2015-12-26, 21:01
Medlem
ponnylover99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamnkaka
och alla dessa inslag av Efterlyst där de har intervjuat föräldrar/vänner/(fd.)klasskamrater som ALDRIG hade kunnat tro att "den här personen" brukade (t.ex.) langa, får mig att bli orolig. Jag hoppas verkligen inte att han gjorde något hemskt... :/

Jag skulle inte säga att förse sina jämnåriga kamrater med torkade växter är någonting "hemskt". Däremot finns det ett visst annat beteende som brukar vara ganska svårt att upptäcka och som, om det upptäcks, brukar resultera i en våldsam reaktion.
Citera
2015-12-26, 21:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SinSemilla-
Inblandad i detta: (FB) Marley Åsard Fredriksson mördad i Vårby 24/3-15
Berätta hur han är inblandad... ?
Citera
2015-12-27, 01:22
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinSemilla-
Inblandad i detta: (FB) Marley Åsard Fredriksson mördad i Vårby 24/3-15

Om det är så, är det naturligtvis ännu viktigare att polisen satsar alla resurser på att stoppa våldsspiralen. Att ta lagen i egna händer är ju inte något som gynnar alla de familjer och individer som drabbas. Att känna otrygghet i sin närmiljö är inget som ska förekomma i Sverige, och för 20 år sen sådär var det många inflyttande svenskar till huvudstaden som tyckte att det var ett "fynd" att flytta ut till Alby… stora, billiga lägenheter där…

Här ser man vikten av att staten arbetar förebyggande och blir mer varsamma med resurserna. De bör gå till dem som redan är här, när brott händer är det som att media inte sätter in den stora kikaren utan man ser bara det enskilda fallet? Laglöst land, tidvis.
Citera
2015-12-27, 08:45
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CMC-Urgayle
Precis. En babbe mindre att försörja - vem fan bryr sig.
Cyniskt inlägg - du borde hålla dig bättre än så! BO levde väl på musiken för övrigt? (Vilket i sig är rätt svårbegripligt efter att ha avlyssnat en av hans låtar - inte min tekopp precis - riktigt dåligt!)
Citera
2015-12-27, 08:55
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ponnylover99
Jag skulle inte säga att förse sina jämnåriga kamrater med torkade växter är någonting "hemskt". Däremot finns det ett visst annat beteende som brukar vara ganska svårt att upptäcka och som, om det upptäcks, brukar resultera i en våldsam reaktion.

Han var stjärtgosse och tafsade på fel kompis?

Men som vanligt så är det "fina grabben" som aaaalldrig skulle göra något fel men går och blir dödad bara så där av en ren slump!
Citera
2015-12-27, 14:27
Medlem
BeatConducters avatar
Idag behövs det inte mycke till för att bli knivad, räcker med fel plats på fel tidpunkt. Förmodligen nån som han har haft beef med sen tidigare.
Citera
2015-12-27, 14:43
Medlem
.Anonymouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Cyniskt inlägg - du borde hålla dig bättre än så! BO levde väl på musiken för övrigt? (Vilket i sig är rätt svårbegripligt efter att ha avlyssnat en av hans låtar - inte min tekopp precis - riktigt dåligt!)

Levde på musiken gjorde han definitivt inte, om jag ej har helt fel jobbade han på nått telesälj företag eller liknande, sen vid sidan om gjorde han väl det som de flesta ungdomar/unga vuxna gör i Stockholms förorter, sälja droger/lite andra småbrott.
Citera
2015-12-27, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Anonymous
Levde på musiken gjorde han definitivt inte, om jag ej har helt fel jobbade han på nått telesälj företag eller liknande, sen vid sidan om gjorde han väl det som de flesta ungdomar/unga vuxna gör i Stockholms förorter, sälja droger/lite andra småbrott.

Utan tvekan är det fallet.. men han förtjänade inte att dö över en småsak som drog försäljning :/ Allt fler unga hamnar i kassa situationer pga dagens drogpolitik.
Citera
2015-12-27, 15:18
Medlem
skeggmuffs avatar
Aldrig hört talas om snubben innan, men han verkar dock vara lite av en mytoman, tänker då speciellt på titeln till denna låt som uppenbarligen inte alls är sann : https://www.youtube.com/watch?v=qL5buO6z3q4
Senast redigerad av skeggmuff 2015-12-27 kl. 15:22.
Citera
2015-12-27, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skeggmuff
Aldrig hört talas om snubben innan, men han verkar dock vara lite av en mytoman, tänker då speciellt på titeln till denna låt som uppenbarligen inte alls är sann : https://www.youtube.com/watch?v=qL5buO6z3q4

Denna är mer i nivå med verkligheten https://www.youtube.com/watch?v=6uHkn4Ab6sQ
Citera
2015-12-27, 15:56
Medlem
Star Witnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Denna är mer i nivå med verkligheten https://www.youtube.com/watch?v=6uHkn4Ab6sQ

Satt han tre år på anstalt? Youtubekommentarer tyder på det.
Citera
2015-12-27, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Star Witness
Satt han tre år på anstalt? Youtubekommentarer tyder på det.

Ingen aning men av kommentarer att döma, ja.

Nån som vet om/varför han satt på anstalt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in