Citat:
Ursprungligen postat av
nosaint
det är äckligt med gubbar som raggar på flickor unga nog att vara deras döttrar.
Du är gubbe. låt småflickorna vara.
är du hyfsat klyftig och etablerad i samhället (parkbänk räknas inte) så bör du klara av att hitta en klyftig vuxen kvinna som inte är wt.
Ok. Vilket åldersspann anser du vara lämpligt för en gubbe kring 40?
Jag är hyfsat klyftig, och därför inte intresserad av att etablera mig i samhället.
Jag kan dock spela upp den förväntade rollen, när det krävs, och fungerar bra i tillfälliga sociala sammanhang. Jag brukar bli omtyckt, åtminstone i situationer där man kan tala och umgås normalt. Jag har även ok utbildning, jobb och ekonomi. Men jag skulle hellre leva resten av livet utan sex, än att ge mig tillbaka in i det sociala spelet.
Jag respekterar andra människor enbart utifrån hur jag själv uppfattar dem, och inte utifrån deras sociala status eller hur andra människor värderar dem. På samma vis så blev jag själv mest illamående, på den tiden när jag fick uppskattning utifrån min socioekonomiska status, eller på grund av att man hade hört från andra att jag var "populär". Jag kan vara helt ok med att tillfälligt spela upp en förväntad roll, inför "allmänheten", om det skulle göra en flickvän/fru glad. Men om kvinnan i fråga enbart attraheras till en roll jag kan spela, och inte till några verkliga personlighetsdrag, så ger det inte mig något mervärde i förhållande till att gå till prostituerade.
Jag tror mig om att kunna hitta en klyftig, vuxen kvinna som inte är wt. Men vad skall jag med en sådan till? Det som intresserar mig är antingen tanken på attraktion och sex, eller tanken på en livspartner och mor till mina framtida barn. (Inte för att jag delar upp kvinnor i hora-madonna, utan eftersom det främst är dessa behov och önskningar som kvinnor kan fylla i mitt liv.)
I det första fallet så är det vanligare att unga tjejer är (och förblir) sexuellt attraktiva. I det senare fallet så kan skillnaden i livssituation och mognadsnivå, gentemot yngre tjejer, såklart vara ett hinder. Men om man trots allt connectar, så är ju en yngre kvinna på de flesta sätt betydligt mer lämplig som mor till ens barn. Och, som tidigare nämnts, så kanske man har lite större möjlighet att "forma" en yngre kvinna, så att hon inte måste vara spot on-perfekt i alla avseenden, när man träffar henne.
Jag har definitivt inget emot kvinnor som är 40+. Om de är sexiga så blir jag naturligtvis även attraherad till dem. Om de är kloka och fina människor, så är inte åldern något hinder för att jag skall respektera och tycka om dem. Däremot så går de ju bort fullständigt, i fråga om att kunna vara en mor för mina framtida barn. Och det är inte heller så många kvinnor som fortfarande är singel och utan barn, vid 40, om de är något att ha. (Vilket givetvis omvänt även gäller mig själv. Men jag anser att jag har goda anledningar, och att jag borde vara lite av ett "kap", trots att jag är singel vid 40+.)