2016-01-02, 14:58
Medlem
Sunimods avatar
Verkar som du redan blivit så kallat "gubbsjuk", alltså spanar in yngre flickor och blir kåt av sådant.
Alternativt är det för att visa omgivningen att du fortfarande är intressant så du kan fånga yngre kvinnor. (baserat på vad du skrivit här)
Är nog bäst för båda parter att du håller dig till de som är runt din egen ålder.
Alltså typ 35-45 år om du är 40.
Citera
2016-01-02, 15:06
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nosaint
det är äckligt med gubbar som raggar på flickor unga nog att vara deras döttrar.
Du är gubbe. låt småflickorna vara.
är du hyfsat klyftig och etablerad i samhället (parkbänk räknas inte) så bör du klara av att hitta en klyftig vuxen kvinna som inte är wt.

Ok. Vilket åldersspann anser du vara lämpligt för en gubbe kring 40?

Jag är hyfsat klyftig, och därför inte intresserad av att etablera mig i samhället.

Jag kan dock spela upp den förväntade rollen, när det krävs, och fungerar bra i tillfälliga sociala sammanhang. Jag brukar bli omtyckt, åtminstone i situationer där man kan tala och umgås normalt. Jag har även ok utbildning, jobb och ekonomi. Men jag skulle hellre leva resten av livet utan sex, än att ge mig tillbaka in i det sociala spelet.

Jag respekterar andra människor enbart utifrån hur jag själv uppfattar dem, och inte utifrån deras sociala status eller hur andra människor värderar dem. På samma vis så blev jag själv mest illamående, på den tiden när jag fick uppskattning utifrån min socioekonomiska status, eller på grund av att man hade hört från andra att jag var "populär". Jag kan vara helt ok med att tillfälligt spela upp en förväntad roll, inför "allmänheten", om det skulle göra en flickvän/fru glad. Men om kvinnan i fråga enbart attraheras till en roll jag kan spela, och inte till några verkliga personlighetsdrag, så ger det inte mig något mervärde i förhållande till att gå till prostituerade.

Jag tror mig om att kunna hitta en klyftig, vuxen kvinna som inte är wt. Men vad skall jag med en sådan till? Det som intresserar mig är antingen tanken på attraktion och sex, eller tanken på en livspartner och mor till mina framtida barn. (Inte för att jag delar upp kvinnor i hora-madonna, utan eftersom det främst är dessa behov och önskningar som kvinnor kan fylla i mitt liv.)

I det första fallet så är det vanligare att unga tjejer är (och förblir) sexuellt attraktiva. I det senare fallet så kan skillnaden i livssituation och mognadsnivå, gentemot yngre tjejer, såklart vara ett hinder. Men om man trots allt connectar, så är ju en yngre kvinna på de flesta sätt betydligt mer lämplig som mor till ens barn. Och, som tidigare nämnts, så kanske man har lite större möjlighet att "forma" en yngre kvinna, så att hon inte måste vara spot on-perfekt i alla avseenden, när man träffar henne.

Jag har definitivt inget emot kvinnor som är 40+. Om de är sexiga så blir jag naturligtvis även attraherad till dem. Om de är kloka och fina människor, så är inte åldern något hinder för att jag skall respektera och tycka om dem. Däremot så går de ju bort fullständigt, i fråga om att kunna vara en mor för mina framtida barn. Och det är inte heller så många kvinnor som fortfarande är singel och utan barn, vid 40, om de är något att ha. (Vilket givetvis omvänt även gäller mig själv. Men jag anser att jag har goda anledningar, och att jag borde vara lite av ett "kap", trots att jag är singel vid 40+.)
Citera
2016-01-02, 15:15
Medlem
39. Är det inte läge att acceptera att ditt tåg redan gått? Halva livet är över och det är dags att söka dig till dessa mogna frukter som kallas jämngamla med dig.

Ett begrepp som används flitigt på forumet är ju "empati" Kan du ha på ditt samvete att tösen du besudlar kommer förbli ensam resten av livet och anses som smutsig och vidrig pga dina djuriska lustar?

Kan du leva med att hon kommer att förbli barnlös och eländig och förmodligen kommer bli deprimerad och leva på bidrag tills den dagen hon slänger in handduken?

Kan du leva med att du aktivt hjälper till att förhindra att fler Svenska barn kommer till denna värld?

Du berövar inte bara en oskyldig kvinna hennes liv utan det är en masseffekt som kommer att eskalera till både skattebetalare och släkt och vänner och alla runt omkring henne.

Jag tycker du skall fundera lite om det är värt besväret för ett enkelt ligg.
Citera
2016-01-02, 15:18
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Jag känner ingen attraktion till killar under 22 (vad jag vet), men sexuellt kanske 22 och upp. Är nog dock lite yngre än vad du är, och ser ut som jag är väldigt mycket yngre än jag är. (inte nödvändigtvis alltid en fördel då unga ofta dras till mig men avskräcks av min ålder).

