2015-12-08, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Är det den person i Turkiet som lade upp videon som har ändrat användarnamnet eller är det någon random svensk som har gjort det? Kan vem som helst ändra användarnamnet på någon annans Youtube-kanal?
Förmodligen någon svensk som lyckats knäcka turkens lösenord.
2015-12-08, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Förmodligen någon svensk som lyckats knäcka turkens lösenord.
Eller någon Svensk som semestrade i Turkiet?
2015-12-09, 00:15
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Är det den person i Turkiet som lade upp videon som har ändrat användarnamnet eller är det någon random svensk som har gjort det?

Hur ska jag veta vem som ändrat namnet? Det kanske är en random dansk som gjort det? Eller kanske någon random godsägare?

Vad jag däremot vet är att det varken kan förklara NB's DNA eller påverka utgången i HR. Videon är och förblir ett villospår och hör hemma i slasken.
2015-12-09, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Det har du totalt missuppfattat. Videon lades upp 24 maj men användarnamnet har ändrats efter LH's försvinnande.
Det som gör videon intressant på Youtube är att namnet Lisa Holm finns på den innan hon försvinner.
Det finns ingen annan logisk förklaring än att någon visste om att hon skulle försvinna.
2015-12-09, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Det som gör videon intressant på Youtube är att namnet Lisa Holm finns på den innan hon försvinner.
Det finns ingen annan logisk förklaring än att någon visste om att hon skulle försvinna.

Namnet ändrades efter det att LH's namn hamnade i media, vid samma tid kom videon fram i ljuset.
Polisen ska ha kollat upp och tydligen också varit i kontakt med YouTube om den specifika videon, därför har man kommit fram till att kontot är skapat och ordnat med i Turkiet.
Men jag ska inte vara den som är den, vill ni tro att videon är väsentlig, så låt gå!

https://www.youtube.com/watch?v=u7qdFSQBZFQ <- Flashbacktråden i videoformat, innan FUP släpptes.
Senast redigerad av chrisemil 2015-12-09 kl. 01:57.
2015-12-09, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Namnet ändrades efter det att LH's namn hamnade i media, vid samma tid kom videon fram i ljuset.
Polisen ska ha kollat upp och tydligen också varit i kontakt med YouTube om den specifika videon, därför har man kommit fram till att kontot är skapat och ordnat med i Turkiet.
Men jag ska inte vara den som är den, vill ni tro att videon är väsentlig, så låt gå!

https://www.youtube.com/watch?v=u7qdFSQBZFQ <- Flashbacktråden i videoformat, innan FUP släpptes.
Det finns någon som har skapat videon med LH namn och nedräkningsklockan, den personen har gjort det för att lämna ett budskap, som kan tydas att mordet på LH var planerat, därför videon med användarnamn skall ha funnits på Youtube 14 dagar innan Lisa försvann enligt utländsk media.
Det här budskapet har inte heller skapats i Sverige och man vet inte vem som skapat videon, utan att det är någon i Turkiet, det finns inget bevis med den ned tickande klockan, utan alltsammans är en tolkningsfråga.
Jag anser att mordet på Lisa var ett planerat mord och ser därför inget fel i budskapet.
2015-12-09, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallowen

2. Hur har plantering av dna på LH kläderna speciellt på insidan av kläderna och på reoet som hon hängdes med.

Jag vädjar till dig i tredje inlägget på rad att INTE fara ut i tidsangivelser, bilar som åker till kalas och kaffedrickande, Svara bara på fråga 2 och två.

