Citat:
Ursprungligen postat av
ZlatanMania
BW har mitt förtroende, trodde knappt mina öron när hon i 08 sa att han skulle avgå om Bangura såldes,
"Då är vårt anfallspar borta och han är ansvarig"- riktigt så enkelt är det inte, Goitom gjorde vi mer eller mindre allt i vår makt för att behålla. Bangura var bra i år men är inte oersättlig. Vem vet vad han ville bakom kulisserna? Svårt å se att han inte skulle vilja komma till en klubb med bra mycket mer pengar än AIK.
Så när vår videoanalytiker lämnat ska sportchefen återgå till att va scoutingansvarig?
Vilka tänker du på som BW värvat som dyra bomber? Sen tycker jag inte han ska få skit för att han enbart värva hemvändarna Ishizaki och Hooiveld i somras, det var
exakt det vi behövde där och då.
Swärd såklart, ingen stenkoll på vilken roll det är han har och vilken roll Kristiansson haft, var det inte Swärd som höll i fasta innan också? Eller är det Kristiansson jag blandat ihop med honom där.
Dyra floppar blandat med billiga bomber, han har hittat ett par afrikaner som slagit väl (iofs tror jag det är rena mörk-rekommendationer), återvändare är ingen superprestation och de få enda som inte tillhör dessa kategorier med BW som sportchef är Eguren, Väisinen, Brustad, Hauksson, Blomberg, Etuhu, Panos, Eero, Eliasson, Flavio, Lorentzson.
Av dessa får minst 4/11 underkänt och av dessa är 3 i sin andra vända som sportchef. I sin andra vända är 3/7 underkända, Eliasson klart oklar (även om man jag hoppas på honom), Etuhu vände fiasko till succé och känns långt från lika solklar som t.ex. Panos.
Detta är inte ett bra betyg som sportchef.
Men som du säger, det är absurdt att det skulle vara hans fel att någon kinesklubb betalar massa pengar för Bangura som vi självklart inte ska säga nej till. Goitom tror jag inte någon sportchef kunde påverka särskilt mycket heller.