Min favoritålder ligger nog 7-8 år under min egen (har haft sex med 13 år yngre), upplever dessa män som att de hunnit bli män på riktigt, men inte gått ner sig som många 40-åringar faktiskt har. Sexuellt passar de mig bättre också än en för mig äldre man, utan att generalisera, för det finns säkert undantag. De är ofta öppnare, mer intresserade av sex, försöker mer.

Så det beror på vad du vill ha?
En under 20 hade för mig varit äckligt.

Intressant att få höra en kvinnas (bögs?) perspektiv, i den omvända situationen. Det verkar logiskt för mig, att kvinnor känner större sexuellt intresse (åtminstone rent fysiskt) inför yngre killar. De är ju som regel fräschare och mer vältränade, och dessutom så håller de sig attraktiva mer aktivt (utseende, anseende, image etc.) eftersom de fortfarande spelar på "köttmarknaden".

Jag kan även tänka mig att 40+ kvinnor, som raggar på 20-åriga killar, kan riskera en viss stigmatism. Däremot så riskerar du troligtvis inte till närmelse samma nivå av kränkande avvisanden, på det personliga planet, som motsvarande man gör. Killar i alla åldrar brukar reagera positivt, på något plan, av alla uppmärksamhet som visas. Och det finns inga killar som känner sig besudlade eller kränkta, så att de känner ett behov av att skada och straffa dig, enbart på grund av att du har uttryckt intresse/attraktion till dem.

Av nyfikenhet, hur ser du på djupare relationer, utöver det rent sexuella? Är du intresserad av sådana? Om ja, söker du potentiella livspartners inom samma åldersspann, eller väljer du äldre killar i det fallet?
Citera
2016-01-02, 15:23
Bannlyst
10 år yngre om du är snygg. Desto fulare du är desto mindre åldersspann nedåt, dvs kanske du får nöja dig med 5 år yngre om du är ful.

Det är såklart okej att ragga på ännu yngre tjejer om dessa visar intresse först.
Citera
2016-01-02, 15:28
Medlem
Har unga tjejer i 20 års åldern kollat åt ditt håll då? Flörtar dom med dig?

Man ser ju ganska tydligt om det är någon som är 15, 20, 25, 30, 35, 40 osv.
Citera
2016-01-02, 15:34
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrashigPsycho
39. Är det inte läge att acceptera att ditt tåg redan gått? Halva livet är över och det är dags att söka dig till dessa mogna frukter som kallas jämngamla med dig.

Ett begrepp som används flitigt på forumet är ju "empati" Kan du ha på ditt samvete att tösen du besudlar kommer förbli ensam resten av livet och anses som smutsig och vidrig pga dina djuriska lustar?

Kan du leva med att hon kommer att förbli barnlös och eländig och förmodligen kommer bli deprimerad och leva på bidrag tills den dagen hon slänger in handduken?

Kan du leva med att du aktivt hjälper till att förhindra att fler Svenska barn kommer till denna värld?

Du berövar inte bara en oskyldig kvinna hennes liv utan det är en masseffekt som kommer att eskalera till både skattebetalare och släkt och vänner och alla runt omkring henne.

Ditt nick ger mer mening än inlägget du skrivit. Jag skall dock gissa mig till vad du menar, och försöka bemöta.

Det låter som om du beskriver en våldtäkt. Jag har inget intresse av sådant. Och om en kvinna frivilligt låter sig "besudlas", trots att det är mot hennes vilja, så är hon redan så skadad som en kvinna kan bli. En man kan inte lastas för att göra en kåt kvinna till viljes, såvida det hålls inom lagens ramar. Och jag är definitivt inte ute efter skadade psykfall, oavsett hur snygga de må vara.

Sedan kan jag inte heller förstå varför en kvinna skulle vara ensam resten av livet, om jag gifter mig med henne. Jag har inget emot fysiska romanser, som tillfälligt tidsfördriv, men jag är egentligen ute efter en livspartner. Kanske kan du förklara lite bättre vad du avser? Det låter som om du fått en helt omvänd uppfattning, så att du tror att jag är ute efter att manipulera och utnyttja kvinnor..

Om jag träffar en kvinna, och gifter mig med henne och skaffar barn, hur förhindrar jag då att fler svenska barn kommer till denna värld?

Hur kan detta medföra något negativt (förutom kostnaden för barnbidrag och skola etc.) för skattebetalare, släkt och vänner?

Återigen låter det mer som om du talar om en våldtäkt. Vilket besvär är det du avser? Och vad får dig att tro att jag endast är ute efter ett ligg?

Om en ung tjej skulle ragga upp mig, ha sex med mig, och sedan ge sig av utan vidare kontakt... så förutsätter jag att hon inte är intresserad av något mer än det. Själv så var det minst 15 år sedan jag var ute efter ONS. Även om det enbart skulle röra sig om fysisk attraktion, utan tanke på framtida giftermål, så skulle jag föredra en KK framför ONS.

