Citat:
Ursprungligen postat av
IGotAGoldenTicket
Det här är ett intressant ämne men det känns som en reklamtråd i mångt och mycket.
Så blir alla dessa trådar.
Värre än det är att ytterst få vågar ifrågesätta återförsäljarna, deras ord är lag.
Vissa är ärligare än andra men något som alla har gemensamt är att dom ljuger om hur det är fullt lagligt och riskfritt.
Min teori är att det inte hade gett alls så många kunder som det gör idag.
Vilket isåfall bara är girighet.
En del har mycket att förlora och det borde vara glasklart för varje återförsäljare att vara TYDLIGA med vad som gäller.
En påstår sig ha domslut - som h*n på väldigt lång tid ännu inte kan visa upp.
En annan påstår sig ha fått skriftligt av dom på läkmedelsverket att det är OK med CBD olja trots att det innehåller THC denne visar heller inte upp det eller någon annan form av bevis som stödjer det h*n säger.
Leka med patienter sådär för att tjäna stålar?
Fult
Men folk har börjat slå positivt på urinprover nu(vet ej sticka eller analys).
En del har fått oljor beslagtagna av tull och polis.
Förhoppningsvis inser säljarna att det inte går att dölja sanningen.
Många av deras patienter har inte ens orken att ha med dessa myndigjheter att göra oavsett om dom blir dömda för brott eller ej.
Dom hade tackat nej till oljan om dom vetat att tullen och polisen kan beslagta produkten överhuvudtaget.
Nu spårade jag ur helt men den får ni ta.
Ska ni ifrågesätta mig så förväntar jag mig källor.
Mina är läkemedelsverket och domslut kring finola och någon stöld av hampa(finns på flashback).
I domslutet står det tydligt att dom inte tar ställning till oljor och andra extrakt av hampan utan endast hampan som råvara.