2016-01-05, 23:13
Medlem
BruceHingsteens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySocks
Omoraliskt och äckligt. Då snackar vi äckligare än mina stinkande sockor. Nästan som att jag skulle dejta min egen far.

Jadu killar är lika mycket människor som tjejer. Ingen större skillnad dessa "objekt". Lika dumma som smarta.
Tänder du på din far? Om inte så är det du säger inte relevant, och om du tänder på din far så ska du inte uttala dig om vad som är äckligt och inte.

Nej, kvinnor är mer djuriska än män och styrs mer av sina instinkter.
Citera
2016-01-05, 23:30
Medlem
Sunimods avatar
Man behöver inte vara Sigmund Freud för att fatta att TS hamnat i en 40-års kris.

Läs gärna andra trådar han startat så blir det uppenbart.
Hoppas det reder upp sig för TS.

"Hur startar man om sitt liv efter 40?" https://www.flashback.org/t2582747
"Kan bara inte förmå mig själv att jobba (på jobbet). Vad är det för fel på mig?" https://www.flashback.org/t2607111

Nej jag tror inte det är något fel på TS, bara vanlig livskris.
Skaffa gärna någon att prata med så löser det sig förhoppningsvis.
Många som hamnar i det vid den åldern. Dock ingen egen erfarenhet att dela med mig.
Kämpa på och hoppas du hittar en bra livspartner.
Citera
2016-01-06, 00:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Man behöver inte vara Sigmund Freud för att fatta att TS hamnat i en 40-års kris.

Läs gärna andra trådar han startat så blir det uppenbart.
Hoppas det reder upp sig för TS.

"Hur startar man om sitt liv efter 40?" https://www.flashback.org/t2582747
"Kan bara inte förmå mig själv att jobba (på jobbet). Vad är det för fel på mig?" https://www.flashback.org/t2607111

Nej jag tror inte det är något fel på TS, bara vanlig livskris.
Skaffa gärna någon att prata med så löser det sig förhoppningsvis.
Många som hamnar i det vid den åldern. Dock ingen egen erfarenhet att dela med mig.
Kämpa på och hoppas du hittar en bra livspartner.

Jag uppfattar också TS som en reko kille när jag ser hans andra trådar. Men även den mest sympatiska personen har ett ego. Om man inte är Eckhart Tolle.

Dr Phil sa något om att livet bara förändras inget blir sämre. När man är ung knarkar man och när man är gammal så knarkar man mediciner, inget blir sämre bara annorlunda.

Föredrar Eckhart Tolle.
Citera
2016-01-06, 00:55
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckhartTolle
Jag tolkade nog farbror fel.

Trodde du menade att det ju finns brudar i porrfilmer i 20 års åldern som knullar 60 åriga gubbar. Och att du använde det som argument för dig att börja ragga på småflickor när du inte vänder papper på revisionsbyrån.

Vilken oerhört långsökt och osannolik tolkning. Har du någon typ av bokstavsdiagnos, som gör att du tolkar saker annorlunda än de flesta andra? Eller är du hårt indoktrinerad med feministisk propaganda, som har byggt upp en märklig världsbild hos dig?

Hur tänker du när du menar att det låter sannolikt att en normal, tänkande man skulle anföra handlingen i porrfilmer som ett argument för någonting i verkligheten? Har du själv svårt att skilja på film och verklighet? Upplever du själv att porr ger en korrekt beskrivning av verkligheten för vanliga parrelationer?

Du verkar mer upptagen av att projicera någon slags inre konflikt, än av att ta till dig fakta och tänka logiskt. Ditt sätt att tolka säger mig något om ditt sätt att tänka. Jag får ett sjukt eller skadat intryck av din person. Förhoppningsvis är det endast relaterat till denna typ av diskussioner.

Citat:
Ursprungligen postat av EckhartTolle
Du lider nog bara av en kris, i längden är det nog roligare för dig att skaffa en partner som delar fascinationen för inkomstskattelagen och som också maniskt följer Stefan Ingves senaste utspel.