Är du säker på att du har uppfattat situationen korrekt, innan du skrev ditt inlägg? Om ja, kan du hjälpa mig att förstå vad du egentligen menar?
Citera
2016-01-02, 15:45
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brad-Pitt
Har unga tjejer i 20 års åldern kollat åt ditt håll då? Flörtar dom med dig?

Man ser ju ganska tydligt om det är någon som är 15, 20, 25, 30, 35, 40 osv.

Det är just det som är mitt problem, att jag har svårt att avgöra en kvinnas ålder utifrån utseende. Och ofta även efter artighetsfraser.

Jag har även svårt att avgöra om flirtar är på skoj eller allvar. Om jag t ex är på gymet, och det verkar som om två unga tjejer viskar och tittar lite, så har jag svårt att avgöra om de skämtar om mig, eller om de finner mig intressant. Jag kan börja tänka på åldersskillnaden, och intalar mig själv att de antingen tror att jag är 10 år yngre, eller att de mest vill driva. Samtidigt så minns jag tecknen på att en kvinna kan vara intresserad, och de torde väl vara de samma nu som senast jag var singel (för typ 10 år sedan).

Jag kan inte säga att det är vanligt att unga tjejer flirtar med mig på ett helt uppenbart sätt. Men i de enstaka fall det har hänt, så kan jag få lite panik, och tänka att de antingen luras för att genera mig, eller att de försöker locka in mig i någon fälla med juridiskt efterspel. Samtidigt som min naturliga instinkt är att jag är het och att de är kåta på mig på riktigt.

Mitt syfte med tråden var bland annat att få tips på hur jag skall bli bättre på att tolka verkligheten, eftersom det var 10 år sedan jag var på marknaden senast, och eftersom jag finner att jag fortfarande är attraherad av samma tjejer som den gången.
Citera
2016-01-02, 15:49
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrashigPsycho

Glömde den biten.

Jag kan acceptera om mitt tåg har gått, och jag blir tvungen att be upp drömmen om livspartner och en egen familj. Känns jättetrist, men om det är verkligheten, så är det ju bara att gilla läget och anpassa sig.

Däremot så ser jag ingen anledning till att söka sig till "mogna frukter". Vad menar du att sådana skulle tillföra till mig och mitt liv? Visst skulle jag gärna ha sex med en MILF, men vad är poängen med att ha ett seriöst förhållande med någon som är för gammal för att få (friska) barn?
Citera
2016-01-02, 15:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Glömde den biten.

Jag kan acceptera om mitt tåg har gått, och jag blir tvungen att be upp drömmen om livspartner och en egen familj. Känns jättetrist, men om det är verkligheten, så är det ju bara att gilla läget och anpassa sig.

Däremot så ser jag ingen anledning till att söka sig till "mogna frukter". Vad menar du att sådana skulle tillföra till mig och mitt liv? Visst skulle jag gärna ha sex med en MILF, men vad är poängen med att ha ett seriöst förhållande med någon som är för gammal för att få (friska) barn?
tycker absolut inte du ska ge upp dina drömmar , du kommer hitta någon som du gillar om du bara är öppen och tar tillvara tillfällena som ges i livet ....................
Citera
2016-01-02, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kStreet
e du 40+ har du inget o göra me en tjej under 30

äckliga jävel

Kasta inte sten i glashus din äckliga jävel.
(FB) inportera fru

Låt du tjejen avgöra det och sköt dit eget.

Du tror inte tejer 20-30 gillar 40årigingar? Det måste min fru missat....
Citera
2016-01-02, 15:58
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Verkar som du redan blivit så kallat "gubbsjuk", alltså spanar in yngre flickor och blir kåt av sådant.

Ja, jag inser att jag uppfyller kriterierna. Samtidigt så kan det omöjligt vara så att äldre män inte lägger märke till en sexig tjej, bara för att hon råkar vara 25 och de själva betydligt äldre. Menar du i så fall att äldre män runkar till porr med jämngamla kvinnor? Det torde snarast vara ett tecken på sjukdom, om man som frisk man attraherades mer till infertila, åldrade kvinnor, än till unga fertila. Biologin är ju som den är, men det man kan påverka är ju sitt eget beteende.

Citat:
Alternativt är det för att visa omgivningen att du fortfarande är intressant så du kan fånga yngre kvinnor. (baserat på vad du skrivit här)

Nej, om du läser mina poster, så kan du omöjligt komma till den slutsatsen. Var menar du att jag har uttryckt någon sådan önskan till självhävdelse?

Tvärtom, i fråga om omgivningen, så är jag endast orolig för att få negativa reaktioner (då jag i någon mån är offentlig i mitt yrke, och kanske kan skadas om jag skulle få ett rykte om mig att vara äcklig och gubbsjuk).

Citat:
Är nog bäst för båda parter att du håller dig till de som är runt din egen ålder.
Alltså typ 35-45 år om du är 40.

Ok. Varför?

Skall jag även försöka acceptera att aldrig få barn och en egen familj? Vilket faktiskt är en av mina största önskningar i livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in