Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-14, 18:13
  #601
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erleb
Tanke på lägrets storlek och långa transport sträckor det innebär för timmer och tegel och annat som krävdes för att bygga 2 st KREM (II-III)!!!
............

(Stora byggnader, som ni kan se) :

http://www.holocaustresearchproject....ages/crem2.jpg
http://www.holocaustresearchproject....ematorium2.jpg
https://www.jewishvirtuallibrary.org...st/aucrem3.jpg
..................................

...så hade det kanske varit opraktiskt att utsprida?

Nära spåren --> korta sträckor!!!

Tanke på kokstransporterna också, typ, senare, när krematorierna var i bruk; långa transport sträckor där också, om utsprida!!!


(FB) (WW2) - Auschwitz

På var sin sida av järnvägs spåret däremot....---> KORTA transport sträckor det innebär!

Ja, det är också en tanke som kan mycket väl vara så. Men du har en massa andra byggnader också, sedan krem IV, V också, varför inga järnvägsspår där??

Sedan om jag inte har helt fel för mig när jag läste boken om lägret, så drogs järnvägsspåret in EFTER de hade byggt KREM IV,V . Men kan inte hitta den info just nu. Så jag vill ha de osagt än så länge.

Men däremot jag helt säker på att KOKSEN anländes av lastbilar. De anlände med KOKS och försvann ut med ASKA... hehehehhe

Så jag gjorde en "google" på detta building workers auschwitz
Mycket riktigt jag hittade en bild med ett minitåg , men på den bilden ser man också KREM II eller III i bakgrunden. Om det är minitåg, så borde det inte var den typ av jänrvägspår ?? Är det inte till överdrift, sedan ligger den lite fel också... tanke på huset. Där ser man de berömda ventilationen för kasta in Zyklon B. Alltså är det på baksidan.

Så om de nu transporterade en massa tegel och annat så borde de inte vara på med det minitåget, då är det inte rätt spår. Sedan låter det mycket troligt de anlade järnvägspåret efteråt KREM II,III var färdig, som det stod i boken.

Men övriga lägret?? Varför inget järnvägsspår till KREM IV V..... ??? den består också av tegel o cement. Kanske minitåget eller lastbilar?? lastbilar låter troligt, men då hade det säkert gått bra med när de byggde KREM II,III också. Stämmer bra i så fall de byggde järnvägsspåret efter KREM II, III

Så frågan återstår då varför de hade järnvägsspår på var sin sida av järnvägsspåret!?
Citera
2015-12-14, 18:42
  #602
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig

Så frågan återstår då varför de hade järnvägsspår på var sin sida av järnvägsspåret!?

Ja det är ju ovanligt. Måste bero på förintelsen.
Citera
2015-12-14, 18:47
  #603
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Ja, det är också en tanke som kan mycket väl vara så. Men du har en massa andra byggnader också, sedan krem IV, V också, varför inga järnvägsspår där??

Sedan om jag inte har helt fel för mig när jag läste boken om lägret, så drogs järnvägsspåret in EFTER de hade byggt KREM IV,V . Men kan inte hitta den info just nu. Så jag vill ha de osagt än så länge.

Men däremot jag helt säker på att KOKSEN anländes av lastbilar. De anlände med KOKS och försvann ut med ASKA... hehehehhe

Så jag gjorde en "google" på detta building workers auschwitz
Mycket riktigt jag hittade en bild med ett minitåg , men på den bilden ser man också KREM II eller III i bakgrunden. Om det är minitåg, så borde det inte var den typ av jänrvägspår ?? Är det inte till överdrift, sedan ligger den lite fel också... tanke på huset. Där ser man de berömda ventilationen för kasta in Zyklon B. Alltså är det på baksidan.

Så om de nu transporterade en massa tegel och annat så borde de inte vara på med det minitåget, då är det inte rätt spår. Sedan låter det mycket troligt de anlade järnvägspåret efteråt KREM II,III var färdig, som det stod i boken.

Men övriga lägret?? Varför inget järnvägsspår till KREM IV V..... ??? den består också av tegel o cement. Kanske minitåget eller lastbilar?? lastbilar låter troligt, men då hade det säkert gått bra med när de byggde KREM II,III också. Stämmer bra i så fall de byggde järnvägsspåret efter KREM II, III

Så frågan återstår då varför de hade järnvägsspår på var sin sida av järnvägsspåret!?

Just den bilden, på loket i förgrunden till vänster och det nybyggda krematoriet med gaskammaren i bakgrunden, har ju debatterats friskt på allehanda forum och då har förintelseförnekarna envetet påstått att det är nåt fel på bilden, att den inte stämmer etc. Men de fick som vanlig byxorna neddragna av verkliga fakta...
Citera
2015-12-14, 20:12
  #604
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Ja, det är också en tanke som kan mycket väl vara så. Men du har en massa andra byggnader också, sedan krem IV, V också, varför inga järnvägsspår där??

