2019-03-25, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Jag har försökt betydligt mer än 40 minuter de senaste dagarna och för mig ser det ut så här. Det kommer ingen reklam, förutom någon enstaka. Kan vara att vi kryssat i helt olika när det gäller vad vi tjänar, har studerat, ålder, osv.

Förhoppningsvis börjar det rulla in reklam regelbundet för oss övriga också snart.

Det du fyller i om ålder, inkomst, vad du gör etc. har ingen inverkan på reklamen, gäller bara enkäter.

Just nu ser det ut för att mobilen är bäst att ladda med. En tid gick det bättre med datorn. Om du laddar med mobilen så lönar det sig att trycka "Översikt" ibland innan du trycker "Se reklam".
I mobilen använder jag Chrome och i datorn Firefox. Har provkörd med lite olika webläsare utan att registrera någon märkbar skillnad.
I mobilen ränsar jag Cachen i Wifog appen ganska ofta, innan tankningen varje gång bara jag kommer ihåg det. Det kan göra stor skillnad.
Reklamfilmerna ser ut att komma till olika tider nu. Ibland slår det tvärstopp, och 20 minuter senare går det av bara farten.
Citera
2019-03-26, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luniatic
Vill inte anklaga Dig för osanning eller manipulation - men önskvärt ifall Du håller
med om att en reklamfilm ger exakt 3p.

Håller Du med?

Ifall svaret är ja - försök förklara Dina 140p från bilden, det går inte att få 140p.

Bilden är manipulerad!

Godmorgon Lunitic.

Precis som de andra skriver så kan man få 1poängsbanner
Jag brukar fylla på på morgonen via datorn innan jag åker till jobbet,
sen kollar jag ibland när jag jobbar.

Då kan det komma en 1p banner efter reklamfilmen.

Så nej, det är inge fejk med min bild.
Hur lägger jag upp en film på enklaste sättet så kan jag spela in en film från mobilen som bevisar det.

Idag på morgonen var det bara 150p, men jag fick 2 banners medans jag låg och drog mig i sängen och fyllde på lite boäng. Så totalen blev 152p.

Ha en bra dag.
Citera
2019-03-26, 17:23
Medlem
drog ihop 120 p,,idag,,sen va d slut,,,om det inte kommer nytt vid 18 tiden,,
Citera
2019-03-26, 19:04
Medlem
Det fanns 150p i morse. Sen på dagen när jag testade så fanns det 30p till
Men vid 16 så var det under 150p igen.
Hörde om en del som fått över 300p idag. Wifog skruvar på potten flera ggr om dagen.
Citera
2019-03-27, 03:40
Medlem
Testade i mobilen om det fanns reklam nu kl 3, fick ihop 27p och 2 banners, 29p alltså, innan jag fick att de inte hittade en reklamfilm.

Sen gick jag upp och körde på datorn fick 12p innan det var dags att rensa kakor.
Totalt 90p idag, men 92p på ett konto då jag hade fått banners.
Citera
2019-03-27, 04:18
Medlem
Nu 20 över 4 fick jag 15p till. totalt 105p
Citera
2019-03-27, 05:12
Medlem
Märkligt ändå att det kan vara så olika. När jag kontemplerade över de senaste inläggen i tråden funderade jag en stund över om de helt enkelt börjar styra över reklamen till de som tittar via mobilen? Men vissa av er som får mycket poäng använder ju faktiskt datorn, eller hur?
Själv upplever jag det som nästintill tvärstopp senaste månaden. Har fått ihop den svindlande summan 108 p på hela månaden så här långt... Mest trepoängare (på en dag alltså...) ser jag när jag kollar historiken. Med en märklig topp på hela 69 p den 13:de.
Har inte märkt något alls av den här fantastiska poängskörden de senaste dagarna, men har också bara haft möjlighet att sitta och leta reklam någon timme framför bibblans dator innan de stänger kl 18 på senaste tiden.
DÄREMOT lever mitt wifogkonto sedan lång tid tillbaka på enkäter. Inte färre än tio stycken denna månad som alltså gett över 3000 p sammanlagt. Då får även jag många enkäter där man åker ut fast man svarat på frågor ett par minuter och trodde sig vara säker... De som faktiskt funkar betalar dock i princip det jag surfar och ringer för på wifog-kortet. Med viss hjälp av att de bjuder på Zero poängen nu då.
Citera
2019-03-27, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Märkligt ändå att det kan vara så olika. När jag kontemplerade över de senaste inläggen i tråden funderade jag en stund över om de helt enkelt börjar styra över reklamen till de som tittar via mobilen? Men vissa av er som får mycket poäng använder ju faktiskt datorn, eller hur?

