2016-01-05, 14:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Fattar inte vad du menar.

Porr är ett gratis subsitut för sex, som kan hjälpa till att stimulera eller stilla sexualdriften. Det jag menade med det jag skrev var att man kan klara sig ganska långt med porr (samt vänner, aktiviteter, engagemang etc.) i livet, även utan en partner. Så att man inte behöver se sig tvingad att acceptera kvinnor som man helst inte vill ha, enbart för att stå ut med livet.

Jag förstår inte vad du menar med att porr är människor, och att de är i en absolut minoritet? Eller vilka vanföreställningar du avser? Tänker du på något som har att göra med människor som arbetar med porr? Eller någon annan minoritet?

Får en känsla av att vi antingen talar förbi varandra fullständigt, eller att du trollar mig. Förklara gärna, om det är värt att förstå vad du menar.

Jag tolkade nog farbror fel.

Trodde du menade att det ju finns brudar i porrfilmer i 20 års åldern som knullar 60 åriga gubbar. Och att du använde det som argument för dig att börja ragga på småflickor när du inte vänder papper på revisionsbyrån.

Du lider nog bara av en kris, i längden är det nog roligare för dig att skaffa en partner som delar fascinationen för inkomstskattelagen och som också maniskt följer Stefan Ingves senaste utspel.

Men alla ska vi dö. Och ålder spelar egentligen ingen roll. Jag kan rekommendera Upplysningen. Eckhart Tolle är en bra guru.
Citera
2016-01-05, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckhartTolle
Bra farbror då har du besvarat din egen fråga.

Ja det finns porr men du inser att dessa människor är en absolut minoritet.. Finns en tråd här på forumet där Babianen plockar isär vanföreställningar.

Jag tror farbrorn skojar med dig. Min erferenhet är att ekonomer inte är äldre än andra människor. Det sista man ska göra är dessutom att ragga på yngre på sin arbetsplats. Man skiter inte där man äter som bekant.
Citera
2016-01-05, 15:43
Medlem
Hur ser TS på det troliga förloppet (med en 40 årig kvinna utan barn) att det kommer gå oerhört fort från förälskelsestadiet till familjebildande?
Jag har åsikten att det nästan är mer lockande med en som redan har barn än någon som har akut behov av att skaffa..

Det innebär ju i praktiken en överhängande risk att man är en spermadonator som bara råkade vara bästa tillgängliga och att hon egentligen skiter i hur pass kär hon är, och att man är en baksätespassagerare i hela förhållandet.

Jag vill ju ha ett par bra år med en kvinna innan det är aktuellt med barn, dessutom vet man ju inte hur fysiken påverkas av graviditeten och plötsligt står man där med en rejält avdankad medelålders kvinna och inte den fräscha kvinnan man träffade= ruta ett igen!
Citera
2016-01-05, 21:31
Medlem
Hej, Jag är kvinna 40+.
Jag svarar ja på punkt 1.
men jag får en känsla av att du ser kvinnor som objekt och inte som jämlikar, varför får jag den känslan?
Senast redigerad av snapscan123 2016-01-05 kl. 21:34.
Citera
2016-01-05, 21:56
Medlem
BruceHingsteens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Vad anser ni vara normalt och acceptabelt i fråga om 40+ män i förhållande till tjejer mellan typ 18-30?
Lagligt, därmed okej.

Citat:
Ursprungligen postat av snapscan123
Hej, Jag är kvinna 40+.
men jag får en känsla av att du ser kvinnor som objekt och inte som jämlikar, varför får jag den känslan?
Kvinnor är objekt, vänj dig.
Citera
2016-01-05, 22:02
Bannlyst
Citat:
Hej, Jag är kvinna 40+.

Så du visar intresse för 20 åriga killar?
Citera
2016-01-05, 22:16
Medlem
Tycker man ska dejta jämnåriga, allt annat är sleezy.
Citera
2016-01-05, 22:20
Medlem
Citat:
Så du visar intresse för 20 åriga killar?

Jag visar intresse för människor som jag tycker verkar intressanta. Och jag är lyhörd för om det finns ömsesidigt intresse.
Citera
2016-01-05, 22:21
Bannlyst
Citat:
Jag visar intresse för människor som jag tycker verkar intressanta. Och jag är lyhörd för om det finns ömsesidigt intresse.

Vad betyder det i verkligheten?
Att du tar 20 åringar på röven?
Citera
2016-01-05, 22:49
Medlem
Citat:
Vad betyder det i verkligheten?
Att du tar 20 åringar på röven?

Det finns ju kvinnor som anser sig lyhörda men ofredar unga män som säger ifrån eller inte vågar säga ifrån på samma sätt som män ofredar unga kvinnor. Visst är det svårt att tyda andra människors signaler. Men jag tror det är bättre att träna sin lyhördhet genom att prova sig fram och riskera att få nej
Citera
2016-01-05, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BruceHingsteen
Lagligt, därmed okej.

Kvinnor är objekt, vänj dig.

Omoraliskt och äckligt. Då snackar vi äckligare än mina stinkande sockor. Nästan som att jag skulle dejta min egen far.

Jadu killar är lika mycket människor som tjejer. Ingen större skillnad på dessa "objekt". Lika dumma som smarta.
Senast redigerad av MySocks 2016-01-05 kl. 23:12.
Citera
2016-01-05, 22:52
Bannlyst
Citat:
Det finns ju kvinnor som anser sig lyhörda men ofredar unga män som säger ifrån eller inte vågar säga ifrån på samma sätt som män ofredar unga kvinnor. Visst är det svårt att tyda andra människors signaler. Men jag tror det är bättre att träna sin lyhördhet genom att prova sig fram och riskera att få nej

Ja om man har grav autism.

Blir bara nyfiken när du säger att du är lyhörd och tar hänsyn till människors intressen oavsett deras ålder.
Betyder det att du går fram och tar pojkar på röven om du ser någon spela golf och du också spelar golf?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in