2015-12-28, 18:05
Medlem
Mackan52s avatar
Ha ha, ha ha!

BoS bråkade precis med några Gunners, naturligtvis gav jag mig in i leken och vi piskade dom. Jag fick naturligtvis döda mina Gunners-allierade efteråt men det är vad det är. Smaka på nederlagets ringmuskel jävla "riddare"!

Kommer BoS göra några repressalier mot mig? Obs. har inte spelat main quest! Har precis nu till julen uppgraderat min rigg så jag kan köra "fullt ut". Har aldrig muckat gräl med BoS som jag gör nu. Nu ska de få, nu jävlar ska de alla få!

Vill bara veta om de kommer börja attackera mina byar. Då får jag börja samla på mig lite eldkraft och dela ut till befolkningen.
Citera
2015-12-28, 19:10
Medlem
tjenaretjenares avatar
Hur får man bort ett gult hus eller resterna av ett gult hus så man kan bygga signal interceptorn där?
Citera
2015-12-28, 19:48
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Ha ha, ha ha!

BoS bråkade precis med några Gunners, naturligtvis gav jag mig in i leken och vi piskade dom. Jag fick naturligtvis döda mina Gunners-allierade efteråt men det är vad det är. Smaka på nederlagets ringmuskel jävla "riddare"!

Kommer BoS göra några repressalier mot mig? Obs. har inte spelat main quest! Har precis nu till julen uppgraderat min rigg så jag kan köra "fullt ut". Har aldrig muckat gräl med BoS som jag gör nu. Nu ska de få, nu jävlar ska de alla få!

Vill bara veta om de kommer börja attackera mina byar. Då får jag börja samla på mig lite eldkraft och dela ut till befolkningen.
Tror inte de attackerar settlements, det är vad jag vet bara raiders å mjootants som gör det men dig ger de (Bögar of Steel, alltså) sig på on sight.

Däremot kommer du missa alla deras side quests
Citera
2015-12-28, 20:13
Medlem
Korders avatar
Spelat rätt många timmar nu och är rätt nöjd med spelet. Hade inga större förväntningar efter Skyrim, men det här liret är klart vassare. Visst, animationer och karaktärsdesign är fortfarande bland de stelaste i spelvärlden, men manusförfattandet är mycket bättre (även om man alltjämt ligger långt efter flertalet andra utvecklare i den här aspekten). Klar förbättring från F3.
Citera
2015-12-28, 20:51
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
....Sen ska jag måla mitt hus med deras blod och dricka min kvällsgrogg ur deras urgröpta skallar!
Jag får en känsla av att du inte gillar bos
Citera
2015-12-28, 20:56
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Tror inte de attackerar settlements, det är vad jag vet bara raiders å mjootants som gör det men dig ger de (Bögar of Steel, alltså) sig på on sight.

Däremot kommer du missa alla deras side quests

Det gjorde de redan innan (Det var dom som började!) så ingen skillnad alltså. Börjar ändå dela ut vapen till mina medborgare. "Ärade minutmän, bönder och heterosexuella, här har ni vapen, här har ni vapen. Vassego, ta ett raketgevär, ser du några stålbögar så knacka dom "

Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Jag får en känsla av att du inte gillar bos

Jag gillar att se dom döda....
Även lemlästade, sönderslitna av deathclaws... bloatflys som mumsar på deras kadaver.... det är väl inget fel med det?
Senast redigerad av Mackan52 2015-12-28 kl. 21:00.
Citera
2015-12-28, 21:07
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Spelat rätt många timmar nu och är rätt nöjd med spelet. Hade inga större förväntningar efter Skyrim, men det här liret är klart vassare. Visst, animationer och karaktärsdesign är fortfarande bland de stelaste i spelvärlden, men manusförfattandet är mycket bättre (även om man alltjämt ligger långt efter flertalet andra utvecklare i den här aspekten). Klar förbättring från F3.

Manus har aldrig varit Bethesdas starka sida. Det märks alldeles för tydligt att de försöker härma den gamla tidens mörka humor men det blir bara "stelt". Kan de inte hyra in några vettiga författare?
Citera
2015-12-28, 21:24
Medlem
Citat:
Det gjorde de redan innan (Det var dom som började!) så ingen skillnad alltså. Börjar ändå dela ut vapen till mina medborgare. "Ärade minutmän, bönder och heterosexuella, här har ni vapen, här har ni vapen. Vassego, ta ett raketgevär, ser du några stålbögar så knacka dom "

Jag gillar att se dom döda....
Även lemlästade, sönderslitna av deathclaws... bloatflys som mumsar på deras kadaver.... det är väl inget fel med det?

I första spelningen så körde ja minutemen men just nu kör jag med BoS
Citera
2015-12-28, 22:18
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tangentryttaren
I första spelningen så körde ja minutemen men just nu kör jag med BoS

Fakta klickade precis fram på min pip-boy här.....

Ditt spel, din playthrough. Tur att det inte är multiplayer, då hade kärnvapenapokalypsen varit ett faktum.
Citera
2015-12-28, 22:37
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
*garvböl*

Är du säker på att du inte "råkade" sätta ett skott i pallet på Danse nere vid Cambridge Station? De blir rätt sura om man skjuter annat än sagge i fejjan på dem
Citera
2015-12-28, 22:44
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zizierzrogba
Verkar vara någon bugg just där, jag har ingen mat där, och endast en säng, men det "bor" ändå 21 personer där, vilket är 1 mer än på det största stället där det finns typ 40 sängar, 100 mat osv.

Jag tycker det borde vara lite tydligare när man gör uppdrag som "förstör" andra uppdrag, det är bara på ett ställe det står "Om du gör det här så X, är du säker på att du vill fortsätta". Jag ville egentligen köra med en grupp, och gjorde så, men fick ett uppdrag av en annan som jag gjorde, och då fick jag "Mission failed", det framgick inte att om jag klarade uppdrag X så kommer Y försvinna. Jag orkade inte ladda om utan spelade färdigt och tänkte ladda om en tidigare sparning, men slutet är ju otroligt bristfälligt, tänk Fallout 1 (och säkert tvåan också) där man får en genomgång vad som hände med alla efteråt baserat på valen man gjorde. Det här är lite av ett Mass Effect 3-slut...

Ok tack. Jo det tycker jag också är störande, jag hade hellre sett ett litet mindre spel så att de istället hade finslipat såna saker.
Citera
2015-12-28, 22:52
Medlem
tongzhis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
~140 timmar och då har jag byggt upp ett antal settlements och utforskat det mesta. Känner mig, tyvärr, ganska klar.
Lyckligtvis för samhället kan du i fortsättningen använda dessa 140 timmar, dvs ca 1 manmånad, i snitt ca 30kSEK, till samhällsbyggande verksamhet istället. Och de som klagar på priset för spelet för denna tid inser inte vad vi andra samhällsmedborgare får betala i form av utebliven produktivitet. Så, sätt fart på röven nu och försörj dig själv!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in