Flashback bygger pepparkakshus!
2015-12-19, 18:42
Medlem
svampen211s avatar
Hur stora doser tar ni? Jag blir skön på 40mg men ruset blir ju så kort så vill fylla på hela tiden, jag kan lätt dra i mig 100mg på en dag, innan trodde jag att jag skulle ODa på en sån dos. Men det är för i sig utspritt under dagen. Börjar med 40mg sen när de börjar dala tar jag 20mg till så förlängs ruset, sen 20mg igen osv. Vart nojjig igår att jag gått överstyr men toleransen ökar ju sjukt fort. Idag har jag käkat typ 80mg men tänkte dra i mig iaf 20mg till nu, sen kanske det blir lite till igen. Synd att det är så satans jävla dyrt, kommer nog behöva ta en paus när dessa är slut
Citera
2015-12-19, 20:28
Medlem
Opiatisen1988.016s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampen211
Hur stora doser tar ni? Jag blir skön på 40mg men ruset blir ju så kort så vill fylla på hela tiden, jag kan lätt dra i mig 100mg på en dag, innan trodde jag att jag skulle ODa på en sån dos. Men det är för i sig utspritt under dagen. Börjar med 40mg sen när de börjar dala tar jag 20mg till så förlängs ruset, sen 20mg igen osv. Vart nojjig igår att jag gått överstyr men toleransen ökar ju sjukt fort. Idag har jag käkat typ 80mg men tänkte dra i mig iaf 20mg till nu, sen kanske det blir lite till igen. Synd att det är så satans jävla dyrt, kommer nog behöva ta en paus när dessa är slut

Jag kör på 30mg tabletter.
Kokar upp en hel som jag injicerar, efter tidigast en kvart så sköljer jag av skeden på det som fastnat och trycker i mig resten, men ibland dröjer det betydligt mycket längre innan jag återdoserar, det beror typ helt på om jag är uttråkad. Sen kör jag väll ett piller var tredje/fjärde timme om jag har dom i mängder.

tröck i mig en 30mg precis innan jag skrev detta och ska nu faktiskt ta och lösa upp resterna från skeden innan det blir en långfilm och sen sova.
Citera
2015-12-20, 13:27
Medlem
Claviuss avatar
Drack 7 öl igår och känner mig lite sugen på att dra i mig ca 30mg lite senare i eftermiddag. Lugnt eller?
Citera
2015-12-20, 21:54
Medlem
svampen211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clavius
Drack 7 öl igår och känner mig lite sugen på att dra i mig ca 30mg lite senare i eftermiddag. Lugnt eller?

Sent svar nu men ja, så länge du inte druckit dricker något i dag så äre lugnt
Citera
2015-12-20, 23:37
Medlem
Claviuss avatar
Drog i mig 40mg och rökte en liten holk på det. Mår kanon! Aldrig mixat de två tidigare, men helvete vad jag gillar det!
Citera
2015-12-21, 19:44
Medlem
pponmms avatar
Tog 30mg OxyNorm (sög på den först, sen tuggade jag sönder den i fem delar innan jag svalde) för ca. 3h sedan, fyllde på med 15mg för 1h sedan och ytterligare 15mg 30 minuter senare. Jag känner mig mysig visst, har rökt en hel del också, men jag känner mig inte i närheten av vad H brukar ge mig.

Har inte tagit några opiater på en eller två veckor nu, senaste jag tog var ca. 1g H under fyra-fem dagar.

Min fråga är helt enkelt om jag har lite för hög tolerans och borde ta mer för att nå dit jag vill, eller om det bara är jag som har misstagit mig om vilka effekter medicinen skulle ge mig?

Tänkte iallafall fixa lite hasch-O'boy senare ikväll, det lär sätta fart på kvällen iallafall!
Citera
2015-12-21, 20:20
Medlem
Cannamupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pponmm
Tog 30mg OxyNorm (sög på den först, sen tuggade jag sönder den i fem delar innan jag svalde) för ca. 3h sedan, fyllde på med 15mg för 1h sedan och ytterligare 15mg 30 minuter senare. Jag känner mig mysig visst, har rökt en hel del också, men jag känner mig inte i närheten av vad H brukar ge mig.