Hur var det med en tidigare tanke?

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Är det inte mer logiskt att de är folk som vandrade direkt från vagnarna direkt till döden? Eller tyska är duma i huvudet??
(FB) Förintelsematematik

Din logik kanske inte var tyskarnas logik----om tyska är duma i huvudet????


Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Sedan om jag inte har helt fel för mig när jag läste boken om lägret, så drogs järnvägsspåret in EFTER de hade byggt KREM IV,V . Men kan inte hitta den info just nu. Så jag vill ha de osagt än så länge.


Tidgare hade du helt fel för dig? :

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Säg mig varför de lade 2 st just på var sin sida av järnvägsspåret? (kram II- III).

Spåret fanns inte när de lade 2 st!!!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Som sagt ta reda på fakta...
(FB) Varför tror du på förintelsen?



Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Men däremot jag helt säker på att KOKSEN anländes av lastbilar. De anlände med KOKS och
försvann ut med ASKA... hehehehhe

Lastbilar från järnvägsvagnarna?


Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Så jag gjorde en "google" på detta building workers auschwitz
Mycket riktigt jag hittade en bild med ett minitåg , men på den bilden ser man också KREM II eller III i bakgrunden. Om det är minitåg, så borde det inte var den typ av jänrvägspår ?? Är det inte till överdrift, sedan ligger den lite fel också... tanke på huset. Där ser man de berömda ventilationen för kasta in Zyklon B. Alltså är det på baksidan.
Här kliver Himmler fram på vad som tycks vara miniräls i ett annat "huvudläger":

http://www.scrapbookpages.com/Poland...stMonowitz.jpg

Ett par tre till:
http://www.thirdreichruins.com/Buna_...-2007-0058.jpg
http://holocaustmusic.ort.org/typo3t...464e5b142c.jpg
http://www.thirdreichruins.com/BunaW..._2007_0066.jpg

Auschwitz I:

http://www.theholocaustexplained.org...NnUav6_web.jpg

Såna järnvägsspår ligger rätt på alla ställen där man bygger?

Citat:
Så om de nu transporterade en massa tegel och annat så borde de inte vara på med det minitåget, då är det inte rätt spår. Sedan låter det mycket troligt de anlade järnvägspåret efteråt KREM II,III var färdig, som det stod i boken.

Så nu är du säker på att det här är fel fråga? :

Citat:
Säg mig varför de lade 2 st just på var sin sida av järnvägsspåret? (kram II- III).


Citat:
Men övriga lägret?? Varför inget järnvägsspår till KREM IV V..... ??? den består också av tegel o cement. Kanske minitåget eller lastbilar?? lastbilar låter troligt, men då hade det säkert gått bra med när de byggde KREM II,III också. Stämmer bra i så fall de byggde järnvägsspåret efter KREM II, III

Det kanske fanns när man byggde dom?

Citat:
Så frågan återstår då varför de hade järnvägsspår på var sin sida av järnvägsspåret!?
!!! Hur ska du ha det????
Citera
2015-12-15, 07:17
  #605
Medlem
Herkulesbigs avatar
[quote=Erleb|55717027]
Citat:
Hur var det med en tidigare tanke?
(FB) Förintelsematematik
Din logik kanske inte var tyskarnas logik----om tyska är duma i huvudet????

Hur hade du gjort ? Om det anländer X antal 1000 personer om dagen? Jag hade i alla fall lagt "avrättningsplatsen" nära ankomstplatsen och nära platsen där de samlade ihop deras tillbehör!!
Citat:
Tidgare hade du helt fel för dig? :
Har jag ? På vilket viss?? Varför skulle de inte kunna göra det?? De kanske blide smartare, med hitta ett sätt att effektivisera. Precis som man gör på arbetsplats.
Citat:
Spåret fanns inte när de lade 2 st!!!!!
Ja fanns kanske en väg innan det blide järnvägsspår??
Citat:
(FB) Varför tror du på förintelsen?


Lastbilar från järnvägsvagnarna?
var skrev jag det???

Citat:
Såna järnvägsspår ligger rätt på alla ställen där man bygger?
Har jag skrivet det? Men om det är minispår, varför byggde de större variant, för större järnvägsvagnar? För typ större godsmängder! eller boskap! Det kan du knappast ha på minispår.
Citat:
Så nu är du säker på att det här är fel fråga? :
Det kanske fanns när man byggde dom?