Det här med att hitta reklamfilmer och enkäter är ett något tricky hantverk.
Wifog har INGEN styrning över detta alls, dom bara förmedlar det till användarna.
När det gäller antalet filmer (poäng) så är det reklamlevratören som styr. Det är de som "raggar" annonsörer och tilldelar antal filmer till användarna via Wifog.
Wifog är precis lika "förtvivlad" över dålig tillgång på filmer som vi användare, dom "lever" ju ekonomiskt av reklamen som förmedlas till oss användare.
Det kan se ut som reklamlevratören har ändrat mönster på laddningen på senare tid, och här är det några elementer att vara uppmrksam på.
Förut fick man upp meddelande "Du har nu nått taket för antalet reklamfilmer du kan se i dag. Försöka igen i morgon". Sen var det slut för den dagen.
Nu är meddelandet "Du har nu nått taket för antalet reklamfilmer du kan se för tillfället". Sen tilldelas filmer flera gånger under loppet av dagen, i olika klumpar på 15, 30, 45, osv. poäng. Man måste testa med jämna mellanrum om det har tillkommit nya filmer, och man vet heller inte när endeligt tak är nått.
Jag mistänker detta är gjord för att få mer effekt av reklamen, att vi inte bara "ruchar" gjenom all reklamen på en gång i dygnet, men är tvungen att kolla reklam flera gånger.
Sen, meddelandet "Vi hittade tyvärr inte..." har inget med att det inte finns fler filmer att göra. Det kommer upp oftare ju fler användare som är igång med laddningen för tillfället. Man kan då risikera att vara tvungen att göra många "döklick" mellan varje film, och ofta kan det löna sig att avbryta och försöka igen senare.
Jag använder själv fyra olika (pensionerade) mobiltelefoner och en dator att ladda med. Vissa perioder går det lättare att ladda med mobilen och andra med datorn. Har inte en susning om hur det där funkar, man måste bara prova sig fram.

Enkäter "is a whole different story" som jag inte skall gå igenom i detta inlägget, men om man gör rätt så finns det faktiskt rätt gott om enkäter.
Senast redigerad av yalledingo 2019-03-27 kl. 08:12.
Citera
2019-03-27, 08:39
Medlem
Potten var sänkt till 45p vid 7tiden. Nu är potten 120p.
Citera
2019-03-27, 09:32
Medlem
98 p kl.9:15. 90 reklam p och 8 banners. Som man kan se så ändrar totalpoängen sig ganska ofta, så det lönar sig att kolla så ofta man orkar om man vill ha så många poäng som möjligt. Just nu var det inte så många döklick mellan filmerna.
Citera
2019-03-27, 10:59
Medlem
Fick precis nu 60p till, potten är nu 150p. Mobilen är utan jämförelse bättre än datorn hos mig just nu, inte en enda döklick.

Edit: Potten är upp i 351p kl,11:45. Då slog det plötsligt tvärstopp. Inte slut på filmerna, men bara döklick, "Vi hittade tyvärr ingen reklamfilm just nu." Skall ta en paus och se om det fortfarande finns flera filmer om en kvart.
Senast redigerad av yalledingo 2019-03-27 kl. 11:54.
Citera
2019-03-27, 13:34
Medlem
Gretzzs avatar
Jag får överhuvudtaget aldrig en reklamfilm, nu går jag inte in så ofta jag gör det mest för att kolla om det finns någon film till mig.
Att jag skulle lyckats få så många poäng så att jag kan hålla igång telefonen är nog inte att tänka på.
Nej jag misstänker starkt att Wifog sjunger på sista versen, och att nu Wifog blivit blåsta av Metro på 15 mille var nog spiken i kistan.

Jag har nog inte helt fel om det nu blir erbjudanden som kommer att kosta pengar (kanske finns redan jag är inte så insatt) Wifog kan helt enkelt inte finansiera detta med bara reklamfilmer.

Vad som händer i fortsättningen bryr jag mig inte om, då jag helt enkelt har givit upp Wifog och skaffat mig andra möjligheter.

Wifog
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in