Citat:
Ursprungligen postat av
Hundlejon
Personligen hade jag gärna sett Bethesda försöka göra enad front i nästa TES eller Fallout, de sköter själva sandboxvärlden och Obsidian skriver manus/dialog. Bra så.
Ska vi bege oss ut i drömmarnas värld så tycker jag att med deras samlade kompetens och erfarenhet så borde de ha inte bara drivet och ekonomin att göra något helt nytt istället för att tuffa på med Fallout och TES.
Elder Scrolls och Fallout är gamla och anrika serier men vi kanske börjar närma oss gränsen där vi inte kan leva på nostalgi längre. Fallout 4 är bra, väl värt namnet, Bethesda har förvaltat arvet väl när det kommer till Fallout och TES är ju guld.
Men nu när folk börjar snacka om att det är ett "typiskt Bethesda spel" så börjar jag tycka att ska de bara bli en av "drakarna" som pumpar ut ett "nytt" CoD, Far Cry, Sims etc. vart vartannat år så blir jag besviken. Vi borde inte tala om nästa TES eller Fallout redan nu! Bethesda borde inte vara en "sån" utvecklare med en fan-base som CoD och andra spel har med tre månaders attention-span "Spelar, tråkigt, nästa!"