Nej inte enligt boken. Synd jag inte hitta det i boken. Men ska leta på nätet. Varför riva väck dem om det behövde transportera koks till KREM IV o V ? Det var ett alternativ från dig. Det behövdes väl en massa mängder koks till dem också ?
Citat:
!!! Hur ska du ha det????
sorry jag skrev fel, men du förstår mycket väl jag menar KREM II, III , för det är de 2 st vi har pratat om. 4 st med KREM IV, V ....

Så ditt förslag är:
Transport av byggmaterial!! För det behövs en jäkla massa för alla byggnader: Men det är lång mellan dessa byggnader, varför lade de inte järnvägspåret i mitten i lägret då ? Sedan visade det sig av oss bägge att de använde minitåg på mindre variant av järnvägs spår. Så där föll din teori, det eftersom järnspåret som vi snackar om är en större variant som är tålig för tunga godsvagnar med gods.

Koks!! : Det behövdes massor med koks enligt dig! Ja men du glömde de andra 2 st krem IV, V där fanns inget järnvägsspår. Du nämnde alt de skulle ha rivet det!! Men varför riva om de behöver transport av massor med koks?? Bygger järnvägsspår för KREM II, III men ingen till KREM IV V, alt de rev den igen?? Njaeee låter det klokt?
Citera
2015-12-15, 23:08
  #606
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Hur hade du gjort ? Om det anländer X antal 1000 personer om dagen? Jag hade i alla fall lagt "avrättningsplatsen" nära ankomstplatsen och nära platsen där de samlade ihop deras tillbehör!!


Titta vart tyskarna lade ankomstplatsen = unloading ramp (rödmarkerat på kartan!) :

http://remember.org/camps/birkenau

Om "avrättningsplatsen" är Krema II och III och du hade fått göra som du ville - var hade du lagt ankomstplatsen?


Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Citat:
Ursprungligen postat av Erleb

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Sedan om jag inte har helt fel för mig när jag läste boken om lägret, så drogs järnvägsspåret in EFTER de hade byggt KREM IV,V . Men kan inte hitta den info just nu. Så jag vill ha de osagt än så länge.



Tidgare hade du helt fel för dig? :

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Säg mig varför de lade 2 st just på var sin sida av järnvägsspåret? (kram II- III).


Har jag ? På vilket viss?? Varför skulle de inte kunna göra det?? De kanske blide smartare, med hitta ett sätt att effektivisera. Precis som man gör på arbetsplats.
På detta viset!! :

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig

Sedan om jag inte har helt fel för mig när jag läste boken om lägret, så drogs järnvägsspåret in EFTER de hade byggt KREM IV,V [...]

Du borde ha undrat:

Varför drog de järnvägsspåret in MELLAN KREM IV, V, EFTER att de lade 2st bredvid varann???

...om nu spåret inte fanns INNAN:

Citat:
Ursprungligen postat av Erleb
Spåret fanns inte när de lade 2 st!!!!!
(FB) Förintelsematematik

Då blide det smartare om du ändrade första meningen i citatet nedan (fetad).... :

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Säg mig varför de lade 2 st just på var sin sida av järnvägsspåret? (kram II- III). Skulle de transportera liken ut från lägret med järnvägs vagn?? Sedan krem IV o V lades en bit från järnvägspåret lite skymundan från insyn från huvudlägret.

Är det inte mer logiskt att de är folk som vandrade direkt från vagnarna direkt till döden? Eller tyska är duma i huvudet??

...till:

Säg mig varför de lade järnvägsspåret mitt emellan de 2 st ? (kram II- III). [....]



Då blir ju min fråga dum i huvudet!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Erleb
Tanke på lägrets storlek och långa transport sträckor det innebär för timmer och tegel och annat som krävdes för att bygga 2 st KREM (II-III)!!![...]
(FB) Förintelsematematik

De 2 st KREM (III-III) byggdes ju i så fall innan järnvägsspåret drogs emellan dom!!!!

De byggdes utan järnvägsspåret emellan!!

Fast kanske med hjälp av minitåg på den typ av miniräls, som du mycket riktigt hittade en bild av:

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Mycket riktigt jag hittade en bild med ett minitåg , men på den bilden ser man också KREM II eller III i bakgrunden. Om det är minitåg, så borde det inte var den typ av jänrvägspår ?? Är det inte till överdrift, sedan ligger den lite fel också... tanke på huset.
(FB) Förintelsematematik

Citat:
Ursprungligen postat av Erleb
Såna järnvägsspår ligger rätt på alla ställen där man bygger?
(FB) Förintelsematematik

Och när KREM II eller III byggts färdigt bryts rälsen upp och flyttas till bygget av ... KREM IV eller V?

