Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-07-23, 17:11
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HÅDE
Tackar å bockar för svaret!
Vet dock inte hur jag ska specificera mig. jag vill bara uppnå en bra euforikänsla, utan att för den delen bli helt borta.

Jag provade en femma men kände inget speciellt, möjligtvis liiite orolig i magen, som liite illamående, men ingen ruseffekt.

Kasst att jag äter benzo just i detta ögonblick.

Om man tar 10mg oxynorm och väntar ett tag, åså en femma å väntar osv. Kan det bara bli svårt att andas helt plötsligt (Andningsdepression) ????

Kasst, jag har en massa dexofen utskrivet, men dom verkar ännu farligare ihop med benzo och enligt lästa trådar ger mest illamående och ingen effekt.

Så jag riktar in mig på oxy. Hmmm knepigt det här
Endast 5mg får du inget rus på, som du förvisso har fått erfara. Du får slänga i dig snarare 20-30mg så kommer du märka av de speciella egenskaper ämnet oxikodon har att erbjuda. Börja med 20mg och vänta några timmar, släng i dig 10mg om du inte är nöjd.
Du kanske kommer att må illa men det är helt vanligt speciellt om man är nybörjare.
Kan tillägga att det är ingen dödlig dos, inte heller i kombination med endast 10mg diazepam (som du tom har tagit dagligen och är van vid bensodiazepiner vid det här laget).

Citat:
Ursprungligen postat av TheDoors1
Och många har skrivit om oxycontin och helt sjuka mängder. Jag har ätit det nästan dagligen i 4 år. Och tuggar jag 10mg oxycontin får jag bäst rus.
De flesta här är ju ute efter att må bra på oxy och få ett rus. Då är man inte nere på doserna som ger goda smärtstillande effekter. Toleransen kommer snabbt och då är de höga doserna ett måste för att må bra eller bli frisk.
Citera
2010-07-23, 18:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Endast 5mg får du inget rus på, som du förvisso har fått erfara. Du får slänga i dig snarare 20-30mg så kommer du märka av de speciella egenskaper ämnet oxikodon har att erbjuda. Börja med 20mg och vänta några timmar, släng i dig 10mg om du inte är nöjd.
Du kanske kommer att må illa men det är helt vanligt speciellt om man är nybörjare.
Kan tillägga att det är ingen dödlig dos, inte heller i kombination med endast 10mg diazepam (som du tom har tagit dagligen och är van vid bensodiazepiner vid det här laget).

De flesta här är ju ute efter att må bra på oxy och få ett rus. Då är man inte nere på doserna som ger goda smärtstillande effekter. Toleransen kommer snabbt och då är de höga doserna ett måste för att må bra eller bli frisk.

Det är ju det som jag tycker är konstigt. Jag borde ha en jäkla tolerens efter dom här åren.
Men jag får bäst rus på ca 10mg. Tar jag mer än tio på oxynorm får jag inget rus alls.
Förstått att jag är ganska ensam om det här.. Men enbart positivt för mig ju
På oxycontin så är mellan 10-15 mg som jag tuggar bäst effekt. Men då har jag ju 24/7 5mg depot i mig.
Citera
2010-07-24, 04:02
Medlem
Tackar för svaren grabbar, det uppskattas mycket
En del skriver oxycontin i sina svar och ´jag har oxynorm. Är det samma saker och en 10 oxynorm ger samma som en 10 oxycontin???
Citera
2010-07-24, 05:37
Bannlyst
Citat:
Tackar för svaren grabbar, det uppskattas mycket
En del skriver oxycontin i sina svar och ´jag har oxynorm. Är det samma saker och en 10 oxynorm ger samma som en 10 oxycontin???

contin är retard tabs och bör krossas/tuggas för att uppnå maximal effekt. Men då du sitter på oxynorm som är direktverkande så är det bara köra på.
Citera
2010-07-24, 18:28
Medlem
Tjohoooo!!!

Jag började med 10mg norm för en halvtimma sedan och har redan börjat känna mig lugn och fin
Läste i fass att maximal plasmakoncentration inträder eter en timma, så jag väntar ett tag till och så får vi se om det slinker ner någon till hehe.

Halveringstiden verkar vara snabb och då antar jag att jag bara tillför en halv dos till när jag kommer till den punkten??

