2015-08-14, 06:29
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SectorBravo
Vad tror ni om Hertha i år?

Mitchell Weiser kan nog göra bra ifrån sig i Hertha och en plats över kval anses väl som med beröm godkänt.
2015-08-14, 06:31
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Snart är det dags för er bundesligafantaster. Vi i zweite har redan börjat året och för mig känns det helt okej

Laddar som katten inför helgens största match, den mellan de två serieledarna Bochum och Freiburg. Båda lagen spelade dessutom 5-0 med bästa trupp mot sämre motstånd i cupen förra helgen. Men det är inte bara det sportsliga som är intressant. På SC Freiburgs forum har en snubbe de senaste två-tre åren inför varje match lagt upp filmplakat där han ofta bara byter ut ansiktena på huvudrollerna till matchens huvudroller och skriver en trailertext. Han har slagit igenom lite i media nu, Spiegel "gillar" hans facebooksida och någon redaktör har twittrat om att han gjort årets bild. För det har han, med denna texten [min översättning, orginal i spoiler]:

Orginaltext:

Filmen heter alltså på tyska "Ziemlich beste Freunde" (typ "Typ bästa vänner") och handlar om två personer med vitt skilda bakgrunder och föreställningar om livet, som med om och men verkligen finner varandra. Väldigt bra film som bara är att rekommendera för övrigt

Och om det är så att filmplakatets logik inte riktigt stämmer fullt ut blir det ruskigt kul att se vad som faktiskt kommer att hända. Kan Verbeek verkligen skaka hand med, sätta sig ned bredvid eller ens titta åt Streich håll efter att ha yttrat ord som "ein Verrückter" och "kein Kollege"? Enligt Bild ska han ha sagt: „Vergessen kann ich das nicht. Aber wenn jetzt alles normal abläuft, ist es für mich okay...“

Haha vilket bra inlägg som gav mig ett gott skratt.
2015-08-14, 10:07
Medlem
Germanofils avatar
Gökhan Inler såg ju ut att vara på väg till Schalke men ändrade sig i sista stund och går nu till Leicester istället. Trist för Bundesliga att ett "topplag" som Schalke inte står högre i kurs än ett bottengäng i England.
2015-08-14, 11:32
Medlem
cyberkalles avatar
Det blir inget omspel i cupen mellan Osnabrück och RBL utan det blir som väntat RBL som går vidare.
2015-08-14, 11:35
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Gökhan Inler såg ju ut att vara på väg till Schalke men ändrade sig i sista stund och går nu till Leicester istället. Trist för Bundesliga att ett "topplag" som Schalke inte står högre i kurs än ett bottengäng i England.

Det är väl pengarna som väger över till Leicesters fördel, kan jag tänka mig. De satsar nog också på att stabilisera sig som ett mittenlag, men det är väl osäkert hur det går med det.

Schalke har annars i mina ögon en bra trupp nu. Om försvaret funngerar som det ska (kanske förstavalen är Caicara-Höwedes-Nastasic-Kolasinac) blir det nog en stark säsong för laget. Fahrmann en stabil målvakt, Geis och Neustädter som innermittfältare. Draxler, Meyer, Di Santo och Huntelaar offensivt. På forwardssidan kanske de skulle behöva fler alternativ, med tanke på slitage och ev. skador.

Bayern-Hamburg i kväll då, får hoppas att bortalaget gör en stabil insats och inte åker dit på en fem sex baklängesmål eller liknande.

Säsongens första Bundesligaelva i Fantasyfoot (man får ha högst två spelare från varje lag i en elva):

(FB) Fantasyfoot.fr - det bästa fantasyfotbollsspelet?

Karius, Mainz
Brosinski, Mainz - Knoche, Wolfsburg - Rodriguez, Wolfsburg
Baier, Augsburg - Kramer, Leverkusen - Gentner, Stuttgart
Robben, Bayern - Junuzovic, Bremen
Müller, Bayern - Reus, Dortmund
2015-08-14, 12:01
Medlem
marc0p0l0s avatar
1. Bayern München
2. Wolfsburg
3. Mönchengladbach
4. Leverkusen
------------------
5. Schalke
6. Dortmund
------------------
7. Köln
8. Hoffenheim
9. Eintracht Frankfurt
10. Augsburg
11. Stuttgart
12. Hannover
13. Werder Bremen
14. Hamburg
15. Mainz
------------------
16. Hertha
------------------
17. Ingolstadt
18. Darmstadt