Men alla ska vi dö. Och ålder spelar egentligen ingen roll. Jag kan rekommendera Upplysningen. Eckhart Tolle är en bra guru.

Här har du dock rätt. Jag har haft något av en 40-årskris, som jag just börjat ta mig ur på allvar. Då både du och Sunimod förefaller väldigt intresserade av min verkliga person, så skall jag dela med mig av lite mer information om mig själv. Observera att texten kan vara helt eller delvis sann, men inte nödvändigtvis.

Efter att det känts jobbigt och stressande under en längre tid, i ett dåligt förhållande, och i samband med separationen, så har jag nu fått mer frid, vilket gör att min livslust är på väg tillbaka. Dock var det jävligt frustrerande och deprimerande under en ganska lång tid, och jag kände mig till slut utbränd och resignerad. När separationen blev ett faktum, så var det både en befrielse, och en skräckblandad känsla av saknad och besvikelse. En extra dimension av separationen, var ju den omvälvande insikten om, att framtiden inte skulle bli så som jag har räknat med under många år. Jag hade inte den bilden för mitt inre, att jag skulle vara singel och barnlös vid 40+. Det var en till att börja med smärtsam process, att inse att min dåvarande version av livsplanen kraschat. Den biten var säkert en ganska klockren 40-årskris.

Men samtidigt så har en känsla av hopp och frihet att vara glad, börjat växa sig allt starkare inom mig. Jag börjar känna mig stabil, och jävligt inspirerad att göra något roligare av min framtid. Världen är öppen, i någon mån, och jag har inte längre något som ständigt sänker mig och håller mig tillbaka. Det går naturligtvis upp och ner, och ibland så tvivlar jag på mig själv. Men det positiva börjar väga över. Och jag känner mig sugen på positiva kontakter med kvinnor. Ett tag var jag trött och besviken på allt vad kvinnor heter, efter mina senaste erfarenheter. Nu känner jag att jag är beredd att ta chansen igen, och logiken bjuder att det finns massor av bra kvinnor, och givande upplevelser, att hämta där ute. Jag behöver bara välja lite mer noggrant innan jag binder mig långsiktigt nästa gång. Och även att vara snabbare med att bryta upp, om jag skulle ha oturen att fastna med någon som förvandlas till konstant energitjuv.

Efter denna uttömmande beskrivning av min person, verklig eller uppdiktad, så är ni kanske redo att släppa den biten nu, och hålla er till själva ämnet om ni önskar diskutera vidare?
Citera
2016-01-06, 01:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Vilken oerhört långsökt och osannolik tolkning. Har du någon typ av bokstavsdiagnos, som gör att du tolkar saker annorlunda än de flesta andra? Eller är du hårt indoktrinerad med feministisk propaganda, som har byggt upp en märklig världsbild hos dig?

Hur tänker du när du menar att det låter sannolikt att en normal, tänkande man skulle anföra handlingen i porrfilmer som ett argument för någonting i verkligheten? Har du själv svårt att skilja på film och verklighet? Upplever du själv att porr ger en korrekt beskrivning av verkligheten för vanliga parrelationer?

Du verkar mer upptagen av att projicera någon slags inre konflikt, än av att ta till dig fakta och tänka logiskt. Ditt sätt att tolka säger mig något om ditt sätt att tänka. Jag får ett sjukt eller skadat intryck av din person. Förhoppningsvis är det endast relaterat till denna typ av diskussioner.

Här har du dock rätt. Jag har haft något av en 40-årskris, som jag just börjat ta mig ur på allvar. Då både du och Sunimod förefaller väldigt intresserade av min verkliga person, så skall jag dela med mig av lite mer information om mig själv. Observera att texten kan vara helt eller delvis sann, men inte nödvändigtvis.

