2016-01-06, 12:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94
Det finns den magiska formeln om din ålder är 45 så dela med 2 sedan plusa på 7 = 29,5 avrundas till 30 år.

Så om du är 45 måste tjejen vara minst 30 år.

Om du inte använder formeln är det står risk att övriga personer i din stan kommer se dig lite som den äckliga/perversa gubben.

Hörde att Newton tog fram den här formeln men att den blev motbevisad av Einsten när han lade fram sin relativetsteori. I och med den ska man tydligen gångra slutsumman med 1.5
Citera
2016-01-06, 13:03
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckhartTolle
Hörde att Newton tog fram den här formeln men att den blev motbevisad av Einsten när han lade fram sin relativetsteori. I och med den ska man tydligen gångra slutsumman med 1.5

Jaha men det går ju inte då kan jag motbevisa eindtein rätt snabbt.

Går gör det såklart men det blir helt åt helvete.

Du är 20 år om du tar min formell så får din tjej vara minst 17 år.

Tar du Einstein ska vi gånga detta med 1,5

17 * 1,5 = 25,5 år som du ser helt fucked.

Och ifall vi tar exemplet där uppe med en person som är 45 så måste hans fru enligt min formel vara minst 30.

Tar vi Einstein så 30 * 1,5 = 45.

Alltså får hon inte vara yngre än han själv då.

Så antingen har du skrivit fel eller är Einsteins formell åt helvete.
Citera
2016-01-06, 13:55
Medlem
Citat:

Och ifall vi tar exemplet där uppe med en person som är 45 så måste hans fru enligt min formel vara minst 30.

Varför skulle Einsteins formell vara åt helvete? Kanske om man är en pedofil eller likn, men varför ska man intressera sig för yngre tjejer? Finns otroligt många snygga äldre kvinnor mellan 50-75 +.
Citera
2016-01-06, 14:12
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magirus
Varför skulle Einsteins formell vara åt helvete? Kanske om man är en pedofil eller likn, men varför ska man intressera sig för yngre tjejer? Finns otroligt många snygga äldre kvinnor mellan 50-75 +.

Eftersom meningen med en formel är att den ska berätta lägsta ålder. Du kan självklart ändå vara tsm med äldre förutsatt att du inte är för ung för dem för då blir det ju enligt dina ord pedofili från deras sida.

Enligt formeln så kunde man ju inte ens vara tsm med någon i samma ålder eller ett par är ingår ifall man var t.ex 20 år så skulle partnern vara 25 år.

Om sedan den på 25 år ska använda Einstein formell också ska han/hon vara tsm med en person som är minst 29 år.

Med Einsteins formell så kommer formeln aldrig funka på båda partnerns i förhållandet eftersom att den alltid anger en högre ålder än dig själv som lägsta ålder.

Så om alla människor hade använts Einsteins formell hade inga personer i hela världen kunnat ha samlag med varandra.

Eftersom den du får ha samlag med den personen får inte ha samlag med dig.

Hoppas du förstår nu varför formeln är fucked.

Kan ju vara så att han som skrev formeln har skrivit fel.

Formeln jag presenterade fungerar dock alltid både på unga som gamla. Den är ju dock endast tänkt som ett riktmärke och avser lägsta ålder.
Senast redigerad av bergwall94 2016-01-06 kl. 14:18.
Citera
2016-01-06, 14:31
Medlem
Citat:
Eftersom meningen med en formel är att den ska berätta lägsta ålder. Du kan självklart ändå vara tsm med äldre förutsatt att du inte är för ung för dem för då blir det ju enligt dina ord pedofili från deras sida.

Enligt formeln så kunde man ju inte ens vara tsm med någon i samma ålder eller ett par är ingår ifall man var t.ex 20 år så skulle partnern vara 25 år.

Om sedan den på 25 år ska använda Einstein formell också ska han/hon vara tsm med en person som är minst 29 år.

Med Einsteins formell så kommer formeln aldrig funka på båda partnerns i förhållandet eftersom att den alltid anger en högre ålder än dig själv som lägsta ålder.

Så om alla människor hade använts Einsteins formell hade inga personer i hela världen kunnat ha samlag med varandra.

Eftersom den du får ha samlag med den personen får inte ha samlag med dig.

Hoppas du förstår nu varför formeln är fucked.

Kan ju vara så att han som skrev formeln har skrivit fel.

Formeln jag presenterade fungerar dock alltid både på unga som gamla. Den är ju dock endast tänkt som ett riktmärke och avser lägsta ålder.

Den regeln anser jag är till för att skydda yngre tjejer mot att bli sexuellt utnyttjade.
Självklart kan äldre kvinnor också bli utnyttjade, men jag tycker att risken är mindre om dom är äldre.

