2015-12-24, 23:16
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
Spelet buggar sig så pass att det inte går att göra ett uppdrag. När man varit i the institute gjort några saker sen när man ska speak with father in CTA ruinns så blir dewt som man hamnar under banan och sakta sjunker. Någon som vet nått om hur man löser detta problem?

Mvh
Citera
2015-12-24, 23:17
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Som sagt, det är rykten, inte bekräftat av Bethesda. Jag hoppas att de blir bättre än de till Fallout 3, New Vegas hade i alla fall Lonesome Road, Old World Blues och Dead Money. Fast Honest Hearts var rätt trist.

Kul att vi tycker olika, Fallout 3:s var mycket bättre än de till NV tycker jag.

Jag kan köpa att det är lite buggar i spelet då det är så stort, men något jag inte köper är de oändliga uppdragen och buggarna där.

Minutemen - Kidnapping/Ghoul/Raider/Super mutants, de är oändliga, och man kan vara i Sanctury och idiotfan Preston säger "Ett settlement har problem, åkt dit och prata med dem", så är settlementet Sanctury där både Preston och jag befinner mig... och skiten har typ 300 i försvar... Och när man är klar säger man "de är på vår sida nu". ÅH FAN!? "Recruit more settlements", okej men kan jag då snälla få ett uppdrag som inte innebär att jag ska åka till något av de 30 settlements som JAG redan har byggt upp och som är "allierade" med oss. Vad är grejen med det? Okej om man åker till ett ställe där det redan bor folk, men när man sätter upp en beacon och fixar så att de kan bo där, och de vid senare tillfälle säger att "det här settlementet som du byggde åt oss och som vi våldgästar, det settlemnetet har bestämt sig för att stödja dig". TACK SÅ MYCKET!

Cleara den här byggnaden, oh du clearade den precis, men det var innan du fick uppdraget så vi låter en jävla Ghoul ligga gömd ensam på vinden så du i alla fall behöver åka dit igen. Eller du ska hämta den här saken, den finns där, oh du var där tidigare och rensade ut alla men det har gått 30 dagar i spelet så alla jävlar har kommit tillbaka, inklusive namngivna "bossar"...

Det är också alldeles för få battaljer mellan de olika fraktionerna, i NV stötte man ju på Legion/NCR småstrider överallt, här är det extremt sällsynt.

En sak som hade varit VÄLDIGT bra är om man kunde se på sin pipboy var i helvete ens polare är, speciellt hundjäveln som får upp spår, är man inte med så har han sprungit någontsans och man får gå och leta efter honom.

Det borde ju även fixa så att ens polare inte börjar prata med en vid helt olämpliga tidpunkter, typ när man precis ska inleda en bossfight, "Jo, jag tänkte ta tillfället i akt nu precis innan helvete brakar lös och säga att jag gillar att resa runt med dig"... OK!

Det hade också varit mycket roligare och mer utmanande om man behövde ha olika saker för att kunna använda vissa vapen, tex Minigun, det borde ha ett krav på minst X i styrka.
Citera
2015-12-24, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zizierzrogba
...
Det hade också varit mycket roligare och mer utmanande om man behövde ha olika saker för att kunna använda vissa vapen, tex Minigun, det borde ha ett krav på minst X i styrka.

Power Armor training =P Att man kanske bara orkar hålla i typ saker lika tunga som 10mm pistolen med 1 i strenght. Men jag höll med om mycket annat också, även fast jag inte kommit dit.
Citera
2015-12-24, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verdes
Är level 52 tror jag och några av dem är från att ha byggt på settlements
Det har jag kvar så där kan jag vinna lite xp

Citat:
Ursprungligen postat av torteras78
Jag tror inte du har kört dom flesta sidequests om du bara är lvl 45, det finns hur mycket som helst att explora och det finns gott om quests över hela kartan och nya ställen att rensa för xp och loot.
Många av dom i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Resten av spelet? Lvl 91 nu och gjort 8 mainquests. D.v.s inte ens "träffat" institute på riktigt. Ut och utforska och prata med folk
Haha jag gör samma misstag i varje spel, istället för att stanna upp och njuta så rushar jag alltid storyn och sedan är jag skit less på kartan när jag är klar
Citera
2015-12-26, 00:45
Medlem
tjenaretjenares avatar
Tycker Cleansing the Commonwealth uppdragen är ganska lätta men de är ganska många man behöver göra?
Citera
2015-12-26, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Tycker Cleansing the Commonwealth uppdragen är ganska lätta men de är ganska många man behöver göra?

Det är tyvärr ett utav de många repetitiva uppdragen som finns i spelet som aldrig tar slut!
Citera
2015-12-26, 01:48
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zizierzrogba
Kul att vi tycker olika, Fallout 3:s var mycket bättre än de till NV tycker jag.

Jag kan köpa att det är lite buggar i spelet då det är så stort, men något jag inte köper är de oändliga uppdragen och buggarna där.

