2015-12-25, 04:11
Bannlyst
Det r bara sm-fittor och 00r som hller p med CBD olja, troligen i brist p serisa kontakter.
Citera
2015-12-25, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Machmud
Det r bara sm-fittor och 00r som hller p med CBD olja, troligen i brist p serisa kontakter.

Serisa kontakter om vad? Bra weed? Du vet att det inte r samma sak va? Du vet vl att det inte handlar om att bli stenad utan att hjlpa sjukdomar.

Tycker du kan hoppa till vilken annan trd i CB-forumet med ditt snack. Du har uppenbarligen inte frsttt ngonting.
Citera
2015-12-25, 12:25
Medlem
Stenad-af-Ograss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-stand
Serisa kontakter om vad? Bra weed? Du vet att det inte r samma sak va? Du vet vl att det inte handlar om att bli stenad utan att hjlpa sjukdomar.

Tycker du kan hoppa till vilken annan trd i CB-forumet med ditt snack. Du har uppenbarligen inte frsttt ngonting.
Don't feed the troll...
Citera
2015-12-25, 13:07
Medlem
IGotAGoldenTickets avatar
Det hr r ett intressant mne men det knns som en reklamtrd i mngt och mycket.
Citera
2015-12-25, 14:49
Medlem
Cannamupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IGotAGoldenTicket
Det hr r ett intressant mne men det knns som en reklamtrd i mngt och mycket.

S blir alla dessa trdar.
Vrre n det r att ytterst f vgar ifrgestta terfrsljarna, deras ord r lag.

Vissa r rligare n andra men ngot som alla har gemensamt r att dom ljuger om hur det r fullt lagligt och riskfritt.
Min teori r att det inte hade gett alls s mnga kunder som det gr idag.
Vilket isfall bara r girighet.

En del har mycket att frlora och det borde vara glasklart fr varje terfrsljare att vara TYDLIGA med vad som gller.
En pstr sig ha domslut - som h*n p vldigt lng tid nnu inte kan visa upp.
En annan pstr sig ha ftt skriftligt av dom p lkmedelsverket att det r OK med CBD olja trots att det innehller THC denne visar heller inte upp det eller ngon annan form av bevis som stdjer det h*n sger.

Leka med patienter sdr fr att tjna stlar?
Fult
Men folk har brjat sl positivt p urinprover nu(vet ej sticka eller analys).
En del har ftt oljor beslagtagna av tull och polis.
Frhoppningsvis inser sljarna att det inte gr att dlja sanningen.
Mnga av deras patienter har inte ens orken att ha med dessa myndigjheter att gra oavsett om dom blir dmda fr brott eller ej.
Dom hade tackat nej till oljan om dom vetat att tullen och polisen kan beslagta produkten verhuvudtaget.

Nu sprade jag ur helt men den fr ni ta.
Ska ni ifrgestta mig s frvntar jag mig kllor.
Mina r lkemedelsverket och domslut kring finola och ngon stld av hampa(finns p flashback).
I domslutet str det tydligt att dom inte tar stllning till oljor och andra extrakt av hampan utan endast hampan som rvara.
Citera
2015-12-25, 15:11
Medlem
Cannamupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen300
Men din syn p detta r ju sjukligt onyanserad. Det r fullt lagligt att inneha hampaprodukter, svl fr fdorelaterade avsikter som fr klder. Dessa innehller sm mngder THC. ven hampafrn innehller en liten liten mngd THC, och dessa kkar svl fglar som mnniskor.

Jag skulle dock ocks grna vilja se en klla p EU-grejen.

terigen dock, hur kommer det sig, tror du, att man har kunnat slja CBD-olja i minst ett par r (vet ej nr det brjade sljas p riktigt) i Sverige, och i detta tillochmed skrivit ut att produkten innehller en liten mngd THC p sina flaskor, utan att polis eller myndigheter har satt stopp fr detta?

Hampafrn innehller inte THC vad r det fr phitt?
Min "syn" r faktum.
CBD olja gr under extrakt av hampa vilket ingen rtt nnu tagit stllning till vad jag vet.
Det finns endast ett domslut och den gller hampan som rvara.

