2015-12-06, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Kölnarna brukar väl kunna festa loss rätt bra? Skönt inlägg i övrigt.

Riktigt ångestmöte idag mellan VfB och Werder. Usel form på båda lagen. Stuttgart saknar tunga offensiva pjäser i Harnik och Ginczek. I Werder är Johannsson och Ulisses Garcia på skadelistan.

Stuttgart - Bremen kan nog bli en riktigt målfest. Stuttgart håller jag som klar favorit, trots avbräcken.
2015-12-06, 12:43
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Det är ett ständigt problem. När jag går på fotboll så skiter jag i allt. Släpper loss. Vilket kan vara svårt för tyskar . Vissa tyskar...

Så de är:
https://pbs.twimg.com/media/B_nBw-1WwAAJ2zl.jpg

Och så kommer jag:
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/19/6a/b1/196ab1092cf9d0fecfbda5e8fc5b7161.jpg

Men det blir alltid lyckat eftersom vi är tämligen prestigelösa. Vilket nog underlättas av att jag släpper loss först, och att alla vet vilken position jag har. Min något begränsade erfarenhet såklart är att tyskarna generellt gärna vill ha klartecken på att det är ok, sedan är de fullständigt briljanta. Orkar och kan mer än mig.
Hahaha ja så kanske det är.

Såg ni Hitz fuling i samband med Kölns straff.?
Det finns videoklipp på det men jag sitter med mobilen.
2015-12-06, 16:27
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Hahaha ja så kanske det är.

Såg ni Hitz fuling i samband med Kölns straff.?
Det finns videoklipp på det men jag sitter med mobilen.

Hittade en dator och Hitz fuling.

https://www.youtube.com/watch?v=CdyuwCRWgC4
https://www.youtube.com/watch?v=MRx5nXUiLfI
2015-12-06, 18:16
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Hittade en dator och Hitz fuling.

https://www.youtube.com/watch?v=CdyuwCRWgC4
https://www.youtube.com/watch?v=MRx5nXUiLfI

Bland det sjukaste jag har sett!!!

Fan alltså!

Vissa sorters mygel, fusk, bluff & båg kan ju ärligt talat vara skoj. Så är det faktiskt. Alla älskar ju skurkar som Jönssonligan & liknande grejer. Bovarna i Pippi Långstrump & den typen. När det blir så ballt att man lägger moralen åt sidan. Det här är fan i klass med den störtsköne spelaren i brasilianska ligan som rätt nyligen drog i sin egen tröja för att försöka finta domaren.

Just straffar ger ju utrymme för olika typer av grejer. Jag hade uppe Cesenas gamle kultmålvakt Lamberto Boranga, som hatade filmare, men när Gigi Riva skulle skjuta straff så stod han & jonglerade med kepsen vilket störde Riva som sköt i stolpen.

Ryssen som springer runt bollen när Arne Hegerfors kommenterar VM-94 då Tomas Brolin ska lägga straff. Hans Van Breukelen i EM 1992 är ju så jävla ball när jag går ut till Kim Christofte för att "avslöja" vilket håll han tänker kasta sig åt. Diego Simeone som i VM 2002 plötsligt vill be om ursäkt till David Beckham & bli vänner igen. Just när Beckham är koncentrerad på att lägga straff. Fast sistnämnda är nästan för ful för att vara rolig. Den ligger i gränslandet.
2015-12-07, 06:24
Medlem
Germanofils avatar
Eintracht Frankfurt-fansen var tydligen riktigt arga efter gårdagens förlust mot Darmstadt. Spelarna försökte tala med ultrasgrupperingen men stämningen var hätsk. Man brände tydligen flera Darmstadtflaggor, med mera.

Frankfurt är illa ute i tabellen nu men Veh vägrar tala om att resignera. Nästa vecka möter man Dortmund på bortaplan...
2015-12-08, 08:33
Medlem
Germanofils avatar
Idag blir det premiär för mig på Volkswagen Arena där jag ska se CL-fighten mellan Wolfsburg och Manchester United. Skamligt dyra biljetter med tyska mått mätt men förhoppningsvis värt det.

Viktig match för vargarna som måste klara minst oavgjort för att vara säkra på avancemang. Rooney saknas hos gästerna vilket ju såklart är ett avbräck med tanke på den mannens internationella erfarenhet. Gustavo saknas förmodligen hos Wolfsburg.