Efter att det känts jobbigt och stressande under en längre tid, i ett dåligt förhållande, och i samband med separationen, så har jag nu fått mer frid, vilket gör att min livslust är på väg tillbaka. Dock var det jävligt frustrerande och deprimerande under en ganska lång tid, och jag kände mig till slut utbränd och resignerad. När separationen blev ett faktum, så var det både en befrielse, och en skräckblandad känsla av saknad och besvikelse. En extra dimension av separationen, var ju den omvälvande insikten om, att framtiden inte skulle bli så som jag har räknat med under många år. Jag hade inte den bilden för mitt inre, att jag skulle vara singel och barnlös vid 40+. Det var en till att börja med smärtsam process, att inse att min dåvarande version av livsplanen kraschat. Den biten var säkert en ganska klockren 40-årskris.

Men samtidigt så har en känsla av hopp och frihet att vara glad, börjat växa sig allt starkare inom mig. Jag börjar känna mig stabil, och jävligt inspirerad att göra något roligare av min framtid. Världen är öppen, i någon mån, och jag har inte längre något som ständigt sänker mig och håller mig tillbaka. Det går naturligtvis upp och ner, och ibland så tvivlar jag på mig själv. Men det positiva börjar väga över. Och jag känner mig sugen på positiva kontakter med kvinnor. Ett tag var jag trött och besviken på allt vad kvinnor heter, efter mina senaste erfarenheter. Nu känner jag att jag är beredd att ta chansen igen, och logiken bjuder att det finns massor av bra kvinnor, och givande upplevelser, att hämta där ute. Jag behöver bara välja lite mer noggrant innan jag binder mig långsiktigt nästa gång. Och även att vara snabbare med att bryta upp, om jag skulle ha oturen att fastna med någon som förvandlas till konstant energitjuv.

Efter denna uttömmande beskrivning av min person, verklig eller uppdiktad, så är ni kanske redo att släppa den biten nu, och hålla er till själva ämnet om ni önskar diskutera vidare?

Äsch då du verkar ändå lite reko.
Du är inte delägare Östermalm och drar in 200.000 kr, man kan relatera så att säga. Man är iofs inte en medelålders farbror, men man hamnar ju där.
Samtidigt nu så får även du en egokris, du vill plötsligt ha en trofe.

Allting kokar ner till att du har ett ego som alla andra. Kolla lite på Eckhart Tolle så löser du upp alla inre konflikter.

Kolla den här

https://www.youtube.com/watch?v=dT7o8YTftdU
Senast redigerad av EckhartTolle 2016-01-06 kl. 01:03.
Citera
2016-01-06, 01:13
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av messier11
Hur ser TS på det troliga förloppet (med en 40 årig kvinna utan barn) att det kommer gå oerhört fort från förälskelsestadiet till familjebildande?
Jag har åsikten att det nästan är mer lockande med en som redan har barn än någon som har akut behov av att skaffa..

Det innebär ju i praktiken en överhängande risk att man är en spermadonator som bara råkade vara bästa tillgängliga och att hon egentligen skiter i hur pass kär hon är, och att man är en baksätespassagerare i hela förhållandet.

Jag vill ju ha ett par bra år med en kvinna innan det är aktuellt med barn, dessutom vet man ju inte hur fysiken påverkas av graviditeten och plötsligt står man där med en rejält avdankad medelålders kvinna och inte den fräscha kvinnan man träffade= ruta ett igen!

Då jag fortfarande tror att jag har en realistisk chans att träffa en tjej på 30-35 (eller tom något yngre), så har jag inte börjat spekulera i eventuella andrahandsalternativ ännu.

Om jag trots detta skulle delge mina spontana tankar kring de två andrahandsalternativ som du nämner, så skulle jag avgjort välja kvinnan utan barn. Hellre spermadonator än låtsaspappa.

