2015-12-23, 20:53
Medlem
James91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoderortFTW
Såklart, men någon sorts magkänsla har man ju alltid. Mest nyfiken på om 08-tjejens åsikt är på något sett representativt.
Nej det är den inte. Hon borde hållas i köket och låta bli att snacka fotboll när hon varit på vinet.
2015-12-23, 21:05
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoderortFTW
Hur är förtroendet för BW egentligen? Era två viktigaste spelare förra året har han misslyckats med att behålla. Hörde ju att hon i 08 i princip skulle kräva bort honom om Bangura försvann, fler som tänker lika?
BW har mitt förtroende, trodde knappt mina öron när hon i 08 sa att han skulle avgå om Bangura såldes, "Då är vårt anfallspar borta och han är ansvarig"- riktigt så enkelt är det inte, Goitom gjorde vi mer eller mindre allt i vår makt för att behålla. Bangura var bra i år men är inte oersättlig. Vem vet vad han ville bakom kulisserna? Svårt å se att han inte skulle vilja komma till en klubb med bra mycket mer pengar än AIK.
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
BW gjorde det bra som scoutingansvarig, han har inte gjort det lika bra som sportchef. Tycker han ska ta klivet tillbaka nu när Kristiansson lämnat. Men det lär han inte vilja. Han är bra på att hitta okända spelare, han är urusel på att förhandla bra priser, bra detaljer, bra kontrakt, något som för mig är den främsta egenskapen hos en sportchef. Blandar gratisbomber med dyra floppar. Förlitar sig mycket på att värva tillbaka gamla spelare, men det tror jag faktiskt inte är något som han endast är ansvarig för, även om jag uttryckt mig kritiskt mot honom många gånger.
Så när vår videoanalytiker lämnat ska sportchefen återgå till att va scoutingansvarig?

Vilka tänker du på som BW värvat som dyra bomber? Sen tycker jag inte han ska få skit för att han enbart värva hemvändarna Ishizaki och Hooiveld i somras, det var exakt det vi behövde där och då.

-

Som jag förstår det sitter Stam på en alldeles för hög lön sett till prestation (mycket likt Pavey) och han själv vill spela, hans gamla klubb Tromsö är intresserade. Varför inte? Dock kanske vi bör leta efter en andramålvakt då Linnérs status är osäker.

Undrar hur jäkla dåligt Kanadas landslag måste vara om Stam, en 36-årig medelmåttig (nej jag ogillar inte Stam men hans kvalitéer är inte skyhöga) andremålvakt i allsvenskan kan va förstavalet.
2015-12-23, 21:14
Medlem
SoderortFTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Undrar hur jäkla dåligt Kanadas landslag måste vara om Stam, en 36-årig medelmåttig (nej jag ogillar inte Stam men hans kvalitéer är inte skyhöga) andremålvakt i allsvenskan kan va förstavalet.

Haha jo tack, vårat gamle träben till def-mitt Nik Ledgerwood var ju även han startlirare där, så onekligen är det ett föga imponerande gäng...
2015-12-23, 22:12
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
BW har mitt förtroende, trodde knappt mina öron när hon i 08 sa att han skulle avgå om Bangura såldes, "Då är vårt anfallspar borta och han är ansvarig"- riktigt så enkelt är det inte, Goitom gjorde vi mer eller mindre allt i vår makt för att behålla. Bangura var bra i år men är inte oersättlig. Vem vet vad han ville bakom kulisserna? Svårt å se att han inte skulle vilja komma till en klubb med bra mycket mer pengar än AIK.

Så när vår videoanalytiker lämnat ska sportchefen återgå till att va scoutingansvarig?

Vilka tänker du på som BW värvat som dyra bomber? Sen tycker jag inte han ska få skit för att han enbart värva hemvändarna Ishizaki och Hooiveld i somras, det var exakt det vi behövde där och då.

Swärd såklart, ingen stenkoll på vilken roll det är han har och vilken roll Kristiansson haft, var det inte Swärd som höll i fasta innan också? Eller är det Kristiansson jag blandat ihop med honom där.

Dyra floppar blandat med billiga bomber, han har hittat ett par afrikaner som slagit väl (iofs tror jag det är rena mörk-rekommendationer), återvändare är ingen superprestation och de få enda som inte tillhör dessa kategorier med BW som sportchef är Eguren, Väisinen, Brustad, Hauksson, Blomberg, Etuhu, Panos, Eero, Eliasson, Flavio, Lorentzson.

Av dessa får minst 4/11 underkänt och av dessa är 3 i sin andra vända som sportchef. I sin andra vända är 3/7 underkända, Eliasson klart oklar (även om man jag hoppas på honom), Etuhu vände fiasko till succé och känns långt från lika solklar som t.ex. Panos.

Detta är inte ett bra betyg som sportchef.

