2016-01-06, 22:35
Medlem
Sunimods avatar
Formler hit och formler dit.
Använd sunt förnuft

Varför skulle en 25 årig tjej dras till en 40-45 åring ?

Jo om personen vore kändis, rik eller jäkligt vältränad och ha en snygg kropp och jäkligt bra inkomst.
Om inte ovanstående kan man börja fundera på varför.

Ja heter du Brad Pitt eller Johnny Depp så gör det nog inte så mycket om du är 52 år och du kommer få 20 åringar efter dig ändå. Men till vilken nytta? Knulla givetvis men vad mer?

Men knappast TS som är en uttråkad ekonom som tröttnat på jobbet och nyss blivit kvitt ett 10 årigt förhållande där han stört sig på en del. Mitt i en 40-års kris.

Ett vänligt råd till TS, stanna upp och finn dig själv innan du jagar in i nytt förhållande. Då kommer du säkert finna rätt livspartner oavsett ålder och är det en något yngre så har du nog då har självförtroende att stå emot de som tycker hon är för ung.
Citera
2016-01-06, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Formler hit och formler dit.
Använd sunt förnuft

Varför skulle en 25 årig tjej dras till en 40-45 åring ?

Jo om personen vore kändis, rik eller jäkligt vältränad och ha en snygg kropp och jäkligt bra inkomst.
Om inte ovanstående kan man börja fundera på varför.

Ja heter du Brad Pitt eller Johnny Depp så gör det nog inte så mycket om du är 52 år och du kommer få 20 åringar efter dig ändå. Men till vilken nytta? Knulla givetvis men vad mer?

Men knappast TS som är en uttråkad ekonom som tröttnat på jobbet och nyss blivit kvitt ett 10 årigt förhållande där han stört sig på en del. Mitt i en 40-års kris.

Ett vänligt råd till TS, stanna upp och finn dig själv innan du jagar in i nytt förhållande. Då kommer du säkert finna rätt livspartner oavsett ålder och är det en något yngre så har du nog då har självförtroende att stå emot de som tycker hon är för ung.

Sunt förnuft i all ära. Men newtons lära anses som mer sunt förnuft av gemene person men trots det är Einstein snäppet vassare. Formler always win
Citera
2016-01-07, 05:08
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckhartTolle
Sunt förnuft i all ära. Men newtons lära anses som mer sunt förnuft av gemene person men trots det är Einstein snäppet vassare. Formler always win

Trams. Formeln saknar fler viktiga faktorer.

K=Kändis
P=Pengar
V=Vältränad och attraktiv kropp
R=Religion (vad den accepterar)

Sådant bidrager till att yngre kvinnor kan välja en äldre gubbe.
Försök inbilla någon att du får ihop den formeln vilket är betydligt mer komplext än E = mc²
Citera
2016-01-07, 07:50
Medlem
micro113s avatar
Gränsen går vid att hon är vuxen, skulle jag säga.

Och vuxen är inte en fixålder - utan innebär att hon lämnat tillvaron som skolflicka, klivit över i vuxenlivet och tar eget ansvar för sitt liv .. Samt att hon hunnit få mer erfarenheter än studenmössan på huvudet och en fnittrig somrar med kompisarna.

Normalt skulle jag uppskatta det till 25 års åldern .. då har de flesta hunnit skapa sig en vuxen identitet.
Sen finns de det som fortfarande är kvar i tonårsstadiet också i den åldern - och andra som har sådana erfarenheter att de är vuxna tidigare. (Nej, inte så tidigt som 18-20 när det gäller en så pass äldre man - eftersom din vuxenhet riskerar att kväva hennes vuxenidentitet)
Citera
2016-01-07, 07:57
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Gränsen går vid att hon är vuxen, skulle jag säga.

Och vuxen är inte en fixålder - utan innebär att hon lämnat tillvaron som skolflicka, klivit över i vuxenlivet och tar eget ansvar för sitt liv .. Samt att hon hunnit få mer erfarenheter än studenmössan på huvudet och en fnittrig somrar med kompisarna.

Normalt skulle jag uppskatta det till 25 års åldern .. då har de flesta hunnit skapa sig en vuxen identitet.
Sen finns de det som fortfarande är kvar i tonårsstadiet också i den åldern - och andra som har sådana erfarenheter att de är vuxna tidigare. (Nej, inte så tidigt som 18-20 när det gäller en så pass äldre man - eftersom din vuxenhet riskerar att kväva hennes vuxenidentitet)

+1. Efter 25 är de flesta etablerade i sin personlighet och identitet. Och om det då skiljer 10 eller 20 år känns som spelar mindre roll. Sedan kommer ju alltid folk att reagera över åldersskillnader, men sådant kan man inte låta spela in.