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig

Men om det är minispår, varför byggde de större variant, för större järnvägsvagnar? För typ större godsmängder! eller boskap! Det kan du knappast ha på minispår.


Varför? Frakta folk till Auschwitz?

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig

Hur hade du gjort ? Om det anländer X antal 1000 personer om dagen?[...]


Kräver större variant för större järnvägssvagnar!!!

Koks och kol till krematorierna kräver också större järnvägsvagnar:

(FB) (WW2) - Auschwitz

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Men däremot jag helt säker på att KOKSEN anländes av lastbilar. De anlände med KOKS och försvann ut med ASKA... hehehehhe

...anländes (till krematorierna) av lastbilar med KOKS, som anländes till lägret av järnvägsvagnar?

Eller vet du lika säkert VARIFRÅN KOKSEN anländes till Auschwitz?
__________________
Senast redigerad av Erleb 2015-12-15 kl. 23:11.
Citera
2015-12-16, 07:58
  #607
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erleb
Titta vart tyskarna lade ankomstplatsen = unloading ramp (rödmarkerat på kartan!) :

http://remember.org/camps/birkenau

Om "avrättningsplatsen" är Krema II och III och du hade fått göra som du ville - var hade du lagt ankomstplatsen?
intressant bild du länkade till, de hade en avlastningsramp precis innanför öppningen, men spåret går ända till mitt mellan KREM II,III. Jag var för mig de gick av längre in i lägret. Så jag letade efter bild också och hittade denna : https://www.thinglink.com/scene/616615792951164931

Om du tittar på den bilden, så ser du vagnarna nästan är framme vid "avrättningsplatsen". Sätter du musen vid vagnarna, så dyker det upp en röd plupp. Så ser du något jag nämnde innan, att järnvägsspåret drogs in till gaskamrarna 1944, alltså året efter KREM II,III blide klart.
Så där var en väg innan ? precis som till KREM IV, V ?

Vi tittar vidare, då hittar jag detta avlastningsrampen låg utanför lägret fram till våren 1944.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Auschwitz
Alltså de byggde järnvägsspåret EFTER byggnaderna blide klara!! Så det betyder att järnvägsspåret byggdes inte för byggmaterialet skull!!


Citat:
Du borde ha undrat:

Varför drog de järnvägsspåret in MELLAN KREM IV, V, EFTER att de lade 2st bredvid varann???

...om nu spåret inte fanns INNAN:
(FB) Förintelsematematik
Då blide det smartare om du ändrade första meningen i citatet nedan (fetad).... :
...till:
Säg mig varför de lade järnvägsspåret mitt emellan de 2 st ? (kram II- III). [....]
Då blir ju min fråga dum i huvudet!!!
(FB) Förintelsematematik
De 2 st KREM (III-III) byggdes ju i så fall innan järnvägsspåret drogs emellan dom!!!!

De byggdes utan järnvägsspåret emellan!!
Japp det verka så eller hur?? Eftersom den lades 1944 alltså året efter byggnaderna blide klara.
Så då är vi vi rutan 1 igen!! Varför byggdes järnvägsspåret mellan KREM II ,III?? Vi kan bekräfta att det bero inte på byggnadsmaterial i alla fall.
Citat:
Fast kanske med hjälp av minitåg på den typ av miniräls, som du mycket riktigt hittade en bild av:

Och när KREM II eller III byggts färdigt bryts rälsen upp och flyttas till bygget av ... KREM IV eller V?
Ja men varför riva den då ? om de kunde frakta koks på järnvägsspåret? Eller det är som de säger att de ankom i lastbilar för sedan lastbilarna fraktade iväg aska??


Citat:
Varför? Frakta folk till Auschwitz?
Ja just det närma avrättningsplatsen och sorteringen av deras tillbehör. Det anlände X antal 1000 personer rom dagen, det kräver en del logistik för att få det funka eller? Enligt wiki anlände det upp till 3500 st/ dan. Vid rampen en bit in, går vissa till vänster (beroende hur man ser på det) till döden resten till höger för vidare inkvartering. Så hade jag gjort för kunna effektivisera det.



