Citat:
Ursprungligen postat av
Sunimod
Helt rätt att det underlättar att känna till lite om personen man ska ge råd.
Dock är utgångsämnet lite för brett.
Beroende på vem man är och vilken status man är i så kan det skilja ganska mycket hur unga kvinna man kan "ragga på".
Dock tror jag du blir besviken om du "raggar yngre" såvida det inte bara är sex du är ute efter och skulle du ändå lyckas så har du omgivningen emot dig med fördomar mot åldersskillnad.
Ska du lyckas bilda något långvarigt förhållande borde du nog söka någon som har lite livserfarenhet for livet tillsammans är betydligt mer än bara en snygg kropp. Dock misstänker jag att just ditt sökande efter yngre är lite för att hävda dig mot omgivningen och tidigare ex. att du verkligen är attraktiv fortfarande.
Utan att känna dig mer så tror jag du ska sätta åldersribban nedåt runt 35 men beror på personen du träffar. Att söka sig till kvinnor runt 25, ja då tror jag du blir besviken.
Du gör en motsatt bedömning, jämfört med mig. Tråden gäller inte specifikt för någon viss person (mig), utan ett generellt ämne. Du behöver inte veta något om mig (verklig eller uppdiktad person) för att komma fram till att det skiljer ganska mycket beroende på vem mannen är, och vilken status han har.
De flesta spekulationer du gör kring min person, går åt fel håll, och bidrar inte positivt till diskussionen på något sätt. Jag upplever att kvaliteten på diskussioner blir bättre, när människor klarar av att skilja bakgrundsfakta och tidigare inlägg, ifrån sina egna fantasier och spekulationer. Extra tokigt blir det, när du förkastar motsägande fakta, för att förhärda i dina fantasier.
Om en snygg kropp är en viktig faktor för mig, för att känna attraktion till en kvinna, så är det inte oseriöst av mig att inkludera detta i mina sökkriterier. Det innebär naturligtvis inte att jag saknar ytterligare preferenser och kriterier.
Och i fråga om att hävda mig, så är det inte riktigt min grej överlag. Och jag har verkligen ingen önskan att hävda mig mot mitt ex. Jag har för övrigt alltid känt mig i överläge attraktionsmässigt, jämfört med henne, och vad jag vet så har hon inte träffat någon snygg, ny kille ännu. För mig låter det främmande, att någon skulle vara mer motiverad av att hävda sig mot omgivningen, än av att uppnå lycka för egen del. De som resonerar så brukar vara förlorare i livet.
Sedan är det intressant att du anser att jag endast skall fokusera på 35+ kvinnor, trots att jag har upprepat flera gånger att jag i slutändan söker ett seriöst förhållande och barn. Du vill alltså ta det på ditt samvete, att du uppmuntrar till riskabla graviditeter?