Citat:
Ursprungligen postat av
Gissa vem
Märkligt ändå att det kan vara så olika. När jag kontemplerade över de senaste inläggen i tråden funderade jag en stund över om de helt enkelt börjar styra över reklamen till de som tittar via mobilen? Men vissa av er som får mycket poäng använder ju faktiskt datorn, eller hur?
Det här med att hitta reklamfilmer och enkäter är ett något tricky hantverk.
Wifog har INGEN styrning över detta alls, dom bara förmedlar det till användarna.
När det gäller antalet filmer (poäng) så är det reklamlevratören som styr. Det är de som "raggar" annonsörer och tilldelar antal filmer till användarna via Wifog.
Wifog är precis lika "förtvivlad" över dålig tillgång på filmer som vi användare, dom "lever" ju ekonomiskt av reklamen som förmedlas till oss användare.
Det kan se ut som reklamlevratören har ändrat mönster på laddningen på senare tid, och här är det några elementer att vara uppmrksam på.
Förut fick man upp meddelande "Du har nu nått taket för antalet reklamfilmer du kan se i dag. Försöka igen i morgon". Sen var det slut för den dagen.
Nu är meddelandet "Du har nu nått taket för antalet reklamfilmer du kan se för tillfället". Sen tilldelas filmer flera gånger under loppet av dagen, i olika klumpar på 15, 30, 45, osv. poäng. Man måste testa med jämna mellanrum om det har tillkommit nya filmer, och man vet heller inte när endeligt tak är nått.
Jag mistänker detta är gjord för att få mer effekt av reklamen, att vi inte bara "ruchar" gjenom all reklamen på en gång i dygnet, men är tvungen att kolla reklam flera gånger.
Sen, meddelandet "Vi hittade tyvärr inte..." har inget med att det inte finns fler filmer att göra. Det kommer upp oftare ju fler användare som är igång med laddningen för tillfället. Man kan då risikera att vara tvungen att göra många "döklick" mellan varje film, och ofta kan det löna sig att avbryta och försöka igen senare.
Jag använder själv fyra olika (pensionerade) mobiltelefoner och en dator att ladda med. Vissa perioder går det lättare att ladda med mobilen och andra med datorn. Har inte en susning om hur det där funkar, man måste bara prova sig fram.
Enkäter "is a whole different story" som jag inte skall gå igenom i detta inlägget, men om man gör rätt så finns det faktiskt rätt gott om enkäter.