Citat:
Kräver större variant för större järnvägssvagnar!!!
Koks och kol till krematorierna kräver också större järnvägsvagnar:
(FB) (WW2) - Auschwitz
...anländes (till krematorierna) av lastbilar med KOKS, som anländes till lägret av järnvägsvagnar?
Eller vet du lika säkert VARIFRÅN KOKSEN anländes till Auschwitz?
Koksen vet jag inte, men däremot hade lägret 5 st kolgruvor till sitt förfogande i området, så det fick sin leverans därifrån. Det var en av orsakerna Himmler ville lägga "dödslägret" där. Så troligen kommer koks från samma ställe? Eftersom koks är efterarbete till kol. Så görs det säkert också på plats.
Auschwitz ansågs vara en utmärkt plats för ett läger för att det var centralt beläget i Europa, och eftersom det var ett område som lämpar sig för fabriker pga. dess stora koltillgångar. Samtidigt som Heinrich Himmler valde denna plats för det första koncentrationslägret i Polen valde IG Farben även Auschwitz som plats för sin nya kemiska fabrik.
http://bengtblom.se/auschwitz.html

Så någon transport med tågvagnar behövs väl inte väl ? Bruka bara vara vid längre transportväg.
eller? Då stämmer det men vad man har läst om? De anländer i lastbilar!! För sedan transportera bort askan med lastbilarna.

Så jag tro vi kan skippa det med de lade järnvägsspåret mellan KREM II,III är på grund av byggnadsmaterialet eller koks/kol till ugnarna!!

Så då återstår människor? Då är vi på ruta ett igen! Varför byggdes järnvägsspåret mellan KREM II,III?
Citera
2015-12-16, 20:07
  #608
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Så då återstår människor? Då är vi på ruta ett igen! Varför byggdes järnvägsspåret mellan KREM II,III?

Frågan är så klart retorisk. Men jag är också nyfiken på vad revisionisterna anser att det fanns i järnvägsvagnarna som anlände dagligen.
Citera
2015-12-16, 20:10
  #609
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
intressant bild du länkade till, de hade en avlastningsramp precis innanför öppningen, men spåret går ända till mitt mellan KREM II,III. Jag var för mig de gick av längre in i lägret. Så jag letade efter bild också och hittade denna : https://www.thinglink.com/scene/616615792951164931

Om du tittar på den bilden, så ser du vagnarna nästan är framme vid "avrättningsplatsen". Sätter du musen vid vagnarna, så dyker det upp en röd plupp. Så ser du något jag nämnde innan, att järnvägsspåret drogs in till gaskamrarna 1944, alltså året efter KREM II,III blide klart.
Så där var en väg innan ? precis som till KREM IV, V ?

Vi tittar vidare, då hittar jag detta avlastningsrampen låg utanför lägret fram till våren 1944.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Auschwitz
Alltså de byggde järnvägsspåret EFTER byggnaderna blide klara!! Så det betyder att järnvägsspåret byggdes inte för byggmaterialet skull!!

Tack för länkarna!

Wikiartikeln på sv.wik måste jag ha tittat på tidigare, men utan att märka det där med att avlastningsrampen LÅG UTANFÖR BIRKENAU FRAM TILL VÅREN 1944!!! (men föralldel, de där artiklarna revideras kontinuerligt, så det är inte säkert all text funnits där alldid....)

UTANFÖR BIRKENAU!! Alltså här nånstans:

Citat:
Auschwitz Birkenau concentration champ main enterance
http://www.3dtotal.com/index_gallery...9#.VnGVyY-cHpY

Eller här:

http://sv.metapedia.org/wiki/Fil:Birkenau_entre.jpg

Eller 45sek in på följande video:

https://www.youtube.com/watch?v=HVuLmMOlZLk
..................

Så när man klickar på 10 i thinglinkmappen får man fram rampen som togs i bruk våren 1944, året efter att KREMA II-III BLIDE KLART!!!!

Citat:
Grått streck - avlastningskaj fram till våren 1944, därefter lades räls direkt in i Auschwitz II.
https://commons.wikimedia.org/wiki/F..._Auschwitz.svg

Väl inne i Auschwitz II stannade tågen vid selektions-eller avlastningsrampen - starting in 1944:
Citat:
d Railway siding (where selections took place starting in 1944)
http://sv.metapedia.org/m/images/8/8...naustation.jpg

Kortaste sträcka till avlivningsplatserna Krema II och III i Auschwitz II under ett år var alltså från en ramp som låg utanför Birkenau....:

Citat:
Jag kan bara se det på ett viss, de ville transportera folk med järn vägen, sedan på kortaste sträcka avliva dem och elda upp dem. Utan de på insidan av lägret(huvudlägret) ser det. Precis som det nämns av vittnen. Är det inte konstigt?
(FB) Varför tror du på förintelsen? (min fetning)

Herkulesbig har kanske trott hela tiden att Krema II och III låg nära järnvägsspåret utanför Birkenau?

Citat:
De 4st KREM låg utanför lägret. Plus de låg närheten av järnvägsspåret. 2 st låg alldeles intill spåret!!

Har aldrig fått bra svar, varför de skulle ligga utanför lägret intill järnvägen! Skulle de transportera liken med järnvägsvagnar innefrån lägret??
(FB) Varför tror du på förintelsen?

