2017-10-18, 15:10
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flexibilitet
är det inte 0.2% thc som är den lagliga gränsen inom eu?
Du har helt rätt.

Citat:
The international treaties require that the entire plant is
controlled under national drug laws, although in European
countries there may be exceptions for plants which have
a*THC content not exceeding 0.2*%, if grown for fibre.
Källa: http://www.emcdda.europa.eu/system/f...7210ENN.pdf_en
Citera
2017-10-18, 16:01
Medlem
tvivales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Läste nyss att Scandinavian Hemp fick hela sitt lager beslagtaget av Polisen. Mycket intressant beslut, men antagligen handlar det om att THC-halterna var för höga och räknades därför inte som spårämnen (0.01% tror jag det är).

I vilket fall som helst är det helt absurt hur myndigheter ser på denna sak. En naturprodukt som framställs helt lagligt och dessutom hjälper tusentals svenskar med en rad olika symptom borde få vara laglig. Sätta käppar i hjulen känns som vi tyvärr har en otrygg framtid som kommer. Men hoppas inte!
Vart läste du detta någonstans? Posta gärna länk. Låter ju fullkomligt absurt.
Citera
2017-10-18, 16:39
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Läste nyss att Scandinavian Hemp fick hela sitt lager beslagtaget av Polisen. Mycket intressant beslut, men antagligen handlar det om att THC-halterna var för höga och räknades därför inte som spårämnen (0.01% tror jag det är).

I vilket fall som helst är det helt absurt hur myndigheter ser på denna sak. En naturprodukt som framställs helt lagligt och dessutom hjälper tusentals svenskar med en rad olika symptom borde få vara laglig. Sätta käppar i hjulen känns som vi tyvärr har en otrygg framtid som kommer. Men hoppas inte!
Citat:
är det inte 0.2% thc som är den lagliga gränsen inom eu?
0.2% är det som gäller. Även Nordic Med Can har haft razzia så det ska bli intressant att se hur det utvecklar sig.. Förhoppnings kan det ge upphov till en samhällsdebatt.
Citera
2017-10-18, 16:54
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvivale
Vart läste du detta någonstans? Posta gärna länk. Låter ju fullkomligt absurt.
Jag fick ett mail om detta från cbdolja-butik.com samt mejlade Scandinavian Hemp om det stämde, vilket de kunde bekräfta. Scandinavian Hemp kommer publicera ett inlägg om händelsen senare under dagen.

Mailet: https://i.imgur.com/8XGONJ7.png
Senast redigerad av .Chloe 2017-10-18 kl. 16:57.
Citera
2017-10-18, 17:54
Medlem
tvivales avatar
Citat:
Jag fick ett mail om detta från cbdolja-butik.com samt mejlade Scandinavian Hemp om det stämde, vilket de kunde bekräfta. Scandinavian Hemp kommer publicera ett inlägg om händelsen senare under dagen.

Mailet: https://i.imgur.com/8XGONJ7.png

Ok. Intressant. Men vilket fullständigt fåneri. Beslagta industrihampa som knappt har någon verkan överhuvudtaget. Väldigt låg cbd och totalt obefintlig thc halt. Vilket slöseri med skattepengar och resurser. Verkligen. Men det är ju Sovjet-Sverige vi talar om. Så varför är man förvånad?
Citera
2017-10-18, 18:35
Medlem
darkomcfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvivale
Ok. Intressant. Men vilket fullständigt fåneri. Beslagta industrihampa som knappt har någon verkan överhuvudtaget. Väldigt låg cbd och totalt obefintlig thc halt. Vilket slöseri med skattepengar och resurser. Verkligen. Men det är ju Sovjet-Sverige vi talar om. Så varför är man förvånad?

Obefintlig CBDhalt säger du? Finns svenska återförsäljare med 50%CBD i form av en tjock pasta.
Är inte bara scandinavian hemp som fått påhälsning utan Nordicmedcan har också fått allt beslagtagit.

mvh
Citera
2017-10-18, 19:18
Moderator
Humbugs avatar
Antar att Nordic Med Can AB är samma som Scandinavian Hemp eller rajdades samtliga butiker som säljer lagliga CBD-produkter? Följande skickades hur som helst ut alldeles nyss:

Citat:
Besök av polisen
Hej Alla. Aydin Darchini som är ägare av Nordic Med Can som skriver nu. Idag fick Nordic Med Can besök av Polisen. Hela besöket slutade med att vi vart av med hela vårt lager med ett värde på ca 1 miljon. Tråkigt! JA! väldigt tråkigt. Oväntat.. Njaa!