Har inte tagit några opiater på en eller två veckor nu, senaste jag tog var ca. 1g H under fyra-fem dagar.

Min fråga är helt enkelt om jag har lite för hög tolerans och borde ta mer för att nå dit jag vill, eller om det bara är jag som har misstagit mig om vilka effekter medicinen skulle ge mig?

Tänkte iallafall fixa lite hasch-O'boy senare ikväll, det lär sätta fart på kvällen iallafall!

Låter som tolerans i mina ögon.
1-2 veckor känns som för kort tid för att toleransen ska sjunka såpass.
Jag blir nöjd på 30mg contin pluggat.
Då har jag nästintill ingen tolerans alls på opiater.
Dröjer flera månader mellan mina "perioder".
För mig tar det minst 2 veckor att få ner toleransen efter några dagars oxy.
Då är jag helt ren från allt förutom tobak.
Citera
2015-12-22, 16:23
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clavius
Drog i mig 40mg och rökte en liten holk på det. Mår kanon! Aldrig mixat de två tidigare, men helvete vad jag gillar det!

Riktigt dunder blandning måste jag säga. Älskar att röka cannabis samt ta 1-2 xanor när jag går på opiater/opioider. Testa ta en benso till nästa gång så får du känna på nåt riktigt soft
Citera
2015-12-23, 08:48
Medlem
Hej, tänkte kolla om någon kan hjälpa mig svara på en fråga.

Jag har ätit oxycontin i snart 1 års tid och har endast sätt Mundipharmas oxycontin som har oc på ena sidan och respektive milligram på andra sidan.
Har du fått tag på hel rosa oxycontin utan text någonstans.

Är det någon som kan svara på om det är ett annat fabrikat eller om det är utländska?
Citera
2015-12-23, 10:40
Medlem
MassaGrejers avatar
Vad skulle ni jämföra 20 mg oxcodeon med tramadol? Typ 100 mg tramadol?
Testade oxy igår och visst det var soft, men jag kände inte alls samma sköna goa känsla och driv jag får på tramadol. Bara ett okreativt bedövande som nästan gav ångest i jämförelse med lite tramadol. Därför känns det jävligt ovärt med tanke på pris och toleransökning. Jaja bara mina 50 öre
Citera
2015-12-23, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MassaGrejer
Testade oxy igår och visst det var soft, men jag kände inte alls samma sköna goa känsla och driv jag får på tramadol. Bara ett okreativt bedövande som nästan gav ångest i jämförelse med lite tramadol. Därför känns det jävligt ovärt med tanke på pris och toleransökning. Jaja bara mina 50 öre

Prova 20 mg oxycontin istället är ett mycket skönare rus en oxycodone. Gillar inte oxycodone får bara ont i huvudet. Det är samma verksamma ämne i de men det är verkligen olika till rus tycker jag iallafall.

Sen är det svårt att jämföra tramadol med oxy, jag tog tramadol i 2 år innan jag gick över på oxy.

Men säg 400 mg tramadol är som ca 20-40 mg oxycontin.
Citera
2015-12-23, 15:24
Medlem
svampen211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MassaGrejer

Jag resonerade precis som dig innan jag gick på H och tyngre. Jag säger bara håll dig till trammet, där är det mycke lättare att hålla ett balanserat ekonomisk bruk. Sen jag tog H så sluta typ tram funka helt, fick inget den där sköna känslan bara lite energi, så börja käka oxy och metadon istället, vilket jag åt väldigt sällan innan bara för att festa till lite extra. Men sen efter H var de det varje dag, metadon fastna ja hårt för fyfan vad bra det är. Precis som oxy fast det är 100gg mer ekonomiskt, jag kunde ta 25mg och va nöjd en hel dag. På oxy behöver jag 40mg för att bli skön ens 40mg att fylla på med under dagen för att vara nöjd. Sa alltid själv att jag inte fatta hur man kunde köpa oxy för dem hutlösa priserna, det är helt SINNES, priserna gå upp också, metadonet försvann och lämna mig kvar med bara oxy till helt sjukt äckliga priser. Käkar på min sista 80mg idag sen blir det tillbaka till skit drogerna, sub och sånt tråkig skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in