2015-12-27, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M1159
Är det någon mera som uppmärksammat att Wifog avsiktlig eller inte har försvårat möjligheten att titta på reklamfilmer och därigenom erhålla 5 poäng?

Att numera försöka titta på reklamfilm blir ett evigt elände, då det ska klickas fram och tillbaka för att överhuvudtaget finna en reklamfilm att titta på, jag misstänker starkt att detta ofog är medvetet då de vill styra över sina användare till att betala dessa 39 kronor (till att börja med)

För min del om det skall fortsätta på detta vis, så blir det att jag förbrukar mina poäng, och sedan blir det bye bye Wifog

Verkar ju lite mysko att Wifog skulle försvåra att få betalt då reklamfinansieringen borde vara den största intäktskällan. Är nog mera troligt att annonsörerna väljer annonsmålgrupp som ska se annonserna. Men kan hålla med att det är snålt på annonserna senaste dagarna. Men har 30000 poäng att göra av med så är inte så orolig för det. Mera då på att de stänger ner innan man kunnat utnyttja poängen, men det får väl tiden utvisa.
Citera
2015-12-27, 14:34
Avslutad

Ja mysko är det allt, du har ju poäng så du klarar dig, sämre med mig men jag har tröttnat nu och gör inga försök heller.
Citera
2015-12-27, 17:48
Medlem
Arsedestroyers avatar
Undrar hur fan dom tänker på Wifog?
10.000 mb (10 gb) kostar 449:-
Hallons mobila bredband (kontant) kostar 149:- för 20.000 mb (20 gb) i 30 dagar, full 4g hastighet....
Citera
2015-12-27, 19:14
Medlem
Testade idag. Kan inte se reklam och inga enkäter finns.
Köpa bandbredd är ju rent idiotiskt då Hallon, Comviq m.fl. är mycket billigare.
Citera
2015-12-27, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arsedestroyer
Undrar hur fan dom tänker på Wifog?
10.000 mb (10 gb) kostar 449:-
Hallons mobila bredband (kontant) kostar 149:- för 20.000 mb (20 gb) i 30 dagar, full 4g hastighet....

Citat:
Ursprungligen postat av biomatec
Testade idag. Kan inte se reklam och inga enkäter finns.
Köpa bandbredd är ju rent idiotiskt då Hallon, Comviq m.fl. är mycket billigare.

@Arsedestroyer
Du till och med nämnde nyckelordet på vad skillnaden är. Wifog låter dig utnyttja det du betalat för vilket inte de andra gör vad jag vet utan när de 30 dagarna är slut får du pröjsa igen även om du har alla 20gb kvar. Så är ju en klar fördel om man inte gör av med så mycket, dessutom kan du dryga ut med reklam och enkäter när de finns så enligt mig är Wifog helt outstanding i dagsläget.

@biomatec
Ja billigare om du använder hela potten på 30 dagar men hos Wifog har du inte denna begränsning. Så är ju som vanligt man måste veta vad man behöver innan man köper.

Har själv använt Wifog i 1,5 år nu och har inte kostat mig en endaste krona. Och det är utslagsgivande för mig. Och är i dagsläget det som gör Wifog unikt på Svenska marknaden.
Senast redigerad av Senthet 2015-12-27 kl. 21:53.
Citera
2015-12-28, 15:15
Medlem
ursäkta mitt språk,,,men va helvette ,håller dem på med,jag aktivera mitt kort för 1
vecka sen,o nu säger dem att den är inaktiverad igen,och alla mina 10000 poäng är borta,,
fyfasen wifog,,byt namn till WESUCKS istället,,,nä,gör om gör rätt
Citera
2015-12-29, 13:14
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senthet
@Arsedestroyer
Du till och med nämnde nyckelordet på vad skillnaden är. Wifog låter dig utnyttja det du betalat för vilket inte de andra gör vad jag vet utan när de 30 dagarna är slut får du pröjsa igen även om du har alla 20gb kvar. Så är ju en klar fördel om man inte gör av med så mycket, dessutom kan du dryga ut med reklam och enkäter när de finns så enligt mig är Wifog helt outstanding i dagsläget.

