2015-12-27, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Effekten höll i sig i någon timme ungefär. Kan inte riktigt beskriva känslan, men jag blev kolugn och liksom lycklig, och inte alls lika "dum i huvudet" och omdömeslös som man blir av brännvin t.ex. Det var ärligt talat bland det skönaste jag upplevt hittills.

Jag mår inte alls bra av Cannabis. Känner att jag blir paranoid och konstig. Därför har jag alltid hållt mig till alkohol, som har gett mig det lugn och det självförtroende jag behövt.

Nån timme? När jag tar sub sitter effekten i en hel dag av 1mg i näsan.
Brukar fylla på med 1mg till på kvällen om jag tog det tidigt dock för då har det bästa avtagit.

Sub har så lång halveringstid att om jag dricker alkohol dagen efter jag tagit sub så blir jag svagt subbad igen.

Säker på att det ens var sub du tog?
Citera
2015-12-27, 23:52
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooxan
Nån timme? När jag tar sub sitter effekten i en hel dag av 1mg i näsan.
Brukar fylla på med 1mg till på kvällen om jag tog det tidigt dock för då har det bästa avtagit.

Sub har så lång halveringstid att om jag dricker alkohol dagen efter jag tagit sub så blir jag svagt subbad igen.

Säker på att det ens var sub du tog?

Jag tog ganska lite, kanske 1/2-1/3 tablett som jag snortade. Kanske därför det inte höll i sig längre.

Jag hade druckit brännvin ca 1 timme innan men kände att salongsberusningen liksom ersatts av det stilla lugn jag fick av subutexen. Jo jag är helt säker på att det var sub.
Citera
2015-12-28, 00:03
Medlem
Citat:
Jag tog ganska lite, kanske 1/2-1/3 tablett som jag snortade. Kanske därför det inte höll i sig längre.

Jag hade druckit brännvin ca 1 timme innan men kände att salongsberusningen liksom ersatts av det stilla lugn jag fick av subutexen. Jo jag är helt säker på att det var sub.

En halv tablett (om det var en vanlig sub 8mg) är en överdos för en nybörjare. Du borde ligga över toalettstolen och spy som en räka i flera timmar om du snortade en halv 8a på en gång.

Man ska dela tabletten i 8 delar och ta en halv del första gången för att se om det räcker och sen ta en halva till om det inte räckte.
Citera
2015-12-28, 00:20
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
En halv tablett (om det var en vanlig sub 8mg) är en överdos för en nybörjare. Du borde ligga över toalettstolen och spy som en räka i flera timmar om du snortade en halv 8a på en gång.

Man ska dela tabletten i 8 delar och ta en halv del första gången för att se om det räcker och sen ta en halva till om det inte räckte.

Vet inte mg på tabletten, men iom att jag har hög tolerans när det gäller brännvin så kanske det inte är konstigt att påverkan blev relativt lätt. Jag har hög tolerans när det gäller det mesta, utom just Cannabis, som jag mår dåligt av redan efter ett par bloss.
Citera
2015-12-28, 08:05
Medlem
Citat:

Min flickvän tog en hel 8a första gången utan tolerans utan att spy tog den under tungan dock så de där med mängd är ju väldigt individuellt
Citera
2015-12-28, 10:47
Medlem
strezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOOSEMAN
Ja ju längre man väntar desto bättre men minst 24h imo

Alright!

Tur man har benso så man kan stå ut i några dagar.
Citera
2015-12-28, 11:21
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Några kommer att få dom filmerna, men inte alla.
En som har dom säger att är mkt enklare att ta IV än Suboxone om man känner för det

Jag uppfattade det som att de vill att alla ska gå över till filmerna fast än så länge måste de skrivas ut på licens. När de väl blir godkända för Sverige kommer nog många fler få de.
Det var aktuellt för mig för drygt en månad sedan, sen frågade jag läkaren om inte de måste vara mycket lättare att IVa (om man bortser från tramset att suboxone är såå hemskt att IVa). Han träffade en representant från läkemedelsföretaget som försäkrade att det inte var så, att de var svårlösta i vatten (men samtidigt försvinner snabbt i munnen så det tror jag vad jag vill om, möjligtvis behöver man tillsätta lämplig kemikalie). Sen har det inte hänt mer med mitt ärende.

