2016-01-01, 12:45
Medlem
bleus avatar
Zaremba kmr till Göteborg i januari.
Citera
2016-01-03, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wulbari
Han tar 2500 kr innan nyår, och 4000 kr efter. Svårt att avgöra hurvida priset är rimligt eller ej. Vad tycker ni?

Priset hos Robin går upp till 4000 kr eftersom han ska arbeta med en utbildad byxmakare som gör byxorna (han själv ska fokusera på kavajer). Den nya killen har arbetat hos Timothy Everest, om jag inte är felunderrättad.
Citera
2016-01-04, 10:28
Medlem
Vergangenheits avatar
Jag tycker ärligt talat att 4000 är lite väl saftigt om man inte är väldigt väletablerad.
Citera
2016-01-04, 10:50
Medlem
ShogunAssasins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vergangenheit
Jag tycker ärligt talat att 4000 är lite väl saftigt om man inte är väldigt väletablerad.
Well, jag tycker också 4 000 kr är rätt mycket pengar för ett par byxor. Samtidigt finns det inte speciellt mycket konkurrens kring just skräddarsydda byxor så priset kan mycket väl vara marknadsenligt, speciellt med tanke på våra skyhöga skatter och annan reglering som trissar upp priset jämfört med utlandsbaserade skräddare.
Sett till hur min egen byxgarderob ser ut så har jag alldeles för många halvkassa RTW-byxor, skulle lätt fimpa 6-7 av dem mot 1 par riktigt välsittande.
Citera
2016-01-04, 11:57
Medlem
Vergangenheits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShogunAssasin
Well, jag tycker också 4 000 kr är rätt mycket pengar för ett par byxor. Samtidigt finns det inte speciellt mycket konkurrens kring just skräddarsydda byxor så priset kan mycket väl vara marknadsenligt, speciellt med tanke på våra skyhöga skatter och annan reglering som trissar upp priset jämfört med utlandsbaserade skräddare.
Sett till hur min egen byxgarderob ser ut så har jag alldeles för många halvkassa RTW-byxor, skulle lätt fimpa 6-7 av dem mot 1 par riktigt välsittande.

Håller helt med angående att det nog vore bättre med färre riktigt bra skräddarsydda byxor i garderoben, istället för de högar med halvdana RTW-historier som många av oss har högvis med.

Och helt säkert har det svenska skattetrycket ett trist finger med i spelet när det gäller priset på Robins produkter. Det är med tanke på detta fullt förståeligt att priset blir högt om han ska ha några som helst marginaler. Å andra sidan kan jag känna, när det börjar handla om sådana summor, att jag hellre skulle välja ett alternativ som känns mer väletablerat och stabilt (i Stockholm ex. måttsytt hos Allde med efterjustering av deras egna skräddare, eller hos Bauer).
Citera
2016-01-04, 12:11
Medlem
doughies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vergangenheit
Å andra sidan kan jag känna, när det börjar handla om sådana summor, att jag hellre skulle välja ett alternativ som känns mer väletablerat och stabilt (i Stockholm ex. måttsytt hos Allde med efterjustering av deras egna skräddare, eller hos Bauer).

Det håller jag med om, men jag vet att Bauer tar betydligt mer än 4000 kr för ett par byxor.
Citera
2016-01-05, 22:14
Medlem
luddviigs avatar
Har extremt svårt att hitta rtw byxor som sitter bra, har börjat kolla på mtm byxor istället. Tips på vart i Stockholm jag ska vända mig för mtm byxor för ca 2000kr? Går det inte att hitta något bra i den prisklassen? Mailade Lund och Lund, dom hade Munro för ca 2800-3500, men tycker det är lite väl saftigt just nu som student.
Citera
2016-01-06, 04:36
Medlem
ShogunAssasins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luddviig
Har extremt svårt att hitta rtw byxor som sitter bra, har börjat kolla på mtm byxor istället. Tips på vart i Stockholm jag ska vända mig för mtm byxor för ca 2000kr? Går det inte att hitta något bra i den prisklassen? Mailade Lund och Lund, dom hade Munro för ca 2800-3500, men tycker det är lite väl saftigt just nu som student.
Går väl knappt att hitta vettiga RTW-byxor för 2 000 kr i butik.
Citera
2016-01-06, 11:18
Medlem
MrGallaghers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShogunAssasin
Går väl knappt att hitta vettiga RTW-byxor för 2 000 kr i butik.
Går väl knappt att hitta vettig RTW? Allt är tight och smalt.
Citera
2016-01-06, 12:51
Medlem
doughies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGallagher
Går väl knappt att hitta vettig RTW? Allt är tight och smalt.

Beror på vilket plagg och kropp man har. De flesta italienska kavajer i standardstorlek passar mig riktigt bra, men byxorna rätt dåligt.
Citera
2016-01-06, 14:35
Medlem
MrGallaghers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doughie
Beror på vilket plagg och kropp man har. De flesta italienska kavajer i standardstorlek passar mig riktigt bra, men byxorna rätt dåligt.
Naturligtvis. Syftade på byxor som i regel är hopplösa.
Citera
2016-01-06, 18:27
Medlem
Tack för alla svar angående MTM i Göteborg med omnejd, men fann inget för omkring 3000 kr. Finns det inget i denna prisklass i Gbg, eller ens i Sverige? Ni gav nämligen rekommendationen att sikta på MTM istället för illasittande byxor, men talar vi om 4-8k istället för 1k för byxor i butik så går det inte att motivera för en student.

Söker också ett par byxor i denim, tips på ett märke och modell som passar bra att sy hos en skräddare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in