Men som du säger, det är absurdt att det skulle vara hans fel att någon kinesklubb betalar massa pengar för Bangura som vi självklart inte ska säga nej till. Goitom tror jag inte någon sportchef kunde påverka särskilt mycket heller.
2015-12-23, 22:24
Medlem
Citat:
BW gjorde det bra som scoutingansvarig, han har inte gjort det lika bra som sportchef. Tycker han ska ta klivet tillbaka nu när Kristiansson lämnat.

[quote=ZlatanMania
[/QUOTE]

Citat:
Swärd såklart, ingen stenkoll på vilken roll det är han har och vilken roll Kristiansson haft, var det inte Swärd som höll i fasta innan också? Eller är det Kristiansson jag blandat ihop med honom där.

Kan vara jag som missförstår dig Tlagnoj, men för att klargöra är det Ackerman som är scoutansvarig i AIK.

Gällande BW:s vara eller icke vara så har jag i alla fall fortfarande förtroende för honom. Men innan fönstret stänger måste en meriterad anfallare som kan prestera för fullt ifrån första dagen när säsongen drar igång komma in.
2015-12-23, 23:08
Medlem
Inlägg fyllt med rykten från MFF:s Svenska Fans-sida.

Jag gillar verkligen inte Kiese Thelin-ryktet. Så fruktansvärt överskattad i MFF-led.
Senast redigerad av Kommunistfittan 2015-12-23 kl. 23:14.
2015-12-23, 23:23
Medlem
Drar Bangura förlorar AIK sitt ästa anfallsvapen, långa inkast på Benht.
2015-12-23, 23:30
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:

Dyra floppar blandat med billiga bomber, han har hittat ett par afrikaner som slagit väl (iofs tror jag det är rena mörk-rekommendationer), återvändare är ingen superprestation och de få enda som inte tillhör dessa kategorier med BW som sportchef är Eguren, Väisinen, Brustad, Hauksson, Blomberg, Etuhu, Panos, Eero, Eliasson, Flavio, Lorentzson.

Av dessa får minst 4/11 underkänt och av dessa är 3 i sin andra vända som sportchef. I sin andra vända är 3/7 underkända, Eliasson klart oklar (även om man jag hoppas på honom), Etuhu vände fiasko till succé och känns långt från lika solklar som t.ex. Panos.

Detta är inte ett bra betyg som sportchef.

Men som du säger, det är absurdt att det skulle vara hans fel att någon kinesklubb betalar massa pengar för Bangura som vi självklart inte ska säga nej till. Goitom tror jag inte någon sportchef kunde påverka särskilt mycket heller.
Nuförtiden har Nebo hand om fasta situationer och har haft det ett tag. Haukur, Dickson, Blomberg, Panos, Eero och Lorentzson är i min bok godkända nyförvärv och som du säger hoppas man på att Eliasson kan få sitt förbannade genombrott snart. Väisänen var mer eller mindre Ackermans värvning men klart att BW får ses som huvudansvarig och tyvärr finns det inte mycket fotboll i Sauli.
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Drar Bangura förlorar AIK sitt ästa anfallsvapen, långa inkast på Benht.
Sakta i backarna, Sonko Sundberg är även han en jävel på att kasta långt
Senast redigerad av ZlatanMania 2015-12-23 kl. 23:43.
2015-12-24, 00:43
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Inlägg fyllt med rykten från MFF:s Svenska Fans-sida.

Jag gillar verkligen inte Kiese Thelin-ryktet. Så fruktansvärt överskattad i MFF-led.

14 matcher gjorde Kiese-Thelin och visade sig definitivt vara nyttig för vårat spel under den korta tiden. Vad grundar du på att han skulle vara överskattad hos oss? Jag byter Nikola mot Isaac alla dagar i veckan. Gillar verkligen Eriksson-ryktet också. Riktiga matchvinnare båda två.

Men allra helst skulle jag vilja att tränarposten blev klar först av allt och sen börja bygga laget utifrån hans idéer. Med det här tempot känns det tyvärr som att vi är nere på 4e eller 5e valet nu.
Senast redigerad av Balonzo 2015-12-24 kl. 00:47.
2015-12-24, 11:47
Medlem
Lurigfaxs avatar
https://twitter.com/markushansson

Sana till oss (Dif)?

Det får inte vara sant
2015-12-24, 13:16
Medlem
jaochss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurigfax

Sana till oss (Dif)?

Det får inte vara sant

Låter alldeles utmärkt, tycker jag!
2015-12-24, 13:22
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurigfax

Sana till oss (Dif)?

Det får inte vara sant

Varför skulle det inte vara ett okej namn för DIF? Jag tror faktiskt att Pelle Olsson kan få ordning på honom, Sana brister ju inte rent tekniskt men behöver nog förtroende, mer styrning och en tydlig roll.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in