Citat:
Ja det är bl.a. sånt som gör det så otrevligt med HR, någon annan bestämmer hur varmt man ska ha det i lägenheten och den personen som bestämmer gynnas själv av att sänka så mycket som möjligt. Bättre med BR just eftersom alla är ägare med samma mål så alla både bor där och äger själva.
Tror man kan bli lidande pga andras inflytande både i hyres- och bostadsrätt, bara på lite olika sätt. Får man en sjuk i huvet hyresvärd så är det okul. Får man taskiga "kompisar" i BRF är det också trist.
Vet att alla ibland drar åt samma håll, ibland inte. Lite komiskt en BRF som jag hade en kompis i förr, de avskaffade all städning för det skulle bli billigare att sköta det själva. Men ingen kände sig manad att städa, sunkigare trappupgång har jag nog aldrig sett.

Bodde i BRF som barn och vi hade en granne som hatade oss. Jag vet inte riktigt varför. Eftersom vi inte bröt mot ngt som BRF satt upp så försökte han bli av med oss på annat sätt. Anmälningar till kommunen om sanitära olägenheter (vår katt råkade traska över hans tomt en gång) och liknande. Han var verkligen grannen från helvetet.
Kanske spelar in när jag tänker på HGF, kära minnen! Vi hade en skitstökig granne här i mitt hyreshus men vi fick honom vräkt.
Inget i livet är problemfritt!
Sen är det ju så med pengar att de som redan har mkt pengar kan ofta göra mer pengar och spara på olika sätt. Vi som startar på noll, vi måste leva dyrare just för att vi inte har råd att göra saker billigt för oss. (Låter bakvänt men är ju sant, taskig ekonomi leder till att man inte kan bli så långsiktig.)