2015-12-25, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jag vet och jag menade inte att man ska kräva respekt, min poäng var att många av oss etniska svenskar, i bättre områden med helt andra förutsättningar har så ofantligt mycket bättre möjligheter att vara i situationer och miljöer där vi får välförtjänt respekt.

Jag vet inte vilken "respekt" en vanlig arbetarklass-svensson får förutom att man "respekterar" (uppskattar) honom på jobbet ifall han gör bra ifrån sig och att hans familj "respekterar" (älskar) honom ifall han är en juste far och make..

Precis samma sorts "respekt" som en blatte skulle kunna åtnjuta i samma situationer ifall han bara ville. Men vill han istället leka gangster då kanske räcker inte den här sortens vanlig "respekt"?

Då ville man väl hellre bli beundrad och fruktad..
Citera
2015-12-25, 11:38
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Precis som deras anhöriga gör när de beskriver dessa individer som Guds bästa barn - när de väl har lämnat detta liv..

oj va konstigt
anhöriga brukar ha annan bild av dom
Citera
2015-12-25, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
oj va konstigt
anhöriga brukar ha annan bild av dom

Anhöriga har också en tendens att "glömma" bort vissa delar/drag hos den avlidne. Man glömmer bort belastningsregistret, drogerna, svikna löften, otrohet etc etc..

Det sägs ju att man inte ska "prata illa om de döda". Enligt mig ska man inte heller ljuga om de döda..

Man kan älska en knarkare, misshandlare, bankrånare - men man kan fortfarande säga som det är/var..
Citera
2015-12-25, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Skitsnack, blattarna i förorten har samma möjligheter som alla andra, deras skolor och fritidsgårdar får betydligt mer resurser än vad svenskdominerade skolor får.
De väljer själva att leka gangster och spela tuffa.
Sveket är att samhället daltar med det kriminella patrasket av rädsla för att kallas rasistiskt.
Enligt mig så har blattarna i förorterna bättre möjligheter än svenskar ungdomar.
Citera
2015-12-25, 11:47
Medlem
Citat:
Skitsnack, blattarna i förorten har samma möjligheter som alla andra, deras skolor och fritidsgårdar får betydligt mer resurser än vad svenskdominerade skolor får.
De väljer själva att leka gangster och spela tuffa.
Sveket är att samhället daltar med det kriminella patrasket av rädsla för att kallas rasistiskt.

Tror du verkligen det.

Är det exakt samma möjligheter man har om man växer upp i ett vitt villakvarter, med två välutbildade och välavlönade föräldrar som fullt ut och på alla plan är en del av det etablerade samhället och där exakt var enda annan unges bakgrund ser likadan ut. Där man springer mellan dom välklippta villatomterna, blir bjuden på saft och tankas upp med själförtroende och självkänsla var man än sätter ner foten.

Som om man i treårs åldern blir avskjälpt ute i akalla med två föräldrar som inte kan ett ljud svenska, inte har en aning om våra normer och hur man tar sig fram i samhället och där manliga förebilder i huvudsak består av socialbidragsförsörjda cat tuggande negrer.

Exakt samma?
Citera
2015-12-25, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Tror du verkligen det.

Är det exakt samma möjligheter man har om man växer upp i ett vitt villakvarter, med två välutbildade och välavlönade föräldrar som fullt ut och på alla plan är en del av det etablerade samhället och där exakt var enda annan unges bakgrund ser likadan ut. Där man springer mellan dom välklippta villatomterna, blir bjuden på saft och tankas upp med själförtroende och självkänsla var man än sätter ner foten.

Som om man i treårs åldern blir avskjälpt ute i akalla med två föräldrar som inte kan ett ljud svenska, inte har en aning om våra normer och hur man tar sig fram i samhället och där manliga förebilder i huvudsak består av socialbidragsförsörjda cat tuggande negrer.

Exakt samma?

Och det är just dessa som vill bli "respekterade" av oss andra...
Citera
2015-12-25, 11:58
Medlem
LasseFranGnestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borato
Enligt mig så har blattarna i förorterna bättre möjligheter än svenskar ungdomar.

det där va det dummaste jag hört i hela mitt liv
Citera
2015-12-25, 12:06
Medlem
Citat:
Anhöriga har också en tendens att "glömma" bort vissa delar/drag hos den avlidne. Man glömmer bort belastningsregistret, drogerna, svikna löften, otrohet etc etc..

Det sägs ju att man inte ska "prata illa om de döda". Enligt mig ska man inte heller ljuga om de döda..

Man kan älska en knarkare, misshandlare, bankrånare - men man kan fortfarande säga som det är/var..

Fast det hör ju till mänsklighetens natur så klart, en sorgeprocess eller begravningsakt är ju inte i första hand tänkt att fungera som ett tillfälle där den avlidne ska ställas till svars, föraktas och skuldbeläggas för sina dåliga sidor.

Bara för att det finns onda och dåliga sidor utesluter ju inte det att det också finns bra och det är såklart dom man lyfter fram när någon dött.