Hela tanken med att söka sig till en lite yngre kvinna, är ju att hon med större sannolikhet kommer att välja mig eftersom hon uppskattar just mig, jämfört med en desperat 40+ som söker spermadonator eller extrapappa. Min tidigare erfarenhet är att kvinnor med barn är betydligt mer lättraggade, och villiga att anstränga sig mycket mer för att få/behålla en kille, än en jämförbar tjej utan barn. Vilket är jättetrevligt och mycket praktiskt, om man vill ha det bra för stunden. Samtidigt så är risken överhängande, att de genomgår en relativt snabb och radikal förändring till det sämre, så snart de har fått en extrappappa på kroken ordentligt. En tjej som inte behöver tänka på existerande barn, eller på den biologiska klockan, har råd att vara sig själv i större utsträckning, och kan välja en partner enbart utifrån vem hon trivs med etc.

Som tidigare beskrivit, så är jag inte ens säker på att jag vill binda upp mig för livet, om jag det inte innefattar egna barn, och frånvaro av andras. Om jag själv vore frånskild med egna barn, så skulle jag troligtvis uppleva en bättre balans i att träffa någon i samma situation. Och om det visar sig att det är omöjligt för mig att få en yngre kvinna, och därmed omöjligt att få egna barn, så kanske jag ändrar inställning.
Citera
2016-01-06, 01:16
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Tycker man ska dejta jämnåriga, allt annat är sleezy.

Precis på året eller är +/- 2 år ok?

Anser du även att alla borde köra SAAB, eftersom allt annat är skryt?

Citera
2016-01-06, 01:42
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kStreet
e du 40+ har du inget o göra me en tjej under 30

äckliga jävel

En 40-åring kan nog vara ihop med en 30-åring. Just saying
Citera
2016-01-06, 06:19
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
...
och hålla er till själva ämnet om ni önskar diskutera vidare?

Helt rätt att det underlättar att känna till lite om personen man ska ge råd.
Dock är utgångsämnet lite för brett.
Beroende på vem man är och vilken status man är i så kan det skilja ganska mycket hur unga kvinna man kan "ragga på".
Dock tror jag du blir besviken om du "raggar yngre" såvida det inte bara är sex du är ute efter och skulle du ändå lyckas så har du omgivningen emot dig med fördomar mot åldersskillnad.
Ska du lyckas bilda något långvarigt förhållande borde du nog söka någon som har lite livserfarenhet for livet tillsammans är betydligt mer än bara en snygg kropp. Dock misstänker jag att just ditt sökande efter yngre är lite för att hävda dig mot omgivningen och tidigare ex. att du verkligen är attraktiv fortfarande.
Utan att känna dig mer så tror jag du ska sätta åldersribban nedåt runt 35 men beror på personen du träffar. Att söka sig till kvinnor runt 25, ja då tror jag du blir besviken.
Citera
2016-01-06, 06:59
Medlem
Är du 40+ har du inget att göra med flickor under 35.
Varför inte äldre kvinnor? Satsa på kvinnor mellan 60-70 eller äldre.
Dom är mycket mognare än småflickorna du verkar vara ute efter.
Senast redigerad av Magirus 2016-01-06 kl. 07:02.
Citera
2016-01-06, 10:37
Medlem
bergwall94s avatar
Det finns den magiska formeln om din ålder är 45 så dela med 2 sedan plusa på 7 = 29,5 avrundas till 30 år.

Så om du är 45 måste tjejen vara minst 30 år.

Om du inte använder formeln är det står risk att övriga personer i din stan kommer se dig lite som den äckliga/perversa gubben.
Citera
2016-01-06, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94
Det finns den magiska formeln om din ålder är 45 så dela med 2 sedan plusa på 7 = 29,5 avrundas till 30 år.

Så om du är 45 måste tjejen vara minst 30 år.

Om du inte använder formeln är det står risk att övriga personer i din stan kommer se dig lite som den äckliga/perversa gubben.

Formeln borde uppdateras.
Tycker det ser väldigt illa med en 45 årig man som är tillsammans med en 30 årig flicka. 35 också för den delen. 45 och 40 är ok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in