2015-12-28, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Fakta klickade precis fram på min pip-boy här.....

Ditt spel, din playthrough. Tur att det inte är multiplayer, då hade kärnvapenapokalypsen varit ett faktum.

Egentligen gillar jag inte någon av factionsen utan jag gillar lone wanderer känslan men nu gick jag för långt med Bröderna stål denna gång.

Vart ledsen när jag inte kunde starta krig med minutemen och bli helt självständig från alla factions i tidigare playthrough
Senast redigerad av tangentryttaren 2015-12-28 kl. 23:08.
Citera
2015-12-29, 07:27
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tongzhi
Lyckligtvis för samhället kan du i fortsättningen använda dessa 140 timmar, dvs ca 1 manmånad, i snitt ca 30kSEK, till samhällsbyggande verksamhet istället. Och de som klagar på priset för spelet för denna tid inser inte vad vi andra samhällsmedborgare får betala i form av utebliven produktivitet. Så, sätt fart på röven nu och försörj dig själv!
Du utgår från att dessa timmar tagits från produktivitet, inte fritid, men det är rätt uppenbart att så är inte fallet.
Citera
2015-12-29, 08:11
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
*garvböl*

Är du säker på att du inte "råkade" sätta ett skott i pallet på Danse nere vid Cambridge Station? De blir rätt sura om man skjuter annat än sagge i fejjan på dem

Är hundra på det. Alltid när deras helikopter och deras rövpirater dykt upp här jag alltid gått åt andra hållet.

Helikoptern började helt enkelt peppra mig när den hade slut på raiders.

Citat:
Ursprungligen postat av tangentryttaren

Egentligen gillar jag inte någon av factionsen utan jag gillar lone wanderer känslan men nu gick jag för långt med Bröderna stål denna gång.

Vart ledsen när jag inte kunde starta krig med minutemen och bli helt självständig från alla factions i tidigare playthrough

Jo spelet är mer restriktivt än någonsin på många punkter
Citera
2015-12-29, 08:13
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Lyckligtvis för samhället kan du i fortsättningen använda dessa 140 timmar, dvs ca 1 manmånad, i snitt ca 30kSEK, till samhällsbyggande verksamhet istället. Och de som klagar på priset för spelet för denna tid inser inte vad vi andra samhällsmedborgare får betala i form av utebliven produktivitet. Så, sätt fart på röven nu och försörj dig själv!

Vill du jobba 24h om dygnet, gör det själv ditt stolpskott.
Citera
2015-12-29, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Är på level 27 och smidigaste sättet att få tag på en biometric scanner?

Är du på USS Constitution Questen så...
Citera
2015-12-29, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Hur får man bort ett gult hus eller resterna av ett gult hus så man kan bygga signal interceptorn där?

Gå in workshopmode så bör du kunna köra "scrap" på resterna av gamla hus.
Citera
2015-12-29, 11:27
Medlem
Draedons avatar
Citat:

Din korkade jävel, jag spelar inte på jobbet och jag jobbar inte 24 timmar om dygnet. Fritid är fritid.
Citera
2015-12-29, 13:51
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Din korkade jävel, jag spelar inte på jobbet och jag jobbar inte 24 timmar om dygnet. Fritid är fritid.

Det är alltid lika störande med bittra arbetsmyror som använder sin tid till att ha en åsikt om hur andra människor ska använda sin tid för att dom själva slösar bort sina liv på meningslösa karriärer på familj och fritidens bekostnad.

Men vi kanske ska ställa oss själva frågan hur mycket går vår speltid åt på att springa ärenden och göra jobb åt våra otacksamma bybor? Jag spenderade en god tid igår med att bygga ett vindkraftverk på ett trätorn så att Sanctuary skulle få lite av en central punkt och ett landmärke. Den driver nu en trevlig ljusslinga längs huvudgatan så att det inte är så dystert om kvällarna.

Tackade nån mig för det? Nä, och materialet införskaffade jag själv.
Citera
2015-12-29, 15:18
Medlem
Min nästa spelning kommer att vara krypskytt utan vats och jag behöver eran åsikt ang min build.

S 2
P 3 (+bobblehead man får tidigt i spelet)
E 5
C 3
I 5 (+Boken där man får välja en extra point)
A 7
L 3

Perks

Rifleman
Aquaboy
L. Wanderer
Gun Nut
Scrapper
Big leagues (för närstrid)
Sneak
Ninja
Bloody Mess
Science (för recon scope)

-Någon perk jag bör lägga till/ta bort?
-Ungefär vilken ordning ska jag ta perksen?
-Kommer Big leagues vara värdelös när jag har så låg strength?
Citera
2015-12-29, 16:23
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tangentryttaren
Min nästa spelning kommer att vara krypskytt utan vats och jag behöver eran åsikt ang min build.

S 2
P 3 (+bobblehead man får tidigt i spelet)
E 5
C 3
I 5 (+Boken där man får välja en extra point)
A 7
L 3

Perks

Rifleman
Aquaboy
L. Wanderer
Gun Nut
Scrapper
Big leagues (för närstrid)
Sneak
Ninja
Bloody Mess
Science (för recon scope)

-Någon perk jag bör lägga till/ta bort?
-Ungefär vilken ordning ska jag ta perksen?
-Kommer Big leagues vara värdelös när jag har så låg strength?
Armourer, Locksmith, Hacker och Sneak är viktiga och jag skulle satsa på dem innan Aquaboy. Spola Big Leagues, bygg mot Sniper och Better Criticals (man kan göra crits utanför VATS, en sneak attack räknas som crit).
Citera
2015-12-29, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Armourer, Locksmith, Hacker och Sneak är viktiga och jag skulle satsa på dem innan Aquaboy. Spola Big Leagues, bygg mot Sniper och Better Criticals (man kan göra crits utanför VATS, en sneak attack räknas som crit).

Okej då kör vi på det !

Men hur gör jag vid närstrid då?
Citera
2015-12-29, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Det är alltid lika störande med bittra arbetsmyror som använder sin tid till att ha en åsikt om hur andra människor ska använda sin tid för att dom själva slösar bort sina liv på meningslösa karriärer på familj och fritidens bekostnad.

Men vi kanske ska ställa oss själva frågan hur mycket går vår speltid åt på att springa ärenden och göra jobb åt våra otacksamma bybor? Jag spenderade en god tid igår med att bygga ett vindkraftverk på ett trätorn så att Sanctuary skulle få lite av en central punkt och ett landmärke. Den driver nu en trevlig ljusslinga längs huvudgatan så att det inte är så dystert om kvällarna.

Tackade nån mig för det? Nä, och materialet införskaffade jag själv.

Settlers är riktigt vidriga ursäkter till människor. Man samlar material, bygger allt dom behöver, ger sig ut och får ducka laserstrålar från män i stora plåtdräkter och vertibirds, ta sig an 10 Gunners och 2 assaultrons med ett järnrör, kommer tillbaka och någon otacksam jävel gnäller på att dom är törstiga... FIXA DITT EGET JÄVLA VATTEN FÖR HELVETE!!

Det är härligt att avsluta sessionerna med att gå lös i valfri settlement med en minigun som skjuter exploderande kulor...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in