Citat:
FRågor som jag har, som du kan fundera på, som jag inte har fått svar på är följande :
- Varför lade de alla stora krem utanför själva lägret?? nära järnvägen. De ligger väldigt nära varandra också
(FB) Gaskammare eller bårhus (allt om gaskammare (test) /MOD)

Vid järnvägen UTANFÖR Birkenau:

Citat:
En fråga som jag inte har fått svar på . Varför lade de krematorium (krem II, III) vid järnvägen?? skulle de frakta ut liken från lägret? Krem IV o V låg närheten av järnvägen.
(FB) Krematorierna i Birkenau

Citat:
Nära järnvägen!! Då räknar jag bara II, III . Sedan hade du också IV o V , som också låg nära järnvägen.
Hade de stor transport av lik, från lägret via järnvägen, eller vad? Eftersom 4 st KREM låg vid järnvägen.

(FB) (WW2) - Auschwitz

(FB) (WW2) - Auschwitz
(FB) (WW2) - Auschwitz

Samtliga ovan Ursprungligen postat av Herkulesbig - liksom följande:

Citat:
[...]2) Att krem ugnarna är byggda nära järnvägen, för att lätt kunna skicka icke arbetsföra judar till döden. För det ska gå smidigt till och snabbt.
OM inte, vad gör de annars där ute med 4 st stora krem ugnar,nära järnvägen .[...]
Senast redigerad av Herkulesbig 2012-05-15 kl. 01:48.
(FB) (WW2) - Auschwitz (min fetning)

Och innan Krema II-V i Birkenau var klara fick judarna gå från avlastnings-/selektionsrampen (Entladerampe bis frühjahr 1944) i den gråstreckade zonen här....

https://sv.wikipedia.org/wiki/Auschw..._Auschwitz.svg

...till gaskammaren/krematoriet i Auschwitz I - Stammlager?

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Vi tittar vidare, då hittar jag detta avlastningsrampen låg utanför lägret fram till våren 1944.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Auschwitz
Alltså de byggde järnvägsspåret EFTER byggnaderna blide klara!! Så det betyder att järnvägsspåret byggdes inte för byggmaterialet skull!!

[....]
Så jag tro vi kan skippa det med de lade järnvägsspåret mellan KREM II,III är på grund av byggnadsmaterialet eller koks/kol till ugnarna!!

Du har ju skippat det där med att Krema II och III lades där de ligger för att vara nära järnvägen(se citat ovan) - nu och framgent blir det tvärtom järnvägen som drogs fram dit för att vara nära till Krema II och III !!!!

Hbig drar upp byxorna och går till ruta ett...:

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Så då återstår människor? Då är vi på ruta ett igen! Varför byggdes järnvägsspåret mellan KREM II,III?

Varför? För att judarna skulle slippa gå så långt till gaskamrarna? :

Se 3 minuter in på videon här, och se vartåt guiden pekar:
https://www.youtube.com/watch?v=HVuLmMOlZLk

Läs vad Piper skriver om de ungerska judarma (våren 1944) här:
http://www.scrapbookpages.com/Auschw...rianJews1.html

.............

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Så någon transport med tågvagnar behövs väl inte väl ? Bruka bara vara vid längre transportväg.[...]

Från kolgruvorna till Birkenau?

Varför inte ända in? Finns tre spår vid rampen i bilden här:
https://www.thinglink.com/scene/616615792951164931

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig

eller? Då stämmer det men vad man har läst om? De anländer i lastbilar!!

Men inte bara koksen:
Citat:
We were then taken by tipper-type lorries to the gas chamber chute. They were large lorries, about eight in all and about 300 persons on each lorry. On arrival at the gas chamber the lorry tipped up and we slid down the chute through some doors into a large room. The room had showers all around, towels and soap and large numbers of benches. There were also small windows high up near the roof. Many were injured coming down the chute and lay where they fell. Those of us who could sat down on the benches provided and immediately afterwards the doors of the room were closed.
[...]
https://furtherglory.wordpress.com/tag/regina-bialek/

...........

Förresten - har du hittat boken om lägret?

