Citat:
Ursprungligen postat av
ShogunAssasin
Well, jag tycker också 4 000 kr är rätt mycket pengar för ett par byxor. Samtidigt finns det inte speciellt mycket konkurrens kring just skräddarsydda byxor så priset kan mycket väl vara marknadsenligt, speciellt med tanke på våra skyhöga skatter och annan reglering som trissar upp priset jämfört med utlandsbaserade skräddare.
Sett till hur min egen byxgarderob ser ut så har jag alldeles för många halvkassa RTW-byxor, skulle lätt fimpa 6-7 av dem mot 1 par riktigt välsittande.
Håller helt med angående att det nog vore bättre med färre riktigt bra skräddarsydda byxor i garderoben, istället för de högar med halvdana RTW-historier som många av oss har högvis med.
Och helt säkert har det svenska skattetrycket ett trist finger med i spelet när det gäller priset på Robins produkter. Det är med tanke på detta fullt förståeligt att priset blir högt om han ska ha några som helst marginaler. Å andra sidan kan jag känna, när det börjar handla om sådana summor, att jag hellre skulle välja ett alternativ som känns mer väletablerat och stabilt (i Stockholm ex. måttsytt hos Allde med efterjustering av deras egna skräddare, eller hos Bauer).