Antar att Nordic Med Can AB är samma som Scandinavian Hemp eller rajdades samtliga butiker som säljer lagliga CBD-produkter? Följande skickades hur som helst ut alldeles nyss:
Citat:
Besök av polisen
Hej Alla. Aydin Darchini som är ägare av Nordic Med Can som skriver nu. Idag fick Nordic Med Can besök av Polisen. Hela besöket slutade med att vi vart av med hela vårt lager med ett värde på ca 1 miljon. Tråkigt! JA! väldigt tråkigt. Oväntat.. Njaa!
Vad händer nu?
Hemsidan är uppe och dem produkter som säljs är skalade hampafrön samt e-cigg/e-juice hörnan. Tills vi vet mer vågar vi inte ta in CBD produkter. Förhoppningsvis kommer vi inom kort kunna börja sälja våra THC fria produkter. Dom produkter som är fullspektrum får vi se när det kan bli aktuellt.
Hur påverkar detta Nordic Med Can?
Pga att vi haft en god ekonomi och låga omkostnader kommer vi till största sannolikhet klarar oss ur detta. Dock får vi börja försiktigt och ta allt steg för steg. Att bli av med ett lager värde ca 1 miljon är en tung smäll.
Vad kan jag som kund göra?
Det du kan göra är att göra din röst hörd och se till att berörande myndigheter känner till din åsikt om CBD olja från Industrihampa. Förhoppningsvis kommer vi inom kort komma ut med ett formulär som du kan skriva under och skicka in, alternativ ett online formulär du kan via BankID godkänna.
Hur köper jag CBD olja?
Om vi har flyt (tur) kanske vi kan få tillgång till ett par hundra flaskor 7% Guld i MCT olja. Om detta är så fallet kommer vi meddela era. Ett annat alternativ är att vi levererar från utlandet. Som sagt! Vi återkommer.
Slutligen
Någonstans inom mig vill jag be om ursäkt, men Nordic har inget gjort något fel. Jag kunde aldrig, inte ens i mina vildaste drömmar tänka mig att vi skulle bli behandlade på detta vis när det enda vi gör är att hjälpa människor. Att blir behandlad på detta vis när vi säljer en produkt som har mindre biverkningar än Alvedon och som hjälper så otroligt många människor säger endast en sak: Vad fan hände med Sverige?.
För tillfället är jag mållös och sitter i ett tomt kontor och undrar hur jag skall få ihop detta. Jag vill även passa på att tacka alla vänner och kunder som supportar oss i detta. Super tack! Vi skulle aldrig kunna göra detta utan er.
Som jag förstår det tillhandahåller de endast THC-fria produkter, så det är jäkligt ett jäkligt knepigt agerande från polisens sida.