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Sedan om jag inte har helt fel för mig när jag läste boken om lägret, så drogs järnvägsspåret in EFTER de hade byggt KREM IV,V . Men kan inte hitta den info just nu. Så jag vill ha de osagt än så länge.
__________________
Senast redigerad av Erleb 2015-12-16 kl. 20:21.
Citera
2015-12-16, 20:42
  #610
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Grisar förstås. Tyskarna älskar ju sin korv. På Scan gasar de ihjäl grisarna enligt en slaktare jag känner.
Så det var naturligtvis så det var. Askan som singlade genom luften från förbränningsugnarna var de där grisarna som nazisterna tillverkade bratwurst av.
Det är min teori. Jag har ingen egentlig fakta att backa upp det med men om jag blir bortplockad eller varnad för det få ni rensa 90% av Flashback.
Vi får se

Ett berömt Sonderkommando berättar om ett misstänkt beteende hos läkarna som fick färska lik från gaskammaren i Krema I:

Citat:
In Eyewitness Auschwitz and The Death Factory, as we have seen, Mueller deceitfully claimed to have worked from May, 1942 through the summer of 1943 in Auschwitz crematorium I, where he transferred directly to the Birkenau crematoriums. In this duration of time, Mueller packs his memoir with sights both bizarre and grotesque, such as:

“Like cattle dealers they felt the thighs and calves of men and women who were still alive and selected what they called the best pieces before the victims were executed. The doctors proceeded to cut pieces of still warm flesh from thighs and calves and threw them into waiting receptacles. The muscles of those who had been shot were still working and contracting, making the bucket jump about.” [1]
[1] Mueller, pp. 46-47.
http://www.whale.to/b/temmer.html

Citat:
Müller described eating cheese and cake he found once in the gas chamber after a gassing.[3]
[,,,]
He died at the age of 91 on November 9, 2013.
https://en.wikipedia.org/wiki/Filip_M%C3%BCller

Det fanns mycket i dom där gaskamrarna.....
Citera
2015-12-16, 21:32
  #611
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plofs
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya

Alltså, måste nog klargöra att jag var ironisk. Förstår inte förnekare av Förintelsen. Försökte använda galghumor bara, för att visa på absurditeten i att bortförklara alla bevis.
Även jag riskerar påpekande för trams men ursäkta bratwurst är liiiiiiiite mer söderut skulle tro att dom gjorde currywurst

Ni bör båda begrunda babords visdomsord:

Citat:
Ja, det finns tyvärr dåliga lärare!

För min del tror jag dock att ett ifrågasättande av hemskheterna under förintelsen, lättast uppkommer genom det som faktiskt förekom där!
[...]
(FB) Förintelsen och skolan

Errol Morris gjorde en ironisk film om Fred Leuchter, och fick en shock:

Citat:
Morris described to me the screening of an early rough cut at Harvard, which had left him shaken. "It seemed that that audience had no place to stand outside Fred," he said. "They became trapped in his ego. They took him quite literally. And when the film was over there were people in the room who wondered whether the Holocaust had really happened."

http://www.errolmorris.com/content/p...ecutioner.html

(FB) Filmtips?

ironi är ett vasst vapen....ni minns väl Swifts anspråkslösa förslag från skolan???? ....men man skär sig lätt själv om man inte kan hantera det.


(FB) Fred A Leuchter Jr
Citera
2015-12-17, 18:19
  #612
Medlem
Herkulesbigs avatar
[quote=Erleb|55736906]Tack för länkarna!

Wikiartikeln på sv.wik måste jag ha tittat på tidigare, men utan att märka det där med att avlastningsrampen LÅG UTANFÖR BIRKENAU FRAM TILL VÅREN 1944!!! (men föralldel, de där artiklarna revideras kontinuerligt, så det är inte säkert all text funnits där alldid....)

UTANFÖR BIRKENAU!! Alltså här nånstans:

http://www.3dtotal.com/index_gallery...9#.VnGVyY-cHpY

Eller här:

http://sv.metapedia.org/wiki/Fil:Birkenau_entre.jpg

Eller 45sek in på följande video:

https://www.youtube.com/watch?v=HVuLmMOlZLk

Ja !! Är det inte konstigt varför ha rampen utanför lägret så lång tid?? Kanske inte! Men varför ändrade de till med dra in järnvägsspåret till med mellan KREM II, III?? Det måste varit en orsak!!

Kanske för det ska gå snabbt,smidigt med plocka in folket in till gaskammaren ??
Det kallas för effektivisera
Det är det enda rimliga jag kan komma på varför de drog in ett järnsvägspår mellan KREM II,III

..................

Citat:
Så när man klickar på 10 i thinglinkmappen får man fram rampen som togs i bruk våren 1944, året efter att KREMA II-III BLIDE KLART!!!!


https://commons.wikimedia.org/wiki/F..._Auschwitz.svg

Väl inne i Auschwitz II stannade tågen vid selektions-eller avlastningsrampen - starting in 1944:
http://sv.metapedia.org/m/images/8/8...naustation.jpg

Kortaste sträcka till avlivningsplatserna Krema II och III i Auschwitz II under ett år var alltså från en ramp som låg utanför Birkenau....:

(FB) Varför tror du på förintelsen? (min fetning)
Ja!! Varför ändrade de till insidan på lägret??