Annars är väl formeln din egen ålder/2+7
Citera
2016-01-07, 10:51
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Helt rätt att det underlättar att känna till lite om personen man ska ge råd.
Dock är utgångsämnet lite för brett.
Beroende på vem man är och vilken status man är i så kan det skilja ganska mycket hur unga kvinna man kan "ragga på".
Dock tror jag du blir besviken om du "raggar yngre" såvida det inte bara är sex du är ute efter och skulle du ändå lyckas så har du omgivningen emot dig med fördomar mot åldersskillnad.
Ska du lyckas bilda något långvarigt förhållande borde du nog söka någon som har lite livserfarenhet for livet tillsammans är betydligt mer än bara en snygg kropp. Dock misstänker jag att just ditt sökande efter yngre är lite för att hävda dig mot omgivningen och tidigare ex. att du verkligen är attraktiv fortfarande.
Utan att känna dig mer så tror jag du ska sätta åldersribban nedåt runt 35 men beror på personen du träffar. Att söka sig till kvinnor runt 25, ja då tror jag du blir besviken.

Du gör en motsatt bedömning, jämfört med mig. Tråden gäller inte specifikt för någon viss person (mig), utan ett generellt ämne. Du behöver inte veta något om mig (verklig eller uppdiktad person) för att komma fram till att det skiljer ganska mycket beroende på vem mannen är, och vilken status han har.

De flesta spekulationer du gör kring min person, går åt fel håll, och bidrar inte positivt till diskussionen på något sätt. Jag upplever att kvaliteten på diskussioner blir bättre, när människor klarar av att skilja bakgrundsfakta och tidigare inlägg, ifrån sina egna fantasier och spekulationer. Extra tokigt blir det, när du förkastar motsägande fakta, för att förhärda i dina fantasier.

Om en snygg kropp är en viktig faktor för mig, för att känna attraktion till en kvinna, så är det inte oseriöst av mig att inkludera detta i mina sökkriterier. Det innebär naturligtvis inte att jag saknar ytterligare preferenser och kriterier.

Och i fråga om att hävda mig, så är det inte riktigt min grej överlag. Och jag har verkligen ingen önskan att hävda mig mot mitt ex. Jag har för övrigt alltid känt mig i överläge attraktionsmässigt, jämfört med henne, och vad jag vet så har hon inte träffat någon snygg, ny kille ännu. För mig låter det främmande, att någon skulle vara mer motiverad av att hävda sig mot omgivningen, än av att uppnå lycka för egen del. De som resonerar så brukar vara förlorare i livet.

Sedan är det intressant att du anser att jag endast skall fokusera på 35+ kvinnor, trots att jag har upprepat flera gånger att jag i slutändan söker ett seriöst förhållande och barn. Du vill alltså ta det på ditt samvete, att du uppmuntrar till riskabla graviditeter?
Citera
2016-01-07, 10:55
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magirus
Tyvärr är det inte olagligt än, men det är vidrigt och borde inte vara tillåtet.
En 18 årig flicka är i mina ögon lika mycket barn som en 12 åring.

Men så bor vi ju i ett land som uppmuntrar pedofili...

Vilket betyder att du även ser en 12-årig flicka som lika vuxen som en 18-årig ung kvinna. Så har vi fått trådens första peddo.
Citera
2016-01-07, 11:00
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Vilket betyder att du även ser en 12-årig flicka som lika vuxen som en 18-årig ung kvinna. Så har vi fått trådens första peddo.

Det var väl lite hårt sagt.

Jag fattar hur han menar. även om jag kan tycka yngre män är attraktiva, så måste de vara män. Det finns 25-åringar som har babyface, då är de barn för mig. Finns även de som har mer manliga drag, det är dessa jag eventuellt skulle kunna gå igång på.

Men jag kan inte tänka mig en 18-åring iof.
Citera
2016-01-07, 11:03
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rontgennurz
Det är bara i vissa västländska länder och just nu i historien som det ses som "fel" att en äldre man har en ung kvinna. Jag läste en studie som visade att män i samtliga åldrar fann kvinnor som var 21-25 som attraktivast, vilket är rätt logiskt då kvinnan är som mest fertil i denna ålder.

Ragga på, det finns en hel drös av yngre kvinnor där ute som attraheras av äldre väletablerade stabila män.

