2015-12-28, 13:54
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Nu blev det klart med Schaaf för Hannovers del.
Härligt! En bra tränare som kan integrera unga spelare i laget på ett bra sätt. Tror att han är rätt man för Hannover. Hoppas bara nu att klubbledningen har tålamod och låter honom stanna även om det kortsiktigt skulle gå mindre bra.
2015-12-28, 18:16
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Haha nä den bratwursten har jag aldrig ätit i något av tälten.

Inte i tält jag heller, den har vi köpt i korv-stånd på festivalområdet. Förra gången jag var där med några kompisar köpte vi sådana, min ena kompis (rätt så berusad efter ett antal mass) tappade sin nyköpta halvmeter rakt ner i leran (hade regnat friskt under dagen). Han plockade upp den, blåste bort ca 2 % av leran, och åt sen upp bratwursten Jag vill inte veta vad som hade hamnat i den lervällingen under dagen Nåväl, han tog uppenbarligen ingen skada.

On topic. Schaaf alltså. Nu blir mustascher populära i Hannover igen Eller har han rakat sig?
2015-12-29, 06:26
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Inte i tält jag heller, den har vi köpt i korv-stånd på festivalområdet. Förra gången jag var där med några kompisar köpte vi sådana, min ena kompis (rätt så berusad efter ett antal mass) tappade sin nyköpta halvmeter rakt ner i leran (hade regnat friskt under dagen). Han plockade upp den, blåste bort ca 2 % av leran, och åt sen upp bratwursten Jag vill inte veta vad som hade hamnat i den lervällingen under dagen Nåväl, han tog uppenbarligen ingen skada.

On topic. Schaaf alltså. Nu blir mustascher populära i Hannover igen Eller har han rakat sig?

Mums och du vet att det som inte dödar det härdar.

Dortmunds Jonas Hofmann är klar för Gladbach för 8 miljoner €.
Gladbach har haft ett riktigt skadehelvete dom med, André Hahn, Patrick Herrmann, Nico Schulz, Tony Jantschke och Alvaro Dominguez.
2015-12-29, 10:53
Medlem
cyberkalles avatar
Sascha Mölders som har svårt att få speltid i Augsburg ser ut att gå till 1860.

FC Bayerns Sinan Kurt(19) kan gå på lån till Hertha och det verkar som att även Gaudino(19) kommer att lämna troligtvis på lån även han men till vilken klubb det är ännu inte sagt.
2015-12-30, 17:17
Avslutad
Bayern M ser onekligen ut att ha stark '96 generation i lager.
2015-12-30, 19:27
Medlem
dippsis avatar
Huszti tillbaka i BL, denna gången till Frankfurt. Germanofil varför lämnade han Hannover, han var ju en av era bästa spelare för par år sedan?
2015-12-30, 20:36
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Huszti tillbaka i BL, denna gången till Frankfurt. Germanofil varför lämnade han Hannover, han var ju en av era bästa spelare för par år sedan?
Han blev erbjuden en superhög lön i Kina som Hannover inte kunde matcha. Humörspelare med en hög högstanivå. Ska bli intressant att se honom i Eintracht.

H96 har lånat in Hoffenheims forward Szalai för resten av säsongen. Hoppas att han kan bidra med något.
2016-01-01, 00:25
Medlem
fchansas avatar
Ein gutes neues Jahr wünsche ich!
2016-01-01, 08:36
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Ein gutes neues Jahr wünsche ich!
Ein guten rutsch ins neue jahr!

Hoppas att alla i tråden firade ordentligt igår. Nu är det 2016 som gäller. Om exakt tre veckor börjar Rückrunde med matchen Bayern - HSV.

Måste säga att jag gillar vinteruppehållet i Bundesliga. Dels för att man då slipper spela den årstid när kvaliteten på planerna är som sämst, dels för att trupperna hinner återhämta sig. Jag är övertygad om att det höjer ligans kvalitet.
2016-01-01, 12:22
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Ein guten rutsch ins neue jahr!

Hoppas att alla i tråden firade ordentligt igår. Nu är det 2016 som gäller. Om exakt tre veckor börjar Rückrunde med matchen Bayern - HSV.

Måste säga att jag gillar vinteruppehållet i Bundesliga. Dels för att man då slipper spela den årstid när kvaliteten på planerna är som sämst, dels för att trupperna hinner återhämta sig. Jag är övertygad om att det höjer ligans kvalitet.

Ja, jo, det känns lite tungt idag, med det ska snart vara fixat

Jo vinteruppehållet är inte alls fel, man får liksom en återstart och det blir lite grand som en ny säsong där Bayern har fått lite handikapp Men trots det har jag råkat ut för några inställda matcher efter uppehållet i Tyskland som jag berättat om i tidigare trådar, dock inte i själva BL. Dessutom har jag suttit och frusit i en massa minusgrader på matcher i December. Hur skulle det då inte vara i mitten på Januari när det oftast är som värst.

Det skulle kanske funka med ett lite längre Vinteruppehåll i Sverige en sådan här vinter om man ville gå över till vinter-sommar.
2016-01-02, 01:27
Medlem
snillet_1s avatar
Vad har hänt med användaren motvall?
2016-01-02, 01:37
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vad har hänt med användaren motvall?

Har ni slutit fred?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera