Citat:
Ursprungligen postat av
KaktusFlaktus
Är det rasistiskt att vara av övertygelsen att arabiska folk ska leva i arabiska kulturer med andra araber och europeiska folk ska leva i europeiska kulturer med andra européer?
Man behöver inte se ner på eller bli fientlig mot de andra folken bara för det. Sanningen är att fientlig rasism bara uppstår där mångkultur råder. Det är en naturlig konsekvens av multikulti. Ungefär som att jag blir förbannad om du slår mig på käften. Sluta med det! Klandra inte min reaktion.
Vad jag tycker är att man inte bör hata andra människor.
Att anse att araber ska leva bland araber ser jag som en politisk åsikt som inte bör påverkas av enstaka isolerade händelser. Politiska åsikter bör inte drivas av hat.
Och jag tycker du har en poäng i din åsikt. Araber och européer har i över tusen år byggt upp helt olika kulturer. Nu ska de beblandas, varvid menas att VI ska tillåta dem att göra som de vill i vårt område. Fast de har inte samma intresse av att låta oss anordna pridefestivaler i deras länder.
Man man får förstås se det historiskt dock. Alla länder i MÖ utom Iran invaderades av Europa som påtvingade dem vår kultur och i många fall tryckte ner deras. Så är det väl i en global värld, att man oundvikligen beblandas.