Citat:
Ursprungligen postat av
Elvi
Tvivlar att han kostar 35 papp i månaden? Ni har dålig ekonomi. Känns som ni riskerar ekonomin direkt när ni börjat få kontroll på den.
Långsiktigt föredrar jag vår modell! Dessutom har vi en tränare som jobbar väldigt långsiktigt, han pratar visioner och har faktiskt känt smaken av guld. Det har väl knappast Pelle?
Gnabb mellan Stockholmsfalangerna kan vara underhållande.
Men jämförelsen mellan Pelle och Nanne kan man ju se på olika sätt. Helt klart är ju att Pelle har levererat i relation till sina resurser. Gefle har ju presterat över sina resurser (enligt tex Osynliga Handens kostnad/placerings grafer).
De har ju nått klart bättre placeringar över tid än omsättningens placering i Sverige.
Men har aldrig haft någon realistisk chans för guld. Nanne i Kalmar kom ju till en klubb som var tidiga med Brassespåret som gav laget en tillfällig topp + under guldåret hade man ju Bröderna Elmtrion samtidigt som tex MFF var inne i en för laget djup svacka. Således hade Kalmar under några år en mycket konkurrenskraftigt lag, för bra i relation till lagets långsiktiga möjligheter men just 2008 var man rätt favorittippade.
Så han har levererat men inte överlevererat i relation till lagets potential just då. De mindre lagen behöver hitta några tillfälliga fördelar eller några extrema fynd som Elm för att kunna lyckas, dessutom i kombination med att de normala topplagen underpresterar.
Att Nanne har vunnit guld är ett faktum, men tror varken det ena eller det andra om Pelle, han har i alla fall presterat bra med de resurser han levererat. Pressen i Djurgården tycks han ju klara av.
Är GAISare så jag har inget intresse av att stödja någon av DIF/Bajenfalangerna i frågan.
Däremot tror jag inte Djurgården har tillräckligt stark klubb relativt de andra topplagen, de är lite för många bra lag tycker jag. Även Häcken tror jag kommer före Djurgården i år förutom fjolårets topplag. Visst gjorde Norrköping ett jättelyft ifjol men tvivlar på att Djurgården gör om samma sak i år, men förstår givetvis att fansen hoppas, med Haris och Mrbati hade det funnits andra möjligheter till toppkänning.
Betr. Ranegie, visst var han en klasspelare i AS, såg honom massa matcher i Häcken, gjorde väl livet surt för Djurgården tex. Liksom i MFF, man minns ju målet mot HIF tex i skånederbyt. Frågan är väl var han står nu. Kan han komma tillbaka till den nivån, så är det en supervärvning.
Vi får se.