Någon som kan rekommendera en sälj och köp sida för dexofenen jag har??? (Ursäkta mod om jag inte får skriva så, så får du gärna ta bort tråden)

Annars är jag nöjd och glad att det finns trådar som den här, där man kan få vägledning av mer erfaret folk inom detta område, då mitt ligger mer på benzo och ännu mer på dopning.

Men jag gillar att "ta ut svängarna" ibland, man lever bara en gång, så bäst att passa på, men man vill ju inte heller korta ner livet pga. klantighet.

Peace folks och trevlig helg!!
Citera
2010-07-24, 19:12
Medlem
bbloms avatar
Körde oxy igår med två andra polare. Vet inte om det var norm eller contin men det var en tablett för var och en på 40 mg i alla fall. Vi krossade våra tabletter och tog en varsin bomb (40mg). Men det enda jag kände var att jag blev seg/skön i kroppen. Inget mer, ingen speciell eufori. Mina polare upplevde det likadant.

Får tillägga att det var min opiatdebut så jag är inte speciellt duktig på det här området. Var blev det fel?
Citera
2010-07-24, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bblom
Körde oxy igår med två andra polare. Vet inte om det var norm eller contin men det var en tablett för var och en på 40 mg i alla fall. Vi krossade våra tabletter och tog en varsin bomb (40mg). Men det enda jag kände var att jag blev seg/skön i kroppen. Inget mer, ingen speciell eufori. Mina polare upplevde det likadant.

Får tillägga att det var min opiatdebut så jag är inte speciellt duktig på det här området. Var blev det fel?

Om det var en tablett så var det isåfall oxycontin.
Tycker det låter mycket med 40mg för en första gång.
Kan vara så att du fick för mycket? Så är det för mig. Att får jag i mig för mycket så blir det sämre effekt.
Jag har haft oxycontin länge. Och 10mg som tuggas passar mig utmärkt =)
Citera
2010-07-24, 19:59
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bblom

Ibland är det inte lätt att känna efter när man testar en ny drog. Man kanske har vissa förväntningar och kroppen reagerar på ett helt främmande ämne. Första jag skjöt heroin blev jag bara dåsig och allt blev grumligt och lite dimmigt, inte så mycket opioidrus..
Men vissa kan bli helt sålda direkt medan andra blir besvikna.
Citera
2010-07-24, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Ibland är det inte lätt att känna efter när man testar en ny drog. Man kanske har vissa förväntningar och kroppen reagerar på ett helt främmande ämne. Första jag skjöt heroin blev jag bara dåsig och allt blev grumligt och lite dimmigt, inte så mycket opioidrus..
Men vissa kan bli helt sålda direkt medan andra blir besvikna.

Håller med dig helt.
Jag har ju oxycontin framföallt för smärta. Och i början så hade jag ingen aning om att man kunde må bra på smärtstillande. Hade licksom aldrig varit intresserad av vare sig alkohol eller droger.
Men efter några veckor så fick jag ett sjukt skönt rus (samma dos som perioden innan) Sen var jag fast.
Lite placebo i början. Hjärnan var inte medveten eller för den delen förberedd på att jag skulle få något rus.

Nu använder jag för smärtan. Men för att orka med vardagen som sjuk så tar jag ca 10mg oxy tuggar den och mår verkligen bra för ett par timmar fram =)
Citera
2010-07-24, 23:07
Medlem
Funderar på det där med andningsdepression?

Hur igentligen funkar det? jag menar är det att man bara sitter och inte kan andas helt plötsligt, eller är det att man blir så sonkad, så man somnar och slutar andas då.
Så länge man är vaken, sitter el står borde man väl inte sluta andas eller ? Korkad fråga kanske men fattar inte riktigt
Citera
2010-07-25, 01:22
Bannlyst
Citat:
Funderar på det där med andningsdepression?

Hur igentligen funkar det? jag menar är det att man bara sitter och inte kan andas helt plötsligt, eller är det att man blir så sonkad, så man somnar och slutar andas då.
Så länge man är vaken, sitter el står borde man väl inte sluta andas eller ? Korkad fråga kanske men fattar inte riktigt

Ja det inträfar som du säger när man flyger iväg och somnar, noddar bort och andas saktare och saktare. Till slut upphör andningen om man fått i sig för mkt, men det krävs en hel del, alt. att man blandar opi's,benso,alkohol.
Citera
2010-07-25, 11:10
Medlem
Roquentins avatar
OK, första gången jag tar någon opiod alls. Svalde 2 5mg oxynorm, kommer jag känna något alls? Har inte ätit något alls på över en dag om det spelar nån roll...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in