Citat:
Ursprungligen postat av
Grisbrottaren
Förra månaden drogs felaktigt flera hundra poäng en kväll, trots att jag inte använt min iPhone alls. För någon dag sedan hände samma sak igen.
Den här gången orkar jag nog inte rapportera felet till supporten, utan konstaterar att det är Wifogs officiella affärsidé numera, att inte låta användarna fylla på på annat sätt än via betalning, och att stjäla påfyllda poäng ifrån dem.
Med den poängsumma jag har på över 20.000 skulle det räcka flera år med den lilla förbrukning jag har, men börjar Wifog systematiskt stjäla poäng från mig, tar det slut innan företaget går i konkurs.
Har fått en ursäkt från Wifog nu, för den felaktiga debiteringen, och de har fyllt på min pott med dubbla den sammanlagda summan poäng från båda de ovan nämnda tillfällena.
Citat:
Ursprungligen postat av Wifog
Du har tyvärr drabbats av en felaktig debitering som har orsakats av en bakgrundsaktivitet som berör iMessage.
Nu vet jag inte exakt vad de menar med "iMessage", men det låter som en dålig ursäkt för något annat. Min iPhone har som sagt inte registrerat någon trafik under dygnet för den felaktiga debiteringen, och jag har heller varken skickat eller tagit emot något sms.
Men det lönar sig alltså att rapportera fel.