Blir såklart lite speciellt att se Schweinsteiger lira i United-tröjan. Inte vad man är van vid direkt. Hoppas även på att Lord Bentner blir inbytt.
2015-12-08, 08:46
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Idag blir det premiär för mig på Volkswagen Arena där jag ska se CL-fighten mellan Wolfsburg och Manchester United. Skamligt dyra biljetter med tyska mått mätt men förhoppningsvis värt det.

Viktig match för vargarna som måste klara minst oavgjort för att vara säkra på avancemang. Rooney saknas hos gästerna vilket ju såklart är ett avbräck med tanke på den mannens internationella erfarenhet. Gustavo saknas förmodligen hos Wolfsburg.

Blir såklart lite speciellt att se Schweinsteiger lira i United-tröjan. Inte vad man är van vid direkt. Hoppas även på att Lord Bentner blir inbytt.

Kul som fan och hoppas att Wolfsburg fixar ett avancemang och helst som grupp etta.

Det skär i hjärtat att se BS31 i Unitedtröjan men det är ju så det är.
2015-12-08, 10:22
Medlem
civilians avatar
Citat:

Jäklar, nu blir jag avundsjuk på dig. Hade varit en match att se på plats!

United har utöver Rooney även skador på viktiga kuggar som Ander Herrera och Schneiderlin, och utöver det ett gäng försvarare borta. Dessutom kan de inte göra mål for shit, så jag tror på minst oavgjort och därmed avancemang för Wolfsburg.
2015-12-08, 11:40
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Bland det sjukaste jag har sett!!!

Fan alltså!

Vissa sorters mygel, fusk, bluff & båg kan ju ärligt talat vara skoj. Så är det faktiskt. Alla älskar ju skurkar som Jönssonligan & liknande grejer.
Även F.C. Köln verkar se det hela som lite småkul trots allt. De har nämligen skickat en räkning till Hitz där han ombeds betala 122,92 EUR (inklusive moms) för reparationen av gräsmattan.
http://www.kicker.de/news/fussball/bundesliga/startseite/640796/artikel_12292-euro_koelns-stadion-chef-schickt-hitz-rechnung.html

Enligt facebookkommentarerna ska dessa pengar skänkas till ett barnsjukhus och man hoppas på att Hitz skjuter till lite extra till bidraget.
2015-12-08, 13:35
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Även F.C. Köln verkar se det hela som lite småkul trots allt. De har nämligen skickat en räkning till Hitz där han ombeds betala 122,92 EUR (inklusive moms) för reparationen av gräsmattan.
http://www.kicker.de/news/fussball/bundesliga/startseite/640796/artikel_12292-euro_koelns-stadion-chef-schickt-hitz-rechnung.html

Enligt facebookkommentarerna ska dessa pengar skänkas till ett barnsjukhus och man hoppas på att Hitz skjuter till lite extra till bidraget.

Kul svar av Köln.
Hitz menar ju att han normalt inte skulle göra något sånt men när straffen enligt han var horribelt feldömd så gjorde han allt för att sabotera.

Jag har inte själv sett straffsituationen.
2015-12-09, 08:21
Medlem
cyberkalles avatar
Vargarna vidare det trodde jag inte faktiskt och som gruppsegrare dessutom.

Gladbach åkte på stordäng ser jag också synd att inte Juve kunde tagit en poäng mot Sevilla så hade jag fått se Wendt mer ute i Europa.

Någon som såg den matchen och kan referera till hur matchen såg ut.

Idag så hoppas jag att Pep luftar några som inte spelat så mycket klart är att Ulreich kommer stå.
2015-12-09, 08:58
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Vargarna vidare det trodde jag inte faktiskt och som gruppsegrare dessutom.
Ja helt underbart! Fantastisk match. Offensivt spel från båda lagen och en välförtjänt 3-2-seger för Wolfsburg. Fast matchens höjdpunkt bjöd nog ändå de Gea på när han var långt ute och förlorade duellen mot Schürrle. Schürrle försökte då lobba in bollen men de Gea var snabbt som fan tillbaka i kassen och lyckades med ett spektakulärt språng rädda bollen (med ryggen?) ut till hörna.

Vill även ge en eloge till vargarnas ultrasgruppering som höll igång bra och sjöng matchen igenom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in