2015-12-29, 21:15
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IcyElement
Settlers är riktigt vidriga ursäkter till människor. Man samlar material, bygger allt dom behöver, ger sig ut och får ducka laserstrålar från män i stora plåtdräkter och vertibirds, ta sig an 10 Gunners och 2 assaultrons med ett järnrör, kommer tillbaka och någon otacksam jävel gnäller på att dom är törstiga... FIXA DITT EGET JÄVLA VATTEN FÖR HELVETE!!

Det är härligt att avsluta sessionerna med att gå lös i valfri settlement med en minigun som skjuter exploderande kulor...

Inte konstigt att ödemarken fortfarande är en "ödemark". Folk gör ju ingenting! De lommar runt och väntar på att någon annan ska bygga skiten åt dom.

Inget initiativ hos någon! Jag har även byggt en liten dansbana, med musik och ljus. Använder någon den? Nej, alla går bara runt och är bittra.

Lite glädje, hallå, ni svälter inte på vägarna eller är mat åt mutanter längre! Även raiders som är dumma nog att kidnappa nån av er får en blodig vedergällningsaktion mot sig!

Inte udda då att politiker passar på att sko sig själva när de sitter på makten. De får ju inget annat än mer skit att göra eller i bästa fall bara likgiltighet som lön för mödan.

Senast redigerad av Mackan52 2015-12-29 kl. 21:18.
Citera
2015-12-29, 22:03
Medlem
Fotzens avatar
Har svårt att hitta kristaller till min radio beacon, någon som har tips ? Har varit runt och letat men hittar inga.
Citera
2015-12-29, 23:01
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotzen
Har svårt att hitta kristaller till min radio beacon, någon som har tips ? Har varit runt och letat men hittar inga.
Du måste loota, man hittar i princip aldrig ren kristall utan de finns i diverse junk, alt. kan du köpa shipment of crystals:

http://fallout.wikia.com/wiki/Crystal
Citera
2015-12-30, 16:59
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Manus har aldrig varit Bethesdas starka sida. Det märks alldeles för tydligt att de försöker härma den gamla tidens mörka humor men det blir bara "stelt". Kan de inte hyra in några vettiga författare?

Ja alltså att ha jobbat för Bethesda är väl knappast dåligt att ha i CV:t, så man kan tycka att de inte borde ha några problem att locka till sig bevisat kompetenta författare.
Citera
2015-12-30, 18:58
Medlem
Hundlejons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Ja alltså att ha jobbat för Bethesda är väl knappast dåligt att ha i CV:t, så man kan tycka att de inte borde ha några problem att locka till sig bevisat kompetenta författare.

Personligen hade jag gärna sett Bethesda försöka göra enad front i nästa TES eller Fallout, de sköter själva sandboxvärlden och Obsidian skriver manus/dialog. Bra så.
Citera
2015-12-30, 20:49
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundlejon
Personligen hade jag gärna sett Bethesda försöka göra enad front i nästa TES eller Fallout, de sköter själva sandboxvärlden och Obsidian skriver manus/dialog. Bra så.

Ska vi bege oss ut i drömmarnas värld så tycker jag att med deras samlade kompetens och erfarenhet så borde de ha inte bara drivet och ekonomin att göra något helt nytt istället för att tuffa på med Fallout och TES.

Elder Scrolls och Fallout är gamla och anrika serier men vi kanske börjar närma oss gränsen där vi inte kan leva på nostalgi längre. Fallout 4 är bra, väl värt namnet, Bethesda har förvaltat arvet väl när det kommer till Fallout och TES är ju guld.

Men nu när folk börjar snacka om att det är ett "typiskt Bethesda spel" så börjar jag tycka att ska de bara bli en av "drakarna" som pumpar ut ett "nytt" CoD, Far Cry, Sims etc. vart vartannat år så blir jag besviken. Vi borde inte tala om nästa TES eller Fallout redan nu! Bethesda borde inte vara en "sån" utvecklare med en fan-base som CoD och andra spel har med tre månaders attention-span "Spelar, tråkigt, nästa!"
Citera
2015-12-30, 23:10
Medlem
bringeroflights avatar
Citat:
Kan ha fel men är det inte kristaller i mikroskop, så bara att köpa ett i Diamond city för ca 55 caps.
Citera
2015-12-30, 23:29
Medlem
Fotzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bringeroflight
Kan ha fel men är det inte kristaller i mikroskop, så bara att köpa ett i Diamond city för ca 55 caps.

Det stämmer, kom till ett labb där det fanns mängder med mikroskop så det löste sig.
Citera
2015-12-31, 11:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bringeroflight
Kristaller kommer från mikroskop ja. De kommer även från finare flaskor, kameror, man kan få dem från "laser tripwires" som man... "desarmerar"?... man kan även få dem från förstoringsglas.
Citera
2015-12-31, 12:56
Medlem
Verdess avatar
Citat:

I framtiden kan det vara bra att känna till att du kan köpa 25 från Daisy i Good Neighbor och av Trashcan Carla eller Deb vid Bunker Hill.
Citera
2015-12-31, 13:11
Medlem
Citat:

Om man får det av Laser tripwires så har jag för mig att det finns en glitch där man kan disabla oändligt med sådana. Googla på 2076 world series baseball bat.
Citera
2015-12-31, 13:12
Medlem
bringeroflights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Kristaller kommer från mikroskop ja. De kommer även från finare flaskor, kameror, man kan få dem från "laser tripwires" som man... "desarmerar"?... man kan även få dem från förstoringsglas.
Ja det finns från mycket olika saker. Kom bara ihåg att när jag körde med en lasergubbe så var jag alltid på jakt efter mikroskop för det var bra grejer till rimligt pris men var lite tunga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in