Ska väl motivera mina val här. Först och främst, inga större överraskningar i toppen. Jag tror dock att Dortmund under Tuchel kommer att stötta på en del problem i början av säsongen. Troligtvis kommer de igång senare, men den långsamma starten gör att de inte lyckas ta sig upp i toppen denna säsong heller. Ett jämnare race lär det vara mellan Bayern och Wolfsburg i år, där jag inte heller är främmande för att Wolfsburg skulle ta det. I övrigt är Köln min "dark horse" i år. Har skrivit om det tidigare i tråden, vilket även andra har gjort, starka värvningar och ett bra fundament att bygga vidare på. Hade gärna sett Kölle i EL, kanske att de får det genom cupen/sjundeplatsen?

Vill inte tippa Stuttgart så högt upp, men tycker fältet under Hoffenheim ser ganska svagt ut i år. Stuttgart, Augsburg, Frankfurt och Hannover kanske jämnstarka i mittenplatser. Hamburg och Werder med trupper som ska klara sig kvar i ligan, verken mer eller mindre, medan Mainz, Hertha, Ingolstadt och Darmstadt lär kämpa hela säsongen för att överleva.

Flaggar för kollaps på: Stuttgart, Hamburg
Flaggar för sensation på: Köln
Årets nykomling: Weigl (Dortmund), Kimmich (Bayern)
2015-08-14, 12:18
Medlem
Ezzelinos avatar
Just det, tabelltips brukar levereras. Tror på något liknande:

1. Bayern München
2. Dortmund
3. Wolfsburg
4. Schalke
------------------
5. Leverkusen
6. Mönchengladbach
------------------
7. Hoffenheim
8. Augsburg
9. Hamburg
10. Mainz
11. Köln
12. Eintracht Frankfurt
13. Hannover
14. Werder Bremen
15. Stuttgart
------------------
16. Hertha
------------------
17. Ingolstadt
18. Darmstadt
2015-08-14, 14:55
Medlem
Lekmands avatar
1. Wolfsburg
2. Bayern München
3. Leverkusen
4. Dortmund
------------------
5. Mönchengladbach
6. Schalke
------------------
7. Hoffenheim
8. Augsburg
9. Köln
10. Hannover
11. Eintracht Frankfurt
12. Werder Bremen
13. Hertha
14. Mainz
15. Stuttgart
------------------
16. Ingolstadt
------------------
17. Hamburg
18. Darmstadt

Har ärligt talat ingen aning om vem som ska slå igenom var. Förutom att de f.d. freiburgspelarna som finns kommer att prestera som satan. Kruse gör 20 mål och lika många assist, de Bruyne och Caligiuri likaså. Bürki håller 22 nollor. Klaus blir ett världsnamn och Sorg tar sin plats i tyska landslaget.

Bayern vinner CL, Dortmund EL. Freiburg cupen.
2015-08-14, 15:07
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
1. Wolfsburg
Oj, vågad etta. Antar att det förutsätter att de Bruyne stannar...?
2015-08-14, 15:18
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Oj, vågad etta. Antar att det förutsätter att de Bruyne stannar...?
Ja, då har de både spets och bredd i nästan bayernklass!
2015-08-14, 15:20
Medlem
gato12s avatar
Mjoo, skulle ju vara kul för ligan om såväl Wolfsburg som andra lag kan utmana om titeln. Tror Schalke kan bli en positiv överraskning i år, bara de får alla talanger att dra åt samma håll. Sen hoppas jag på Dortmund såklart.
2015-08-14, 16:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Schalke har annars i mina ögon en bra trupp nu. Om försvaret funngerar som det ska (kanske förstavalen är Caicara-Höwedes-Nastasic-Kolasinac) blir det nog en stark säsong för laget. Fahrmann en stabil målvakt, Geis och Neustädter som innermittfältare. Draxler, Meyer, Di Santo och Huntelaar offensivt. På forwardssidan kanske de skulle behöva fler alternativ, med tanke på slitage och ev. skador.

Glöm för all del inte Goretzka. Leon är en spelare som jag tror på väldigt, väldigt mycket. Ska bli oerhört spännande att följa hans utveckling denna säsong, förutsatt att han stannar i mitt Schalke då.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in