Din frga har jag inget svar p tyvrr men det blir fortfarande inte lagligt bara fr det.
Kolla lkemedelsverkets hemsida s ser du tydligt att CBD i sin rena form r laglig.
CBD oljor som i dom allra flesta fall innehller THC r NARKOTIKA. Vad vill du ha fr fler kllor?

Du ska ha i tanke att bruk, innehav och frsljning r olika saker.
Jag talar ur en brukare/kpares synvinkel.
Citera
2015-12-25, 15:22
Medlem
IGotAGoldenTickets avatar
Citat:
Oljor innehllande narkotiska mnen
Alla oljor, extrakt eller andra beredningar som innehller ett narkotiskt mne, ven i lga koncentrationer, r narkotika. De omfattas av bestmmelserna i lagstiftningen om kontroll av narkotika. Det r drfr inte tilltet att inneha CBD-olja utan recept frn lkare. Man fr heller inte ta in oljorna till Sverige via post.

Olja som innehller cannabidiol, ven kallat CBD-olja eller hampaolja r vanligtvis framstlld ur cannabisplantor. Dessa oljor innehller mindre mngder av det narkotiska mnet tetrahydrocannabinol (THC) och en strre mngd av ett icke-narkotiskt mne cannabidiol (CBD). CBD-oljor r narkotika.

Industrihampa r cannabis av en viss sort som odlas enligt srskilda frutsttningar. Industrihampa r inte narkotika. Nr sdan industrihampa anvnds fr att tillverka CBD-olja kommer extraktet att innehlla en mindre mngd THC. THC r ett narkotiskt mne och oljor som r gjort p industrihampa och innehller THC r narkotika.
Oljor som r gjorda p frn frn cannabisplantan r inte narkotika.

https://lakemedelsverket.se/malgrupp...edel/Cannabis/

De som vill strida kommer f g genom Tingsrtt, Hovrtt, Hgsta Domstol och EU-domstolen innan det r bevisat att/om det r lagligt.

Jag hoppas verkligen CDB-oljan blir laglig, men r man inte beredd p att g igenom den hr processen fr att f rtt s fr man finna sig i att beg narkotikabrott om man kper det.
Citera
2015-12-27, 16:29
Medlem
freeworldTVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Hur skulle du jmfra ngestlindringen p cbdolja med Bensodiazepiner (eller ven riktig cannabis som ocks dmpar ngest rejlt)? (om du ngonsin tagit det dvs). Benso har ju enorm (temporr) ngestlindring men inget gott som inte har ngot ont med sig s att sga, nackdelen r ju den enorma beroendeutvecklingen bde fysiskt och psykiskt

Urskta sent svar. Men ngestlindringen p benso respektive cbdolja r tv helt olika saker enligt min erfarenhet. Cbdoljan tar bort ngesten och gr dig ngestfri. Benzon andra sidan tar bort ngesten genom att sknka dig ett kemiskt lugn. Effekten r i princip omedelbar fr cbdolja (om man gtt in sig p denna dvs) och sker, upplever jag det som, samtidigt som man har oljan under tungan. I bland kan man knna lite extra lugn ett par minuter efter intag, men thats it. Sen br man ta oljan under ett par veckor fr att f bst effekt. Det r allts en lngt mer smygande effekt vad gller ngestlindring med cbdolja (kommer i hg att jag efter en vecka med cbdolja lg i sngen och insg frvnat(!!!) att jag inte lngre levde med samma ngest jag hade haft i snart ett r pga olika orsaker och kriser, s det r en annan sorts ngestlindring helt klart).

