Citat:
Ursprungligen postat av
SoderortFTW
Hur är förtroendet för BW egentligen? Era två viktigaste spelare förra året har han misslyckats med att behålla. Hörde ju att hon i 08 i princip skulle kräva bort honom om Bangura försvann, fler som tänker lika?
BW gjorde det bra som scoutingansvarig, han har inte gjort det lika bra som sportchef. Tycker han ska ta klivet tillbaka nu när Kristiansson lämnat. Men det lär han inte vilja. Han är bra på att hitta okända spelare, han är urusel på att förhandla bra priser, bra detaljer, bra kontrakt, något som för mig är den främsta egenskapen hos en sportchef. Blandar gratisbomber med dyra floppar. Förlitar sig mycket på att värva tillbaka gamla spelare, men det tror jag faktiskt inte är något som han endast är ansvarig för, även om jag uttryckt mig kritiskt mot honom många gånger.
Hade inte haft något emot alls att ha in en ny människa på positionen (underdrift). Men att han ska inte bort för att Bangura lämnar, det låter som något en norra-idealist säger, inte någon med koppling till fotbollens verklighet. Han ska bort av helt andra orsaker.
Citat:
Ursprungligen postat av
SoderortFTW
Såklart, men någon sorts magkänsla har man ju alltid. Mest nyfiken på om 08-tjejens åsikt är på något sett representativt.
Det är representativt för den varianten av våra supportrar som motsvarar era som tror varenda gammal bajenlirare är(var) räddningen för er organisation.