En 50-70 årig kvinna är mogen nog att bestämma själv över sin kropp så länge hon är frisk.

Dessutom tror jag inte att det är så vanligt att 25-30 åriga tjejer springer efter 45 + åringar.
Citera
2016-01-06, 14:41
Medlem
Citat:
Den regeln anser jag är till för att skydda yngre tjejer mot att bli sexuellt utnyttjade.
Självklart kan äldre kvinnor också bli utnyttjade, men jag tycker att risken är mindre om dom är äldre.

En 50-70 årig kvinna är mogen nog att bestämma själv över sin kropp så länge hon är frisk.

Dessutom tror jag inte att det är så vanligt att 25-30 åriga tjejer springer efter 45 + åringar.

Enligt vad jag vet blir man myndig vid 18 års ålder. Även om tanken inte finns där, gör jag inget olagligt genom att ragga på en tjej som är 18 år.
Citera
2016-01-06, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Enligt vad jag vet blir man myndig vid 18 års ålder. Även om tanken inte finns där, gör jag inget olagligt genom att ragga på en tjej som är 18 år.

Tyvärr är det inte olagligt än, men det är vidrigt och borde inte vara tillåtet.
En 18 årig flicka är i mina ögon lika mycket barn som en 12 åring.

Men så bor vi ju i ett land som uppmuntrar pedofili...
Citera
2016-01-06, 15:15
Medlem
Nu har jag inte läst hela tråden utan utgår från rubriken. Jag känner själv att plus/minus 15 år är okej i andras ögon, och med "andras" menar jag t.ex. dina blivande svärföräldrar. Du förstår säkert själv att ju mer "normal", dvs trevlig, med jobb (behöver inte vara högavlönad men med trygg försörjning), bra bostad, vuxna fritidsintressen osv du är, desto större chans att tjejens släkt och vänner accepterar dig, kanske för att det inger känslan av att du är seriös och ärlig med ert förhållande, dvs du är inte en omogen sexfixerad typ utan en helt normal man som haft otur i kärlek men nu blivit kär i någon som råkar vara 15 år yngre.

Om du bara vill ha ett ragg för kvällen så spelar det ingen roll, men det känns ändå som att gränsen "jag kunde vara din pappa" är ganska bra att hålla sig ifrån, och inte ge sig på onyktra unga tjejer, du vill ju inte uppfattas som någon som utnyttjar tjejer sexuellt, varken av dig själv eller av andra!
Citera
2016-01-06, 16:27
Bannlyst
Citat:

Det är ju helt befängt!!

Alltså.. ta inget jag säger som skrivet i tärningar, jag bara återkallar vad professorn sa när han gick igenom den här formeln, det kan varit jag som fattat fel.

Enligt professorn innebär relativetsteorin att en yngre person också kan vara äldre.
Men det kanske var att man skulle ta och göra något med 1.5 innan man använde den i formeln!
Jag var kraftigt påverkad när professorn gick igenom vad relativitetsteorin implicerade på relationsformeln. Men är hundra på att de iaf inte var överens om vad teorierna implicerade för åldersskillnader hos individerna i parrelationer. Einstein tyckte tydligen att Newton var en riktig knäppgök som inte insåg vad det innebar att man skulle använda formeln rakt av som ni har gjort i tråden. Tydligen skulle detta simplistiska synsättet kunna få förödande konsekvenser!
Senast redigerad av EckhartTolle 2016-01-06 kl. 16:31.
Citera
2016-01-06, 17:18
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Tyvärr är det inte olagligt än, men det är vidrigt och borde inte vara tillåtet.
En 18 årig flicka är i mina ögon lika mycket barn som en 12 åring.

Men så bor vi ju i ett land som uppmuntrar pedofili...

Här håller jag med dig 18 åringar är helt klart barn och myndighetsåldern borde höjas till minst 21 som är standard i många länder ovh sexual åldern borde vara samma som myndighetsålder.

Enligt forskare så är hjärnan inte helt full utvecklas förrän vid 25 års ålder.
Citera
2016-01-06, 21:09
Bannlyst
Det är bara i vissa västländska länder och just nu i historien som det ses som "fel" att en äldre man har en ung kvinna. Jag läste en studie som visade att män i samtliga åldrar fann kvinnor som var 21-25 som attraktivast, vilket är rätt logiskt då kvinnan är som mest fertil i denna ålder.

Ragga på, det finns en hel drös av yngre kvinnor där ute som attraheras av äldre väletablerade stabila män.
Citera
2016-01-06, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Precis på året eller är +/- 2 år ok?

Anser du även att alla borde köra SAAB, eftersom allt annat är skryt?

Slå upp ordet jämnårig. Du är en gubbe i en 20-årings ögon. Just saying. Sedan är det patetiskt med män som tänker som dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in