Precis som man tex gör när någon riskkapitalist från saltsjöbaden eller liknande dör. Man väljer att under begravningsakten bortse från att han i sin livsgärning orsakade lidande och ibland för tidig död hos tiotusentals gammla och sjuka för att maximera sitt eget välbefinnande och där i mellan knullade utsatta barn mot betalning i baksätet på bmwn.

Har du aldrig varit på en begravning? Man kan få vilken skithög som helst att framstå som en liten oskylldig skolpojke med hela församlingens hycklande instämmande.

Varför skulle blattarna bete sig annorlunda i sin sorgeprocess?
Citera
2015-12-25, 12:17
Medlem
ponnylover99s avatar
Citat:

Daltar med kriminella patrask? Sverige har det sekulariserade världens mest drakoniska narkotikalagstiftning som inte hjälper någon annan än blodsugarna i toppen av samhällspyramiden (och självklart de mer organiserade kriminella). Blir du stoppad 5 gånger i veckan misstänkt för innehav av en snusdosa så kommer du också hata polisen, även om du kanske inte manifesterar det med fuck aina-rhapsodier. När du bygger upp en polisstat så skapar du också förutsättningar för osäkra individer och psykopater att hugga kniven (metaforiskt) i ryggen på sina medmänniskor. Skulle kunna vara ett motiv, säger inte att det är det. Kniv talar väl för att det är någon typ av dråp. Är det ett planerat mord så borde även finnas något motiv. "Fuck Aina", "F.T.P.", etc, tycker jag man ska ta ganska lätt på. Tomma tunnor skramlar mest. Ett annat motiv skulle kunna vara avundsjuka. Snubben var uppenbarligen omåttligt populär. Får nästan intrycket att det är som om Thåström hade blivit mördad utanför ungdomsgården i Rågsved 1978. Vem hade man misstänkt då?

Citat:
Ursprungligen postat av -heng-med-lisa-
Vad är gåta, varför tror du alla håller tyst nu? Av respekt. Ta på tjejer som inte gillade han tillbaka, det säger jag som en vän till honom och jag sa det då och jag säger det nu

Kände du honom? Läser man dina tidigare inlägg så får man snarare intrycket att du projicerar dina egna förehavanden.
Citera
2015-12-25, 12:25
Medlem
Citat:
Och det är just dessa som vill bli "respekterade" av oss andra...

Jag har aldrig sagt att dom har rätt eller ska bli respekterade.

Jag sa bara att för oss, fungerande, välmående, fullt ut i det svenska samhället etablerade erbjuds det så många andra möjligheter att känna att vi är respekterade så vi kan lättare ignorera och bortse från enskillda situationer och kompensera dom på annat håll.

Våra liv och vårt egenvärde står inte och faller med om vi lyckas förklara för en inskilld idiot att han är en idiot. Eller utmana en kille med kniv.

Har man inte så mycket tenderar man att värna mer om det lilla och den enskillda händelsen kan därigenom ses mer betydelsefull.

Jag försvarar alltså inte offrets inställning jag svarade bara på varför det som av oss ses som idioti under andra förutsättningar kan kännas mer självklart.
Citera
2015-12-25, 12:37
Medlem
Är själv invandrare och från förort och delar mening med svenskarna här. Det är någon fantasi de ahr om respekt som de har fått främst från amerikansk importerar rap-kultur. Hela världen är emot dem, samhället är emot de osv osv. Men det är ju total nonsens.

Sanningen är att decennier av misslyckad invandringspoliktik snart kommer nå sin kulm. Jag antar att detta föga var framtiden man hoppades på när man skandera multikulti. Det är problematiska människor från problematiska områden i problematiska delar av världen. Varför ta de hit?
Citera
2015-12-25, 13:02
Medlem
Handsekreterarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PJ9
Utifall någon undrade..

http://www.expressen.se/nyheter/man-...i-stockholm-1/

"Han dog som en man"
Polisen har sen tidigare bekräftat att Aiman mördades med ett stickvapen, och enligt storebrodern Mustafa var det en kniv som höggs rakt i hjärtat.
– Han backade aldrig från bråk. [b]Det var inte så att han sökte bråk, men problem sökte honom. Om det var någon som sa "kom" så backade han inte. Han såg kniven men backade inte. Min bror dog inte som en fegis, han dog som en man, säger Mustafa.

Nej, han dog inte som en man. Han dog i onödan, och det är extremt omanligt och dessutom jävligt dumt.

"Bättre fly, än illa fäkta" har vi i den utvecklade delen av världen kommit fram till sedan länge. Man tar helt enkelt inte strid med någon som är en överlägsen, eftersom det troligen leder till att man förlorar.
I ett sådant läge omgrupperar man och inväntar förstärkning, eller väntar och slår sedan till när läget förändrats till ens fördel igen. Det som räknas är att vinna, och är man död har man per definition förlorat.

"Ni skall inte dö för ert land, ni skall se till att fienden dör för sitt", som de uttryckte det redan under min tid på Arméns Jägarskola.

Nåja, det om detta.
Ni som i tråden låtit antyda att ni vet mer om händelsen får berätta vad ni vet, så att vi kommer vidare i diskussionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in