kontentan av det hela att ladan var ingen mordplats. . Att saker är planterade visar att man ville misstänkliggöra en helt annan person för mordet på Lisa.
Det har aldrig skett något mord i ladan utan DNA bevisen är ditplanterade, som visar att Iranas DNA också har kommit dit, som finns ingen logik till det.