Minutemen - Kidnapping/Ghoul/Raider/Super mutants, de är oändliga, och man kan vara i Sanctury och idiotfan Preston säger "Ett settlement har problem, åkt dit och prata med dem", så är settlementet Sanctury där både Preston och jag befinner mig... och skiten har typ 300 i försvar... Och när man är klar säger man "de är på vår sida nu". ÅH FAN!? "Recruit more settlements", okej men kan jag då snälla få ett uppdrag som inte innebär att jag ska åka till något av de 30 settlements som JAG redan har byggt upp och som är "allierade" med oss. Vad är grejen med det? Okej om man åker till ett ställe där det redan bor folk, men när man sätter upp en beacon och fixar så att de kan bo där, och de vid senare tillfälle säger att "det här settlementet som du byggde åt oss och som vi våldgästar, det settlemnetet har bestämt sig för att stödja dig". TACK SÅ MYCKET!

Cleara den här byggnaden, oh du clearade den precis, men det var innan du fick uppdraget så vi låter en jävla Ghoul ligga gömd ensam på vinden så du i alla fall behöver åka dit igen. Eller du ska hämta den här saken, den finns där, oh du var där tidigare och rensade ut alla men det har gått 30 dagar i spelet så alla jävlar har kommit tillbaka, inklusive namngivna "bossar"...

Det är också alldeles för få battaljer mellan de olika fraktionerna, i NV stötte man ju på Legion/NCR småstrider överallt, här är det extremt sällsynt.

En sak som hade varit VÄLDIGT bra är om man kunde se på sin pipboy var i helvete ens polare är, speciellt hundjäveln som får upp spår, är man inte med så har han sprungit någontsans och man får gå och leta efter honom.

Det borde ju även fixa så att ens polare inte börjar prata med en vid helt olämpliga tidpunkter, typ när man precis ska inleda en bossfight, "Jo, jag tänkte ta tillfället i akt nu precis innan helvete brakar lös och säga att jag gillar att resa runt med dig"... OK!

*asgarv* Ja, de oändliga uppdragen irriterade mig med tills jag läste att de var just det, oändliga. Efter det sket jag i dem annat än för lite XP hit och dit. Och ja, det är helt stört att komma till ett settlement och höra att de har problem med raiders... på andra sidan kartan

Och att Deacon ville ha ett heart-to-heart och förklara sin kärlek till mig á la Brokeback Mountain precis när en Legendary Glowing One ville rycka av mig armarna

Men ännu mer störande med companions är deras sabla förmåga att alltid vara i vägen. Antingen kan jag inte avancera för (till exempel) Deacon satt sig i dörrhålet eller så kan jag inte retirera eftersom Dogmeat vägrar flytta sig eller så hoppar de in i line of sight när jag skall skjuta

Värst är ändå att de kan noclippa genom mig precis som alla jävla fiender, men jag får snällt vänta på att de skall behaga flytta sig.

Och såklart de allt för konsollinspirerade kontrollerna till PC, helt retarderat och alla säkringar brända.
Citera
2015-12-26, 13:27
Medlem
Hur ser man hur många timmar man spelat och hur långt av spelet man har kvar? Tror jag har gjort hela mainstoryn, är klar med att valt sida och gjort institute.... Dock är jag bara på lvl 52.
Citera
2015-12-26, 13:50
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chev.Chelios
Hur ser man hur många timmar man spelat och hur långt av spelet man har kvar? Tror jag har gjort hela mainstoryn, är klar med att valt sida och gjort institute.... Dock är jag bara på lvl 52.

Timmarna ser du i Steam, du kan inte se exakt hur långt du har kvar av spelet. Jag var lvl 42 när jag klarade det tror jag.
Citera
2015-12-26, 14:20
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chev.Chelios

Klar och kvar... Själva poängen med öppna spel är ju att man själv väljer när det räcker. Hur lång tid något tar beror på hur man väljer att göra det. Skall man bara göra huvudberättelsen kan man göra det tämligen snabbt, men vill man utforska allt och bygga och utvecka sin karraktär kan det ta riktigt lång tid. Det är trist att många sidouppdrag bara är ett oändligt upprepande av samma sak, men det är bara att undvika dem. Eftersom fienderna också blir tuffare när man levlar så finns det nya saker att uppleva även längre in i spelet. Är på level 98 nu och känner mig inte redo att kasta in handduken!
Citera
2015-12-26, 14:37
Medlem
Hirvis avatar
Jag körde spelet med fokus på main-questen och såg min "gubbe" som en dedikerad fader, som ville hjälpa omvärlden men mest skaffa utrustning och pengar för att få snabbt som möjligt kunna rädda sin son.

Har tänkt spela om det rätt snart, men då kanske som en kvinna där main-q inte får så mycket fokus. Kanske mer elakt spelande.
Citera
2015-12-26, 21:31
Medlem
tjenaretjenares avatar
När är gamma gun som effektivast? Tycker den är ganska kass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in