Har inte slutat ta cbdoljan nnu s kan inte uttala mig om huruvida ngesten kommer tillbaka. Har haft ett par kortare uppehll dr det knts som just det, dock. Efter ett par dagar kommer ngesten tillbaka (knns det som) och jag har d tervnt till att anvnda cbdoljan. Kan tnka mig att nedtrappning kanske hjlper fr att undvika detta?? Men det cbdoljan gr, enligt mig och i bsta fall, r att ge dig utrymme att deala med det som ger dig ngest i stllet fr att sitta och ha ngest ver det konstant (i mitt fall handlar det vl om olika sorters livskriser som sammanfallit i tid lite vl mycket fr att det ska vara helt bekvmt och som orsakat ett ganska kraftigt och konstant ngesttillstnd som jag gtt omkring i runt ett r med innan jag brjade med cbdoljan). Men de biverkningar och bieffekter du ser med benso existerar svitt jag vet och upplevt inte p cbdolja, vilket gr den s mycket bttre n benso bara av den anledningen. Benso frstr din hjrna, bokstavligen talat. De positiva effekter som du fr av benso p kort sikt riskerar att vndas till negativa och frvrras och cementeras p lng sikt, tex. Kroniskt bruk av benzo leder ofta p lngre sikt till direkt kontraproduktiva effekter (dvs mer ngest i stllet fr mindre). Cbdoljan ska ju genom att reglera ditt endocannabinoidsystem hjlpa dig att komma i mer balans ver tid i stllet fr mindre (inte helt inlst p hur det senare fungerar dock).

Jag brjade dock inte med cbdoljan fr att lindra min ngest, utan var mer nyfiken. ngestlindringen var allts en riktigt fin bonus! Dock r jag av sikten att man har ngest av en anledning (tminstone i mitt fall beror det p konkreta orsaker i mitt liv), s jag tror att det r viktigt att frska hantera det som ger dig ngest fr att den ska frsvinna p allvar, vad det nu n m vara. Jag ska vl tillgga att jag tit en del benso i mina dagar, mest i russyfte, och erfarit bde dess positiva och negativa effekter. I dag skulle jag dock inte f fr mig att rra detta rvgift som kallas benso!
Senast redigerad av freeworldTV 2015-12-27 kl. 16:56.
Citera
2015-12-27, 16:38
Medlem
freeworldTVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannamupp
Det olagliga r inte cannabidolen utan den mikroskopiska mngden THC som finns i oljorna.
Lagen kring THC r tydlig.
Narkotika punkt slut.
Helt ren cannabidiol r lagligt men inget som dom vanligaste terfrsljarna salufr.
Lagen sger ingenting om att en viss mngd THC skulle vara lagligt utan att all THC oavsett mngder r olagligt.
ker man allts dit p "CBD" olja s r det inte fr sjlva CBDt utan fr THCt som oljorna ofta innehller.
Lkemedelsverket r vldigt tydliga med det p sin sida.

Vad r din eller deras kllor p EU lagen och att Sverige sen r tvingade till att flja denna.

Som jag frstr det r EU-beslutet sdant att det just rknar in produkter frn hampa som ett undantag. Jag vet ocks att Lkemedelsverket kritiserats fr att ha tolkat lagen utan vare sig prejudikat eller att ta med detta EU-beslut i berkningen. Det r darfr jag skrev "vad n svenska myndigheter inbillar sig". Som jag ocks skrev r det klart att detta just nu existerar i en grzon. Men k till Danmark eller vilket EU-land som helst och Cbdoljan sljs lagligt i vanliga affrer, ocks dessa gjorda av vanlig industrihampa (som klassas som all Cannabis med mindre eller upp till 0,2% THC, vilket drmed inte r kapabelt att ge dig ett sinnesfrndrande rus).

Med tanke p detta EU-beslut som finns och som i princip alla EU-lnder fljer s vore jag frvnad om texten p Lkemedelsverkets sida inte frsvinner snart. Det r en desperat myndighetstolkning som saknar std, om jag frsttt saken rtt. Det faktum att man i lugn och ro kan kpa svensktillverkad hampaolja som tillverkas och sljs ppet i Sverige tyder p att polis och andra myndigheter inser detta ven de. Hur mnga skulle kunna krnga flaskor med THC srskilt lnge via en sida dr det str ppet var man har sin hemadress och vilka som str bakom? Enligt mig tyder detta rtt starkt p att Lkemedelsverket frsker frekomma processen och det med en felaktig tolkning av den legala situationen. Det r aktivism snarare n legalism just nu frn Lkemedelsverkets sida.