Eftersom DNA från NB kan inte ha kommit på annat sätt än genom plantering på Lisas kläder bland annat, har den eller de personerna behärskat tekniken att plantera DNA.
2015-12-09, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goonsteady
Detta bevisar inte ett vitten. Säkerligen så är det någon pubertal stolle som har lagt ut klockan och tycker det är häftigt att få uppmärksamhet. Är du medveten om att man kan byta namn på ett youtubekonto? Du drar dina tvärsäkra fullständigt ologiska slutsatser gång på gång. Ett exempel är att i din fantasivärld så har Stefan Holm tillhört SOG. Det finns inget som bekräftar det överhuvudtaget. Stefan Holm är mekaniker inom Försvarsmakten i Skövde. Tror du du själv på dina fantasifoster? Jag följer alternativtråden för att det är fascinerande att läsa alla alternativteoretikers huvudlösa inlägg. Här har avhandlats att Lisa var styckad när hon hittades, skåpbilar med inmonterat badkar, hämnd på Lisas pappa för att han varit verksam inom SOG, militärens inblandning på grund av Lisas pappas militära bakgrund, planterade DNA-spår, ja listan kan göras betydligt längre.
Hur tänker ni alternativteoretiker när ni med kraft anser att ni är mer kompetenta att bedöma vad som har hänt än de personer som i sin yrkesroll dagligdags utreder grova brott av den här kalibern? Är det inte Fagro helt rimligt att dina teorier om planteringar och att någon har intresse av att sätta dit NB för mordet på Lisa enbart är något som du sitter och fantiserar om?
Jag meger att det är roande att läsa alla stollars tankar. Man upphör aldrig att förvånas. Go Ahead Make My Day.
Jag har aldrig påstått att Lisa har blivit styckad i något badkar, du kommer med påhittade lögner.
Att S. Holm tillhört SOG är jag ingen källa till, det är en tidning i Göteborg som var källan till det, som jag anser hade korrekta uppgifter.
DNA spåren från NB är planterade finns ingen tvekan om det.
När det finns planteringar är det något som är mycket skumt.
2015-12-09, 03:09
Medlem
Citat:
Det finns någon som har skapat videon med LH namn och nedräkningsklockan, den personen har gjort det för att lämna ett budskap, som kan tydas att mordet på LH var planerat, därför videon med användarnamn skall ha funnits på Youtube 14 dagar innan Lisa försvann enligt utländsk media.
Det här budskapet har inte heller skapats i Sverige och man vet inte vem som skapat videon, utan att det är någon i Turkiet, det finns inget bevis med den ned tickande klockan, utan alltsammans är en tolkningsfråga.
Jag anser att mordet på Lisa var ett planerat mord och ser därför inget fel i budskapet.

Men det är redan konstaterat att Lisa Holms namn inte var med i videon innan hennas bortförande.
Videon är upplagd tidigare och då utan Lisa Holms namn. EFTER bortförandet så har Lisa Holms namn lagts till.
Alltså saknar videon all form av relevans.
Senast redigerad av Aramir2 2015-12-09 kl. 03:11.
2015-12-09, 03:12
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Jag har aldrig påstått att Lisa har blivit styckad i något badkar, du kommer med påhittade lögner.
Att S. Holm tillhört SOG är jag ingen källa till, det är en tidning i Göteborg som var källan till det, som jag anser hade korrekta uppgifter.
DNA spåren från NB är planterade finns ingen tvekan om det.
När det finns planteringar är det något som är mycket skumt.

Den uppgiften, om faderns yrke, fanns rätt tidigt i ntidningen och angavs som orsak till varför polis gick ut rätt tidigt med efterlysning hos Interpol när hon var försvunnen (innan hon hittades). Den uppgiften är inte en "flashback spekulation/påhitt" även om uppgiften är oriktig.
2015-12-09, 03:15
Medlem
Citat:

Enligt polisen har namnet på kontot ändrats efter det att LH:s namn blev känt.
Litar mer på vad de säger där faktiskt. (Ska tydligen finnas en massa info om detta i slasken till FUP)

http://www.expressen.se/gt/villospar...holms-mordare/
2015-12-09, 03:19
Medlem
Citat:
Eftersom DNA från NB kan inte ha kommit på annat sätt än genom plantering på Lisas kläder bland annat, har den eller de personerna behärskat tekniken att plantera DNA.

Det finns inget alls som tyder på plantering. Istället är det ju givetvis troligast att DNA spåren kommit till som är vanligt, dvs de kom till när NB hanterade kroppen...

De som babblar om DNA plantering vet inget om DNA-teknik och vad som krävs för att lyckas plantera DNA.
Att plantera DNA-spår kräver expertis, tillgång till specialutrustning och tillgång till färsk DNA(i det här fallet i form av blod) från den man vill sätta dit.

Utöver det så måste dådet planeras så att det sker när den man vill sätta dit saknar alibi.

Vad är motivet här då anser du? Är målet att döda LH eller var målet med det hela att sätta dit NB?
Att det skulle finnas motiv nog för en sådan operation mot någon av dem finner jag extremt osannolikt. Det är något som skulle kräva lång planering och inblandning av flertalet personer.

Så vem/vilka har den förmågan och samtidigt motiv?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in