Jag har ren buprenorfin nu, vill av princip inte ha naloxon eftersom det inte är bättre på något sätt, gör inte ens vad de påstår att det ska göra, totalt meningslös tillsats som de luras att betala extra för av schering-plough.
Film är åtminstone bättre än sublinguala resoribletter, det går jag med på.
Citera
2015-12-28, 19:55
Medlem
RapLifes avatar
Citat:
Jag har testat det några gånger nu (har aldrig tagit opiater tidigare) och jag mådde skitbra på det. Jag svävade som på moln. Innan har jag bara druckit alkohol utan att ta några andra droger. Subutexen fick mig att bli väldigt lugn och nästintill euforisk. Men många drogbrukare på forumet menar att det är skit. Skit i förhållande till vad? Riktigt heroin/morfin?

Jag mådde iallafall kanon på det.

Har du inget att jämföra med är det såklart den bästa opioiden du har provat. Det skulle för mig vara enklare att göra en lista vilka opioider jag tycker är sämre/klenare än sub. En lista på vilka jag hellre tar skulle bli ganska lång.

Angående bupfilmen, borde det inte bli som nån klibbig smet om man ska försöka lösa den? Någon som vågat prova IVa den? Sublingualt tycker jag den funkar finfint med tanke på att den ändå innehåller naloxon.
Citera
2015-12-29, 03:09
Medlem
Kan kan man väl men risken är väldigt liten om man är frisk för övrigt.
Sub verkar både som en partiell agonist och antagonist så den är väldigt ofarlig jämfört med andra opioider.

Blandar man med benso eller alkohol blir den genast mycket farligare dock.
Senast redigerad av Wooxan 2015-12-29 kl. 03:12.
Citera
2015-12-29, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anabolix
Okej, tack!

Jag tog massa valium tillsammans med Tramadol och alkohol en gång och överlevde, var inte i självskadesyfte men fick reda på i efterhand att det inte var så bra att ta tillsammans.. man lär så länge man lever...

Det är inte jämförbart dock. Tramadol är väldigt lite andningsdepressiv och väldigt mycket svagare än sub så där klarar man sig oftast bra fast man blandar så länge doserna inte är massiva.

Sub kan döda i helt vanliga brukardoser om man blandar med benso och/eller alkohol och har lite otur.
Citera
2015-12-29, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RapLife
Har du inget att jämföra med är det såklart den bästa opioiden du har provat. Det skulle för mig vara enklare att göra en lista vilka opioider jag tycker är sämre/klenare än sub. En lista på vilka jag hellre tar skulle bli ganska lång.

Angående bupfilmen, borde det inte bli som nån klibbig smet om man ska försöka lösa den? Någon som vågat prova IVa den? Sublingualt tycker jag den funkar finfint med tanke på att den ändå innehåller naloxon.

Dessa filmer ni pratar om är det genom programmet ni fått dessa? Har programmet själv men aldrig hört ett ljud om dessa, verkar intressanta
Citera
2015-12-29, 08:28
Medlem
Från Wikipedia "Buprenorfin är mildare än Metadon och kan inte överdoseras, däremot ökar risken att få andningsdepression. Risken för att få andningsdepression ökar även vid samtidigt intag av alkohol och bensodiazepiner.

Till skillnad från många andra opioider (agonister) ger buprenorfin (partiell agonist) endast starkare effekt i högre doser upp till en viss gräns. Därefter hindrar buprenorfinet sig själv att binda till receptorerna vilket gör att ökad effekt uteblir. Detta gör att långt gångna opioidmissbrukare med hög tolerans har svårt att få ett rus av buprenorfin, då deras tolerans är högre än buprenorfinets "tak".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in