Herkulesbig har kanske trott hela tiden att Krema II och III låg nära järnvägsspåret utanför Birkenau?

Nej, du som bruka använda "sök",så vet du jag har skrivit "norr om huvudlägret" Huvudlägret räknar jag som Birkenau, det eftersom det var den som är mest kända och är störst och användes mest. Om du tittar på en karta över lägret, så ligger hela birkenau med kraftig stängsel runt om, den är alltså inhängd. Men utanför stängslet har du KREM II- V som också är inhägnad. Alltså är de utanför huvudlägret. Varför låg de utanför, om de var bara för bränna tyfus döda lik!!??

Citat:
(FB) Varför tror du på förintelsen?

(FB) Gaskammare eller bårhus (allt om gaskammare (test) /MOD)

Vid järnvägen UTANFÖR Birkenau:

(FB) Krematorierna i Birkenau


(FB) (WW2) - Auschwitz

(FB) (WW2) - Auschwitz
(FB) (WW2) - Auschwitz

Samtliga ovan Ursprungligen postat av Herkulesbig - liksom följande:

(FB) (WW2) - Auschwitz (min fetning)

Och innan Krema II-V i Birkenau var klara fick judarna gå från avlastnings-/selektionsrampen (Entladerampe bis frühjahr 1944) i den gråstreckade zonen här....

https://sv.wikipedia.org/wiki/Auschw..._Auschwitz.svg

...till gaskammaren/krematoriet i Auschwitz I - Stammlager?

Varför blandar du in KREM I?

Citat:
Du har ju skippat det där med att Krema II och III lades där de ligger för att vara nära järnvägen(se citat ovan) - nu och framgent blir det tvärtom järnvägen som drogs fram dit för att vara nära till Krema II och III !!!!
Hbig drar upp byxorna och går till ruta ett...:
Varför? För att judarna skulle slippa gå så långt till gaskamrarna? :
Nej då, jag har inte skippat det!! Då hade jag inte frågat dig gång på gång!! DE lade dit av orsak , eller hur? Så varför lägger de en järnvägsspår mitt mellan KREM II, III? Ja Kanske för de skulle slippa gå långt?? De tar sin lilla tid gå bitennär rampen låg utanför Birkenau !
Hur lång tid tro du det tar för dem gå från rampen till KREM I,II, när den låg utanför lägret?
Hur lång tid tar det, när det de ska skulle vandra innanför lägret till KREM I,II, nästan intill järnvägspåret?
Kanske de tjänade in så mycket tid med låta de gå så mycket mindre. Så de hann gasa och bränna så många flera?? Det var ändå upp till 3 500 st / dan som skulle sorteras , plundras och dödas och förvandla dem till aska.
Citat:
Se 3 minuter in på videon här, och se vartåt guiden pekar:
https://www.youtube.com/watch?v=HVuLmMOlZLk

Läs vad Piper skriver om de ungerska judarma (våren 1944) här:
http://www.scrapbookpages.com/Auschw...rianJews1.html

.............
Något speciellt där du tänker på ? Mina ögon fastnade för detta: The photo above shows two trains inside the Birkenau camp. At the end of the tracks on the right side is Crematorium No. 3, called Krema III, where Jews were killed in a gas chamber. The train on the left has brought Jews up to the Krema II gas chamber on the left side of the tracks at the western end of the camp.

Men jag hittar inget om det var "tyfusdöda" lik de bränner eller transportera ut med i järnvägsvagnar. Det har man hört KREM II-IV var gjorda för bränna tyfusdöda lik!! ..


Citat:
Från kolgruvorna till Birkenau?

Varför inte ända in? Finns tre spår vid rampen i bilden här:
https://www.thinglink.com/scene/616615792951164931



Men inte bara koksen:

https://furtherglory.wordpress.com/tag/regina-bialek/

...........

Förresten - har du hittat boken om lägret?
Du tro på det?? Hur dess logistik jämfört med lastbilar? Vilket är lättast få fram grejor !?? När det är korta sträckor? Tåg:Först måste det vara ett tåg ledigt! Sedan måste du lasta det först med kol, sedan väntar på spåret är fritt och inga mötande tåg finnes. Sedan måste du lasta om från tåg om till lastbilar inne i Birkenau ?? Inte bättre lasta direkt på lastbil den korta sträckan ?? Slippa lasta om och vänta kolen??

Jag har aldrig varit med man beställer tåggods på korta sträckor , har du ?? Man bruka beställa lastbil går mycket fortare!!

Boken har jag, men hittade inte infon som jag sökte. Men så tur hittade vi det på nätet. Det är fördelen med nätet...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback