2015-12-21, 21:54
Medlem
Hej!
Tycker de är allt för mycket folk som söker bostad och gnäller att det inte finns något.. Köp en för helvete! Vad gör ni av era pengar egentligen?
Så min fråga är varför köper inte fler personer lägenhet?
Varför super ni upp hela lönen istället för att spara till kontantinsats?
Eller trivs ni så bra i hyresghetton?
Citera
2015-12-21, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av estet10
Hej!
Tycker de är allt för mycket folk som söker bostad och gnäller att det inte finns något.. Köp en för helvete! Vad gör ni av era pengar egentligen?
Är du av uppfattningen att man bör spara ihop till det man vill köpa, eller att man bör slå till och betala efterhand? Har du köpt ditt boende rent och hur såg i så fall den kalkylen ut?
Citera
2015-12-21, 21:59
Medlem
Citat:
Hej!

Hyr en lgh mitt i stan och inte ett ghetto. Pga priset har det tagit en lång stund att skrapa ihop till en lya. Nu har jag 1.3milj att spendera och har således köpt en br.

Alla kan inte lägga undan 2500-5000/mån för att på så sätt inom en överskådlig framtid ha en kontantinsats. Vad arbetar du med hot shot?
Citera
2015-12-21, 22:00
Medlem
Xer0s avatar
Min kompis gör det för att han vill slippa ta ansvar.
Han vill kunna ringa hyresvärden och gnälla om det är något som inte funkar.

I alla Brf:er finns det också en någorlunda inkompetent styrelse som hittar på en massa skit, och som skall se till att typ all fungerar samtidigt som dom har jobb att sköta.
Citera
2015-12-21, 22:03
Medlem
Känns för min del inte värt att skuldsätta mig för resten av livet, för ett råtthål i väggen även om det är ett trevligare råtthål än dito hyresmotsvarighet. Priserna idag känns med andra ord för uppskruvade och bygger på ständiga prisökningar, ngt jag inte själv tror är möjligt särskilt inte om räntan återgår till sin historiska normalnivå. Grattis till alla som redan är inne på den heta bostadsmarknaden o fått del av den hysteriska prisökningen, men risken är ju ofantligt mkt större för oss som kliver in sent dvs nu eller imorgon och som redan missat uppgångståget.

Men visst om alla lydde dig så skulle ju ditt boende öka ääääännu mer än det redan gjort, så visst skulle du gynnas.
Citera
2015-12-21, 22:04
Medlem
Gbg-Smokes avatar
E du dum i huvudet eller din bortskämda slampa. Föddes du med silverskeden intryckt i röven eller? Folk som bor i hyresrätt har ju inte något annat alternativ eftersom dom varken har pengar eller i värsta fall kanske inget jobb heller. Jag var tvungen att bo i hyresrätt som många andra när jag var ung men jag jobbade upp mig sparade till en kontantinsats gick och tog mig ett lån men gud vilken lång väg det har varit. Du är la en sån person som har föräldrar som satte in pengar till dig och gav dig en kontantinsats, Eller så köpte dom en bostad till dig jag kräks på såna som dig vad ska du göra när dina stackars föräldrar går bort du komma inte klara dig en månad.

Alla människor har inte rika och perfekta föräldrar.
Citera
2015-12-21, 22:32
Medlem
(FB) Tala om för relativt ny flickvän att jag fått ärva 1 miljon?

Jaha.. så du har alltså ärvt 1 miljon och sitter här och spelar tuff?

Loser.
Citera
2015-12-21, 22:35
Medlem
Tratts avatar
Priserna känns just nu väldigt höga. Ja, kan jag köpa en lägenhet i stan och betala lika mycket som för min nybyggda hyresrätt. Problemet är när räntorna höjs kommer bostadsrätten bli dyrare, när folk inte har råd att betala räntorna för de inte amorterat lånen, blir många lägenheter lediga på kort tid och priset går ned. En prisnedgång på 5-10% är inte omöjlig och jag känner inte att förlora 200 000 på mindre än ett år.
Citera
2015-12-21, 22:44
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gbg-Smoke
E du dum i huvudet eller din bortskämda slampa. Föddes du med silverskeden intryckt i röven eller? Folk som bor i hyresrätt har ju inte något annat alternativ eftersom dom varken har pengar eller i värsta fall kanske inget jobb heller. Jag var tvungen att bo i hyresrätt som många andra när jag var ung men jag jobbade upp mig sparade till en kontantinsats gick och tog mig ett lån men gud vilken lång väg det har varit. Du är la en sån person som har föräldrar som satte in pengar till dig och gav dig en kontantinsats, Eller så köpte dom en bostad till dig jag kräks på såna som dig vad ska du göra när dina stackars föräldrar går bort du komma inte klara dig en månad.

Alla människor har inte rika och perfekta föräldrar.

Vad är det där för skitsnack? Vad är problemet med att föräldrarna går in med kontantinsatsen och köper en lägenhet åt en under exempelvis studieperioden?

Vissa föräldrar ser gärna att barnen har ambitioner, och gör således allt för att uppmuntra det. Att ordna med en trygg boendesituation är helt naturligt.
Citera
2015-12-21, 22:46
Citat:
Hej!

Man kanske inte vill vara slav under bankens räntesats?
Citera
2015-12-21, 22:54
Medlem
Tillbakablickens avatar
Citat:
Inte råd?

Ja, vad fan tror du?
Är det ovanligt att inte ha en halv miljon+ liggandes i sina yngre år?
Citera
2015-12-21, 23:03
Avstängd
kurt-sunes avatar
Man säger ofta att hyresrätten är bra för de som inte har råd, men det är precis tvärtom.

De som inte har råd är de som verkligen borde äga sitt eget boende, eftersom det är mycket billigare i förlängningen.

Är det något man ska satsa sina sista pengar på så är det en egen ägd bostad kan jag tycka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in