1. Oljan r laglig, enligt EU-beslut. Vilket Sverige r lagt att flja, vad n svenska myndigheter hvdar. Dremot kan det kanske bli problematiskt om man blir tagen fr ringa och har cannabinoidmetaboliter i kroppen, vet ej vad utfallet skulle bli i en sdan rttegng. S p det sttet r det en grzon. Men det r inte olagligt att kpa eller slja oljan som sdan, som jag har frsttt saken.
2. Nn kommenterade att oljan r "utspdd". Det r milligram CBD per krona som r av intresse hr. Vissa oljor har 18%, andra 2%, men jmfr du priset och per milligram kostar de samma allihop mer eller mindre (jmfr nr du kper varor i mataffren och jmfr kilopriset fr tv olika varor: det r kilopriset som r relevant att titta p).
3. Extraktionsmetod spelar roll. Tex den mindre koncentrerade, olivoljebaserade, oljan har utvunnits med en metod som dels r mild mot CBD:et, men ocks fr med alla andra cannabinoider som ocks har positiva effekter (antagligen r det synergin cannabinoiderna emellan som har mest inverkan p medicinska effekterna). Oljor som tex anvnder CO2 och andra br rknas som vldigt raffinerade och ej att rekommendera, enligt mig och mnga andra. Oljan tappar drigenom en hel del av sin effekt. S som ni ser finns det lngt fler saker att ta i beaktning nr man vljer olja n bara hur mnga procent som det psts att oljan hller. Vill ni lsa mer om olika extraktionsmetoder s finns det vetenskapliga studier som gjorts p detta, se till exempel nedanstende lnk:
http://cbdolja.com/extraktion-av-cbd-olja/
Full disclosure: Jag r testpilot t CBDolja.com och har anvnt deras olja till rabatterat pris de senaste tre mnaderna eller s. Kan rekommendera den, om ni undrar.