2015-12-23, 11:59
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
F5 för F3? = FFF?
Gustaf Nilsson från Falkenbergs FF?

Om det blir han hoppas jag man plockar in någon lite mer rutinerad som kan leverera direkt också.
2015-12-23, 14:57
Medlem
Readyfreddies avatar
Gustaf Nilsson och Eero Markkanen på topp blir något att stångas med, snudd på 4 meter anfallsduo.

Det lär klarna lite imorgon

https://twitter.com/CeeMian/status/679651714836885504
"Ser fram emot snabba, tekniska, målfarliga , säsongskortssäljande julklappar från AIK imorgon. #aik"

Charlie Mian är fd lagledare i AIK så det känns trovärdigt.

Edit: Kan ju vara skrivet som ett spontant önskemål också, men det låter märkligt.
2015-12-23, 15:03
Medlem
a.e.gs avatar
Nilsson är dock inte redo för att axla manteln som anfallare i AIK.

Lite trevliga "klappar" är däremot att förväntas till sillen och nubben under morgondagen vad det verkar.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
2015-12-23, 15:07
Medlem
Nilsson från falkenberg är inte ett säsongskortssäljande nyförvärv.
2015-12-23, 15:34
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Amaro Bahtijar född 98 är nu klar för giffarna, har spelat i Ånge divison 2 tidigare och även varit på ett provspel hos Udinese.
Central mittfältare är han, 2 års lärlingskontrakt har han skrivit på.
4 nyförvärv är nu klara, Amaro är väl dock inte tänkt att konkurrera om en startplats utan mer för framtiden. Och en till född 98a har blivit uppflyttad till A-laget och fått ett lärlingskontrakt.
2015-12-23, 16:02
Medlem
ZlatanManias avatar
http://imgur.com/WE3oQei

Skämt åsido. Det brukar inte va likt BW å vänta såhär länge för att presentera välbehövliga nyförvärv. Dickson blev officiellt klar för prick ett år sedan men dessförinnan hade Blomberg, Bangura, Haukur och Brustad varit klara ett par veckor. Förvisso är det lite av en annan sits nu. Sen tror jag inte Mians tweet nödvändigtvis betyder nånting.
2015-12-23, 16:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Nilsson är dock inte redo för att axla manteln som anfallare i AIK.

Lite trevliga "klappar" är däremot att förväntas till sillen och nubben under morgondagen vad det verkar.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Gustaf Nilsson bredvid en eteblerad anfallare skulle jag ej tacka nej till.. rankar Nilsson långt före Engvall i gbg
2015-12-23, 18:34
Medlem
SoderortFTWs avatar
Hur är förtroendet för BW egentligen? Era två viktigaste spelare förra året har han misslyckats med att behålla. Hörde ju att hon i 08 i princip skulle kräva bort honom om Bangura försvann, fler som tänker lika?
2015-12-23, 18:36
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoderortFTW
Hur är förtroendet för BW egentligen? Era två viktigaste spelare förra året har han misslyckats med att behålla. Hörde ju att hon i 08 i princip skulle kräva bort honom om Bangura försvann, fler som tänker lika?
Hänger väl lite på vad som kommer istället...?
2015-12-23, 18:54
Medlem
SoderortFTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Hänger väl lite på vad som kommer istället...?
Såklart, men någon sorts magkänsla har man ju alltid. Mest nyfiken på om 08-tjejens åsikt är på något sett representativt.
2015-12-23, 19:10
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Såklart, men någon sorts magkänsla har man ju alltid. Mest nyfiken på om 08-tjejens åsikt är på något sett representativt.

Nja, Bangura gjorde det bra men personligen hade jag hoppats på lite mer från hans sida. En stark 3:a i betyg över hela säsongen kanske.
Goitom ska vi ha erbjudit ett extremt bra kontrakt och mycket annat kan man inte göra.

Nu verkar andremålvakt Stam kunna vara på väg tillbaka till Tromsö. Låter som en bra lösning för alla inblandade. Vill aldrig se honom vakta AIKs mål igen.
Försvinner Carlgren också? Håller Linnér?

Det kan verkligen inte vara lätt att vara sportchef så jag har överseende med att blir fel ibland.
2015-12-23, 19:52
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:

BW gjorde det bra som scoutingansvarig, han har inte gjort det lika bra som sportchef. Tycker han ska ta klivet tillbaka nu när Kristiansson lämnat. Men det lär han inte vilja. Han är bra på att hitta okända spelare, han är urusel på att förhandla bra priser, bra detaljer, bra kontrakt, något som för mig är den främsta egenskapen hos en sportchef. Blandar gratisbomber med dyra floppar. Förlitar sig mycket på att värva tillbaka gamla spelare, men det tror jag faktiskt inte är något som han endast är ansvarig för, även om jag uttryckt mig kritiskt mot honom många gånger.

Hade inte haft något emot alls att ha in en ny människa på positionen (underdrift). Men att han ska inte bort för att Bangura lämnar, det låter som något en norra-idealist säger, inte någon med koppling till fotbollens verklighet. Han ska bort av helt andra orsaker.

Citat:

Det är representativt för den varianten av våra supportrar som motsvarar era som tror varenda gammal bajenlirare är(var) räddningen för er organisation.
Senast redigerad av Tlagnoj 2015-12-23 kl. 19:56.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in