Vad händer nu?
Hemsidan är uppe och dem produkter som säljs är skalade hampafrön samt e-cigg/e-juice hörnan. Tills vi vet mer vågar vi inte ta in CBD produkter. Förhoppningsvis kommer vi inom kort kunna börja sälja våra THC fria produkter. Dom produkter som är fullspektrum får vi se när det kan bli aktuellt.

Hur påverkar detta Nordic Med Can?
Pga att vi haft en god ekonomi och låga omkostnader kommer vi till största sannolikhet klarar oss ur detta. Dock får vi börja försiktigt och ta allt steg för steg. Att bli av med ett lager värde ca 1 miljon är en tung smäll.

Vad kan jag som kund göra?
Det du kan göra är att göra din röst hörd och se till att berörande myndigheter känner till din åsikt om CBD olja från Industrihampa. Förhoppningsvis kommer vi inom kort komma ut med ett formulär som du kan skriva under och skicka in, alternativ ett online formulär du kan via BankID godkänna.

Hur köper jag CBD olja?
Om vi har flyt (tur) kanske vi kan få tillgång till ett par hundra flaskor 7% Guld i MCT olja. Om detta är så fallet kommer vi meddela era. Ett annat alternativ är att vi levererar från utlandet. Som sagt! Vi återkommer.

Slutligen
Någonstans inom mig vill jag be om ursäkt, men Nordic har inget gjort något fel. Jag kunde aldrig, inte ens i mina vildaste drömmar tänka mig att vi skulle bli behandlade på detta vis när det enda vi gör är att hjälpa människor. Att blir behandlad på detta vis när vi säljer en produkt som har mindre biverkningar än Alvedon och som hjälper så otroligt många människor säger endast en sak: Vad fan hände med Sverige?.

För tillfället är jag mållös och sitter i ett tomt kontor och undrar hur jag skall få ihop detta. Jag vill även passa på att tacka alla vänner och kunder som supportar oss i detta. Super tack! Vi skulle aldrig kunna göra detta utan er.

Som jag förstår det tillhandahåller de endast THC-fria produkter, så det är jäkligt ett jäkligt knepigt agerande från polisens sida.
Senast redigerad av Humbug 2017-10-18 kl. 19:28.
Citera
2017-10-18, 19:35
Medlem
Gestapo raidade ett flertal återförsäljare av CBD idag. Verksamheten ligger nere och vi får hoppas att det kommer igång igen. De har absolut ingenting att gå på.
Citera
2017-10-18, 19:53
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Antar att Nordic Med Can AB är samma som Scandinavian Hemp eller rajdades samtliga butiker som säljer lagliga CBD-produkter? Följande skickades hur som helst ut alldeles nyss:
Det är två olika företag och bara dessa två som blivit drabbade än så länge vad vi vet.
Citat:
Som jag förstår det tillhandahåller de endast THC-fria produkter, så det är jäkligt ett jäkligt knepigt agerande från polisens sida.
Produkterna innehåller högst 0.2% THC vilket har ansetts om lagligt, de THC-fria produkterna är lite annorlunda och innehåller ingenting eller enbart spårmängder.
Citera
2017-10-18, 20:48
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Det är två olika företag och bara dessa två som blivit drabbade än så länge vad vi vet.

Produkterna innehåller högst 0.2% THC vilket har ansetts om lagligt, de THC-fria produkterna är lite annorlunda och innehåller ingenting eller enbart spårmängder.

Ok, ja då talar vi ju fortfarande inom lagens råmärken.
Antar att man är ute efter ett prejudikat här och isar det sig att man kan döma på detta måste man ju även betrakta lagliga hampabönder som syndare. Kan slå rejält fel om det vill sig illa.
Citera
2017-10-19, 11:23
Medlem
flexibilitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Ok, ja då talar vi ju fortfarande inom lagens råmärken.
Antar att man är ute efter ett prejudikat här och isar det sig att man kan döma på detta måste man ju även betrakta lagliga hampabönder som syndare. Kan slå rejält fel om det vill sig illa.

är sjukt glad att jag valt att köra på charlottes produkter som anlyserar varje batch och bevisligen är helt fria från thc. borde inte finnas någon risk att bli utan i framtiden eftersom de inte innehåller något olagligt.
Citera
2017-10-19, 12:27
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
är sjukt glad att jag valt att köra på charlottes produkter som anlyserar varje batch och bevisligen är helt fria från thc. borde inte finnas någon risk att bli utan i framtiden eftersom de inte innehåller något olagligt.
Scandinavian Hemp säljer även Charlotte's Web men fick ändå hela sitt lager beslagtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in