Fetning: Jag tror att det är denna verklighet, som vissa önskar blockera ut. Kanske eftersom de aningslöst har knullat runt i sin ungdom, och sedan blir bittra när de upptäcker att de inte längre är så heta som hustrumaterial efter 35, som de förväntade sig. Och vissa människor hanterar sina egna besvikelser, genom att försöka leva i förnekelse, eller genom att försöka sabotera för andra människor, som fortfarande är/har chans att vara lyckliga.

Alla har sina egna åsikter, och det har man naturligtvis alltid rätt till. Men jag tycker mig spåra en del bitterhet och avundsjuka, mellan raderna, hos vissa av skribenterna.
Citera
2016-01-07, 11:12
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Det var väl lite hårt sagt.

Jag fattar hur han menar. även om jag kan tycka yngre män är attraktiva, så måste de vara män. Det finns 25-åringar som har babyface, då är de barn för mig. Finns även de som har mer manliga drag, det är dessa jag eventuellt skulle kunna gå igång på.

Men jag kan inte tänka mig en 18-åring iof.

Logik är logik, och inte kopplat till känslor, så jag ser inte hur det kan vara hårt sagt.

Om A och B är likvärdiga, så är även B och A likvärdiga. Om man jämställer 12-åringar med 18-åringar, så gör man det.

Dock är det kanske inte är pedofili. Jag ber om ursäkt om jag använde begreppet lättvindigt, det var endast menat att provocera. Men att jämställa barn med unga vuxna, sexuellt sett, är i varje fall något som jag själv associerar åt pedofili-hållet.

Jag förstår att avsikten var att uttrycka att man anser det vara väldigt fel för en 40-årig man att vara med en 18-årig tjej, och inte att uttrycka att det skulle vara ok för en 40-årig man att vara med en 12-årig flicka. Men jag tycker att det blev väldigt fel, att uttrycka det som det gjordes i inlägget jag kommenterade. Man bör kanske vara försiktig med att likställa två grupper, eftersom likställdheten alltid fungerar åt båda hållen.
Citera
2016-01-07, 11:21
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Slå upp ordet jämnårig. Du är en gubbe i en 20-årings ögon. Just saying. Sedan är det patetiskt med män som tänker som dig.

Enligt uppslagsverk så betyder det "lika gammal som". Det anges inga toleranser kopplat till begreppet. Så det krävs fortfarande att du anger toleranser, för att besvara min fråga, och därmed förtydliga vad du själv menar.

Du anser det vara patetiskt att tänka som jag gör. Fräckt Kan du ange mer specifikt vad det är som du anser vara patetiskt, eller kanske till och med varför du anser att du själv tänker mindre patetiskt (vilket kan uppfattas implicit)?

Menar du även att en 40-åring man, som ser ut som t ex Alexander Skarsgård (utan att vara honom), aldrig skulle åtrås av någon kvinna under 27? Menar du även att det aldrig har existerat ett lyckligt, långvarigt förhållande, mellan t ex en man på 40 (normal, ej kändis) och en kvinna på 27?
Citera
2016-01-07, 12:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Fetning: Jag tror att det är denna verklighet, som vissa önskar blockera ut. Kanske eftersom de aningslöst har knullat runt i sin ungdom, och sedan blir bittra när de upptäcker att de inte längre är så heta som hustrumaterial efter 35, som de förväntade sig. Och vissa människor hanterar sina egna besvikelser, genom att försöka leva i förnekelse, eller genom att försöka sabotera för andra människor, som fortfarande är/har chans att vara lyckliga.

Alla har sina egna åsikter, och det har man naturligtvis alltid rätt till. Men jag tycker mig spåra en del bitterhet och avundsjuka, mellan raderna, hos vissa av skribenterna.

Eh, vem är det som låtit tåget gå här egentligen? Om fru och barn är så viktigt för dig, varför har du inte tagit chansen med de yngre tjejer du haft i livet?

Jag är strax över 30 och söker män helst max 38 år. Det är få gubbar över 40 som är attraktiva, iaf för mig och i synnerhet gällande familjebildning (spermier blir också sämre vet du). Sedan är yngre män under 40 spänstigare, sexigare och fräschare.

Ragga på vem du vill du 40+man (riktar sig till samtliga i kategorin) men räkna inte med att ditt värde på marknaden ökar (det gör det ej), betänk att många yngre damer vill åldras med sina välbetalda ungmän strax över 25. Stockholm kryllar iaf av välutbildade välbetalda unga män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in