Men visst, just nu r det som sagt fortfarande en grzon i s mycket att klar och tydlig praxis inte existerar och att det finns lagstiftning som str i konflikt (eller tminstone myndigheter som verkar tolka lagstiftningen i strid med annan lagstiftning eller liknande). Men att det skulle vara olagligt, svart p vitt, r det inte mycket som talar fr. Snarare tvrtom.

Av just denna anledning vntade jag med att brja ta min Cbdolja ett par mnader efter att jag mottagit den frsta flaskan eftersom jag brjade p nytt jobb och ville inte behva frklara mig och mitt "kosttillskott" vid ev. urinprov fr nyanstllda. Tar de ett urinprov hittar de ju cannabinoidmetaboliter, s som jag frstr det (ja, de kollar efter CBD ocks, det vet jag av egen erfarenhet). Nu blev det aldrig ett urinprov, men bttre att ta det skra fre det oskra om ni frgar mig vad gller detta just pga av den grzon hampaoljan befinner sig i i dag).

Hampa r ju f.. i sig ett undantag frn narkotikastrafflagen eftersom den stipulerar att Cannabis skall rknas som "alla ovanjordiska delar av Cannabis Sativa L. Indica", vilket ju skulle gra att hampan faller under densamma om man bara skulle tolka den lagen och utan hnsyn till andra lagar.
Senast redigerad av freeworldTV 2015-12-27 kl. 17:00.
Citera
2015-12-27, 16:49
Medlem
freeworldTVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Jag har en hjrntumr, har strlat ngra ggr fr den utan strre effekt. Jag har tyckt detta verkade som flum men min man ville jag skulle testa o kpte oljan t mig.. som jag tagit trots att jag fick magkatarr av den. Nu senaste Magnetkamera rntgen s fick jag besked att tumren ntligen brjat minska.
Och jag tror faktiskt att oljan har haft effekt, har knt massa nya skumma smrtor/retningar kittlande inne i skallen, och man har ju ingen knsel dr.. men min tumr vxer i huvudets strsta nerv, dr man har knsel) - drfr r jag vertygad nu - innan trodde jag den hade vxt istllet. Men nr det kittlas brukar man juh sga att ngot lker... s nu fick jag det svart p vitt.

Jag tror tyvrr att vanlig Cbdolja har fr liten effekt fr att bota dig frn din hjrntumr. Dremot tror jag att du skert kan f hjlp fr att m bttre med den. Finns mnga studier som visar p att CBD r positivt fr de som genomgr strlning, tex genom att hjlpa med aptiten (och att f i sig nring r superviktigt fr chanserna att verleva och vinna mot cancern). Den Cannabisolja som vissa sger (ej vetenskapligt bevisat dock!!!) hjlper mot tumrer r sk "Rick Simpsons Oil" som innehller MYCKET THC.

Se mer hr: http://www.zamnesia.com/content/361-...ck-simpson-oil
Senast redigerad av freeworldTV 2015-12-27 kl. 17:01.
Citera
2015-12-28, 00:39
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeworldTV
Jag tror tyvrr att vanlig Cbdolja har fr liten effekt fr att bota dig frn din hjrntumr. Dremot tror jag att du skert kan f hjlp fr att m bttre med den. Finns mnga studier som visar p att CBD r positivt fr de som genomgr strlning, tex genom att hjlpa med aptiten (och att f i sig nring r superviktigt fr chanserna att verleva och vinna mot cancern). Den Cannabisolja som vissa sger (ej vetenskapligt bevisat dock!!!) hjlper mot tumrer r sk "Rick Simpsons Oil" som innehller MYCKET THC.

Se mer hr: http://www.zamnesia.com/content/361-...ck-simpson-oil

Vad snackar du fr skit?! Jag r redan hjlpt!
Citera
2015-12-31, 00:28
Medlem
freeworldTVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Vad snackar du fr skit?! Jag r redan hjlpt!

...inte av CBDoljan d, frmodar jag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in