Din beskrivning av övriga operatörers lösning stämmer dåligt. Det handlar inte alls om 30 dagar. Det kan också vara halvår, helår eller tillsvidare. Det skiftar.
Tidigare kunde man dryga ut med reklam och enkäter men det har i realiteten upphört att fungera. Vill man ha "poäng" idag så får man köpa. Och det till ett betydligt högre pris än konkurrenterna.

Citat:
Ursprungligen postat av Senthet
@biomatec
Ja billigare om du använder hela potten på 30 dagar men hos Wifog har du inte denna begränsning. Så är ju som vanligt man måste veta vad man behöver innan man köper.

Har själv använt Wifog i 1,5 år nu och har inte kostat mig en endaste krona. Och det är utslagsgivande för mig. Och är i dagsläget det som gör Wifog unikt på Svenska marknaden.

Problemet med Wifog numera är ju att man måste köpa poäng eller betala månadsavgift för att kunna använda abonnemanget, eftersom varken enkäter eller reklamfilmer fungerar tillfredsställande.
Vi har haft Wifog sen start för två år sen, men det går absolut inte att ha dem som enda kort. Man kan aldrig lita på att det funkar. Vartefter vi tömmer korten i familjen så flyttar vi över till fungerande operatörer.
Wifog är unika på det sättet att det aldrig funkar som det ska.
Citera
2015-12-29, 13:58
Medlem
PretIdiotiems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gsminfo
Din beskrivning av övriga operatörers lösning stämmer dåligt. Det handlar inte alls om 30 dagar. Det kan också vara halvår, helår eller tillsvidare. Det skiftar.
Tidigare kunde man dryga ut med reklam och enkäter men det har i realiteten upphört att fungera. Vill man ha "poäng" idag så får man köpa. Och det till ett betydligt högre pris än konkurrenterna.

Problemet med Wifog numera är ju att man måste köpa poäng eller betala månadsavgift för att kunna använda abonnemanget, eftersom varken enkäter eller reklamfilmer fungerar tillfredsställande.
Vi har haft Wifog sen start för två år sen, men det går absolut inte att ha dem som enda kort. Man kan aldrig lita på att det funkar. Vartefter vi tömmer korten i familjen så flyttar vi över till fungerande operatörer.
Wifog är unika på det sättet att det aldrig funkar som det ska.

Håller helt med dig. När nu varken reklamfilmer eller enkäter fungerar så har ju faktiskt Wifog i princip slutat fungera.
Vi gör likandant. Vi tömmer korten för att sen portera. Har man ett abete eller motsvarande har man inte tid att sitta och klicka och klicka i timtal för att sen kunna prata i 8 minuter.
Citera
2015-12-29, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M1159

Ja mysko är det allt, du har ju poäng så du klarar dig, sämre med mig men jag har tröttnat nu och gör inga försök heller.

Du måste ha en smartphone, annars funkar det ju inte. Utan ögonbindel är också en fördel för då ser man skärmen bättre.

God fortsättning ,tomten!
Citera
2015-12-29, 23:24
Medlem
servalacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turning
Du måste ha en smartphone, annars funkar det ju inte.

Nej man måste inte ha en pekmobil för att använda wifog.
Citera
2015-12-30, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av servalack
Nej man måste inte ha en pekmobil för att använda wifog.
man måste ha en 3G telefon,äldre nokia går inte,,typ 3110,,har provat
Citera
2015-12-30, 07:45
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PretIdiotiem
Håller helt med dig. När nu varken reklamfilmer eller enkäter fungerar så har ju faktiskt Wifog i princip slutat fungera.
Vi gör likandant. Vi tömmer korten för att sen portera. Har man ett abete eller motsvarande har man inte tid att sitta och klicka och klicka i timtal för att sen kunna prata i 8 minuter.
Fungerar att fylla 150 - 200 poäng nattetid eller tidigt på morgonen.
Dagtid funkar det inte alls, får typ 30 poäng efter att ha klickat en halvtimma.

Enkäterna verkar helt ha dött ut nu och skulle inte falla mig in att betala pengar!
Som någon skrev tidigare, har de väl kontonummret så lär de dra 39kr vare sig man vill eller inte.

Trist de gräver sin grav med att inte låta folk som nu vill fylla med reklam göra det, de verkar ha strypt linan extremt att tanka, förr funkade det hur bra som helst att beta av sin reklamkvot, nu funkar det inte alls dagtid och inte så många som är vaken nattetid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in