2015-12-23, 14:11
Medlem
JiseOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOOSEMAN
Sant, sitter själv med 18mg sub i kroppen och känner inte ett skit men i början av karriären så va de inga problem att nodda. Får man fråga hur du skall gå till väga för att lägga ner? Programmet, avgiftning eller skall du göra det på egen hand?

Har ett straff att avtjäna efter nyår så jag har inget val, men vill ju äntligen lägga ner på riktigt.. Har försökt på behandlingshem 2 ggr har gått i tre månader sen har jag inte klarat av de. Hoppas och har en känsla av att de blir lättare när man passerat den tiden som för mig känns extra svår. Speciellt på behandlingshem där folk inte verkar kunna prata om nåt annat än knark...

Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Efter hur många dygn/timmar kan ni ta en annan opiat/opoid? Beror kanske på hur många mg man gått på men jag tog 4 mg igår kl 14 alltså snart 24h. Kände lite då. Men jag tror jag väntar 5 dygn denna gång

Beror på vilken jag ska kliva på och hur mycket sub jag gått på.. Men generellt brukar jag vänta 3 dygn ungefär. För fu-fentanyl 0 dygn, det slår igenom mycket enkelt. Men det beror på hur ens tillgång på vald substans ser ut också, har jag bara till ett rus väntar jag 3 dygn annars blir de att helt enkelt äta mer, hur mycket mer än vanligt beror såklart på hur mycket sub man har kvar i kroppen..
Senast redigerad av JiseOne 2015-12-23 kl. 14:21.
Citera
2015-12-23, 20:40
Medlem
RapLifes avatar
Någon som vet om det är meningen att Buprenorfin 8mg och Suboxone kommer bytas ut mot dom där sublinguala genomskinliga "filmerna" eller vad man ska säga? Vet inte vad dom heter då jag inte är med i subutexprogrammet.
Citera
2015-12-23, 21:13
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RapLife
Någon som vet om det är meningen att Buprenorfin 8mg och Suboxone kommer bytas ut mot dom där sublinguala genomskinliga "filmerna" eller vad man ska säga? Vet inte vad dom heter då jag inte är med i subutexprogrammet.

Några kommer att få dom filmerna, men inte alla.
En som har dom säger att är mkt enklare att ta IV än Suboxone om man känner för det
Citera
2015-12-23, 21:15
Medlem
KringExs avatar
Ni som tar sub och kanske har Heroin eller Oxy hemma, hur många timmar väntar ni med att ta den andra opiaten? Har börjar ogilla subs långa halveringstid
Citera
2015-12-23, 23:50
Medlem
DenverDinosaur.s avatar
Citat:
Ni som tar sub och kanske har Heroin eller Oxy hemma, hur många timmar väntar ni med att ta den andra opiaten? Har börjar ogilla subs långa halveringstid
Håller med dig om halveringstiden på Buprenorfin kan va en riktig bitch! Med oxy som jag brukar ta oralt väntar ja minst 3-4 dagar men oftast längre, Heroin brukar ja personligen kunna köra redan 12h efter men då kör ja IV, det jobbiga med detta är dock att man måste trycka i sig mer H för att komma igenom blockeringen ordentligt. Om man inte injicerar heroinet tror ja dock att man ska vänta minst 3 dagar.

Mvh
Citera
2015-12-23, 23:53
Medlem
KringExs avatar
Just nu hatar jag Buprenorfin. Eller nej inte Bup utan snarare halveringstiden.
Var 36 timmar sen jag tog 4 mg .... kunde inte vänta så jag tog RC-opiat (ca 75mg motsvarande i Morfin) Känner bara pytte pytte lite.... hur jävla länge ska jag vänta???
Citera
2015-12-23, 23:55
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenverDinosaur.
Håller med dig om halveringstiden på Buprenorfin kan va en riktig bitch! Med oxy som jag brukar ta oralt väntar ja minst 3-4 dagar men oftast längre, Heroin brukar ja personligen kunna köra redan 12h efter men då kör ja IV, det jobbiga med detta är dock att man måste trycka i sig mer H för att komma igenom blockeringen ordentligt. Om man inte injicerar heroinet tror ja dock att man ska vänta minst 3 dagar.

Mvh

Jo halveringstiden är som du säger en riktig jävla bitch!!!
Moderator kan ta bort mitt förra inlägg, fick svar på frågan
Citera
2015-12-23, 23:57
Medlem
DenverDinosaur.s avatar
Någon annan som starkt ogillar Orifarmas hårda Buprenorfin? Dom ser ut som franska B8or fast utan nått märke eller text på, dom är tuffa att krossa och svåra att få ett finmalt pulver på... Funkar gör dom ju dock men känns som dom andra sorterna gör sitt jobb bättre.
Citera
2015-12-24, 00:01
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Någon annan som starkt ogillar Orifarmas hårda Buprenorfin? Dom ser ut som franska B8or fast utan nått märke eller text på, dom är tuffa att krossa och svåra att få ett finmalt pulver på... Funkar gör dom ju dock men känns som dom andra sorterna gör sitt jobb bättre.

Dom är jobbiga att krossa och få till fint pulver ja, annars inget fel på dom.
Dom orangea (Actavis) kan man smula sönder med fingrarna. Praktiskt
Citera
2015-12-24, 00:07
Medlem
DenverDinosaur.s avatar
Ja dom orangea Actavis är underbara! Smakar gott med det är ju ett litet +
Citera
2015-12-24, 00:16
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ja dom orangea Actavis är underbara! Smakar gott med det är ju ett litet +

Smaken håller jag inte om, bara att dom är praktiskt. Vanliga B8 smakar bäst trycker jag.
Egentligen är all sub äckligt att snorta. Det enda som är gott och trevligt att dra upp i näsan är Ametamin men det tar jag aldrig
Citera
2015-12-24, 00:28
Medlem
DenverDinosaur.s avatar
Citat:
Smaken håller jag inte om, bara att dom är praktiskt. Vanliga B8 smakar bäst trycker jag.
Egentligen är all sub äckligt att snorta. Det enda som är gott och trevligt att dra upp i näsan är Ametamin men det tar jag aldrig
Okej smaken är som baken delad I början av min sub karriär kunde ja och några vänner börja må illa bara vi tänkte på den vanliga B8 smaken, nuföriden känner ja knappt av nån lukt/smak förutom just Actavis och Suboxone med apelsinsmak.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in